Super Sportti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Kiitos Artsi infosta.
    En viitsinyt haukkiloida orgiksen SS pikkarin kojelautaa,ja näin väsättiin tuntemattomaan(vois olla Chrysler Neon) konsoliin vähän sähköjuttuja.
    Biltemasta löytyi aika lähelle oikea sävy harmaan tilalle viininpunainen.Mekaaniset Autometerit löytävät tiensä tuohon(Ö-paine jo kolossaan) ja seuraksi tulee moottorinlämpö ja vaikkapa laatikon lämpö,kun siitä on niin kovasti ollut puhetta.
    Huomaat varmaan,että keltaiset nippusiteet ovat välttämättömiä näissä asennuksissa.
    Pikaliittimet ovat myös kätevät,et voi tempasta helposti koko konsolin irti,jos pitää jotain remonttia tehdä.Ja remonttiahan tulee.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 13.3.2017
    palontie tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Tuli eilen kokeiltua kaikki sähköiset hilavitkuttimet mitä tohon on tullut lisäiltyä.Starttikin löi urheasti päätään vetolevyyn,et aika lähellä ollaan.
    Samalla tuli lisättyä omatekemä varkauden esto,ja pitäs olla sen verran ovela,et huumehörhöllä saattaa "ampeerit heittää volttia" ennen kuin tajuaa mistä on kysymys;ja eipä kyllä tajua.
    Aikamoinen savotta on ollut toi sähkötyömää tuossa vehkeessä.

    Öljynpaineen varotusvalo tuli toteutettua siten,että se lävähtää alhaalta keskikonsolista suoraan turpaan;tarkennuksena, ei siis jousivoimasta anna litsaria,vaan valo on suunnattu naamariin.

    Nesteitä sisään ja pääsis koht kokeilee millainen härveli tosta sit tulikaan.En taida kyllä ehtiä sillä tulevaan Vanda ruusiinkiin,mut sit toukokuussa varmaankin.
    Kova polte on päästä kokeilemaan!!

    Ai niin,se piti vielä sanoa että alkuperäinen radio/C-kasetti soitinkin toimii!
    Löytyy kyllä varmaan laatikoiden kätköistä Hurriganesia ja Van Halenia C-kasetilla.
    Harmi vaan et Anssi Kelaa ja Cheekkia ei taida C-kasetilla olla........
     
  3. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Onneksi ei niitä löydy:rolleyes:o_O
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Mitä mitä!! Eikö Anssi Kela ja hänen "suuret biisit" nappaa?!
    Sain muuten sponssin tähän touhuun,nimittäin kolleega ja frendi vieraili tallilla katsomassa touhua, ja lupasi yllättäen sponssata tätä projektia.
    No tällähän on aina piru mielessä, ja ajattelin et se tuo six packin kaljaa sponssiksi(Lidlistä halvinta mahdollista).
    Mitä vielä, tuo ison Snap-Onin kitalenkkisarjan!
    Ei paha lainkaan.
     
    FuryIII '71, Camino'79, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Ei iske kela eikäsen piisit, Ganes toimii aina ja sen VanHalenin jumpinkin voi tällä vattalla jättää pois, ettei käy kuten Al Bundylle tossa pätkässä, "aerobic centerissä oli paljousalennus tonnimäärän mukaan ja siellä soitettiin VanHalenin Jump ja koko lauma hyppi, se oli kamalaa kokea selluliittitalvi, katto romahti ja sieltä sitä satoi alas" näin vapaasti lainaten...

     
  6. max

    max Double Gearhead

    Nyt pystyn vastaamaan kuinka tämä CROWER 01353 duration @.050 276/282 Adv.duration 310/316 Lift 0.653/0.661 mekaaninen laahuri pelittää kadulla.
    Avaimesta käyntiin ja hetken lämmitys ja vaihde asentoon D ja matkaan.Tottakai tilannetta tekee helpommaksi 3500 stall "lauantai illan huumaa" limppu,joka sekin osoittautui sopivaksi valinnaksi kokonaisuuteen.
    Tottakai,onhan nokka raakan kokonen ja soundi on myös sen mukainen;metallinen ja kireä.
    Mut tuo nokkahan oli ainut/sopivin mikä mulla hyllyssä oli.
    Sitä kyllä hämmästelin kuinka kierrosherkkä voi 454 motti ollakaan,kun sitä pääs vähän kokeilemaan.
    En näe syytä miksi pitäisi käyttää hydraulista laahuri nokkaa,tai edes mekaanista rolleria ison Letukan tapauksessa.
    En välttämättä itseni kanssa aina tule toimeen mut Crowerin kanssa kyllä.

    Mut ettei tulis vaikutelmaa,että jotain näistä hommista ymmärtäisinkin,niin tulihan sählättyä regulaattoreiden kanssa.Barry Grantin pumpun kanssa laitoin Holleyn regun,ja ei sitten pensaa millään putkesta.
    No,Granttihan tarvitsee toimiakseen regun jossa paluulinja.Ei muutakuin Holleyn sininen kehiin ja rupes homma toimimaan.

    Tää vekotin rupee nyt sitten olemaan valmis,ja toivottavasti pysyy läjässäkin,jotta vois kesän sillä pörrätä ja kisata,eikä tarvis lomaansa (taas) nyrkit rasvassa auton alla viettää.

    Kuvia tulee valmiista laitoksesta ja "Sound Check" kunhan sihteerini sen tekee,joka käyttää punaisia erittäin korkeakorkoisia puoleenreiteen ulottuvia lateksisaappaita.
     
    Muokattu: 20.5.2017
    palontie, Naumasto, xarper ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Usein ollaankin turhan kriittisiä osavalintojen suhteen ja olenpa siihen syyllistynyt itsekin.

    Tällaisesta "kokeillaanpa tuota kun tuli joskus ostettua"-rakentelusta kuitenkin tykkään enemmän kuin tiukkoihin sääntöihin ja viimeisimpään "tietoon" perustuvasta hifistelystä.

    Myös tuolla kilpa-auto puolella on monesti huomattu että samaan lopputulokseen voi päästä monella tavalla, tai jopa tekemällä jotain "väärin", kunhan kokonaisuus toimii.

    Tärkeintä on että omien crowereittensa ja tekeleittensä kanssa tulee toimeen, ja sitten kyllä pärjää itsensäkin kanssa!
     
    max tykkää tästä.
  8. max

    max Double Gearhead

    Nyt kun on syntynyt epäterve kiintymys Crowerin valmistamaan nokka-akseliin,niin sen hankintakin oli vähintäänkin outo.
    Kävin kaverin kanssa Teivon swapissä,ja olimme tietenkin heti aamusta nauttineet monenlaisia päihteitä ja olo oli rehvakas.
    Myyjä sanoi,että tämä on joku"Vitunmoinen Drag Race Nokka" ja senhän ostin muistaakseni 20€ hintaan.Nokka oli uusi.
    Seuraavana päivänä pääkivun säestämänä en edes muistanut,että olin sen ostanut!!

    Santala mainitsi dynossa,että alipaineita ei sitten juurikaan ole.Sen kyllä huomasi pedaalista,sillä sitä saa painaa tosissaan,että kosla pysähtyy edes jollain lailla.Compin alipaine pytystä/kerääjästä ei tainnut olla mitään hyötyä;no onhan se ainakin aika hienon näköinen.
    South West Tradingin myyjä Petikossa esitteli mulle muutama viikko sitten alipainepumppua(sähköinen) ja hintaa sillä oli 300€.Katsotaan nyt jos pysähtyminen on työn ja tuskan takana,niin jotainhan sille pitää sit tehdä.
    Saa tarjota,jos jollain olis ehjä vastaava kampe joutilaana.

    Dynossa käytettiin Champion "9" tulppia.Ja kadulle suositeltiin "11" lämpöarvolla olevaa Championia.
    No US-Partsilla ei tietenkään ollut "11" tulppaa mutta kympit olivat jotka ovat nyt kiinni.
    En ole koskaan perehtynyt näihin tulppien lämpöarvoihin,joten saa selventää asiaa jos tietää asiasta.
    Mitä mieltä raati on mikä olisi sitten paras tulppa tuollaiseen mottiin?
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tulppakeskustelu on suunnilleen yhtä tulenarka aihe kuin öljytkin!
    Siispä en ota kantaa merkkeihin, mutta lämpöarvoistahan tässä enemmän onkin kyse.

    Jos dynossa on tietty lämpöarvo näyttäny hyvälle, niin kadulla saakin olla periaatteessa kuumempi koska siellä ei vedetä kokoajan kaasu pohjassa. (Edes tässäkään tapauksessa, luulisin..) Champpionissa siis 11 on kuumempi kuin 9.
    Kuumempi lämpöarvoinen tulppa pysyy puhtaampana, eikä nokeenu kuten liian kylmä tekee.
    Liian kuuma käy sitten liian kuumana ja voi aiheuttaa detonointiakin.
    Eri merkkien lämpöarvoja kannatta katsoa vertailutaulukoista, jos merkkiä vaihtaa.

    Tuollanen rajumpikaan vaparimotti ei välttämättä tarvi muuten mitään sen erikoisempaa tulppaa.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Lainaan vähän topikkia,mikäs ois käypänen kynttilä vakio -95 tbi koneiseen 454:een?
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eiköhän vakioon ole varmin valinta se tehtaan suositus, joka tuohon lienee AC CR43TS.
    Itse en ole mikään merkkifanaatikko, kaikki on toiminu kunhan muut sytkävehkeet ja säädöt on kunnossa.
    Ja uskaltaisin hyvin laittaa AC:n tilalle vaikka NGK:n tai Championin vastaavat muuntotaulukon mukaan.
     
    palontie tykkää tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Kiitos Artsi vinkistä koskien tulppien lämpöarvoja.Pitääpä pysytellä siis välillä 9-11 ja kokeilla mikä on sit parasta tolle.
    Detonointiahan yritän välttää parhaani mukaan,varsinkin tuo on marginaalitapaus V-powerilla ajellessa.
    Dynossahan meni heti pimeeksi yksi champion "9".Tiedä sitten mistä sekin sitten johtui.

    Tämä on kyllä hyvä kanava,kun valittelin jarrupedaalin kovuutta,niin heti tarjottiin alipaine pumppua ja kolmasosalla SWT:n hinnasta.
     
    palontie tykkää tästä.
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tai sitten hydroboost. Osia luulis löytyvän hyvin vastaavista diesel pick upeista.
    Siis jos ei sähköpäristintä halua kuunnella.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Tästä punaniska raaserista tuli kyllä semmonen mölytoosa,et siinä ei paljon ylimääräset päristäjät enää tunnu missään.
    Ei tartte pistää kun virrat päälle,niin lavalla sininen Holley alkaa pitää ölinää
     
    Camino'79 ja palontie tykkäävät tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    Vikalistalla on enää yksi juttu.
    Työkaverini isä oli 70-luvulla töissä Konela autossa.Hän kertoi,että maahan tulleissa uusissa Pick-Up Mosseissa oli maalivalumia ja ikkunamekanismit oli heitetty oven sisään ja lasi oli tuettu yläasentoon laudanpätkällä.
    Kuskin puolen ikkuna ei tässä mun yritelmässä suostunut toimimaan.Epäilin aluksi johtosarja vikaa,mut panelin aukasun jälkeen vika löytyi;laudanpätkällä ikkuna ylhäällä ja mekanismeista ei tietoakaan.
    Suomessahan puutavaraa riittää,joten korjaus osuva.Terveisiä vaan Imatralle vai missä se nyt olikaan itärajan tuntumassa.No,ei tossa mun pikkarissa kyllä maalivalumia ole.

    Toi on sikäli itsestään mukavasti huolta pitävä laitos,että sen voi jättää kuumaankin paikkaan itsekseen raivoomaan ja mennä sillä aikaa tutkimaan työkaluja talliin,ja ei taipumuksia kuumenemiseen.Max lämpötilät 200 F.Käy "nätisti" tyhjää 900 rpm.Tikittää kuin laakerivikainen.
    Dynon jälkeen kaikki Champion 9 tulpat olivat kahvin ruskeita,niin kuin pitääkin,mutta nyt kaikki kympit ovat mustan nokisia.Mistä lienee johtua?

    Mulla ei ole ollut koskaan "reilun kokoista" turbiinia autossa.Eli tyhjäkäynti on sitten ollut "tönks tönks"tyylistä valoissa D päällä.
    Toi "Lauantai Illan Paljastaja" on siitä hyvä,et tyhjäkäynnin laatu ei muutu mihinkään kun asettaa N:stä D:lle.Vähän Conversea ja päästää heti alueelle

    Nämä asiat ovat varmaan monelle tuttuja,mut voihan olla että moni oppis jotain uutta.
    Varmaan päällimmäisenä se,et ei kannata arkailla isompia nokkia ja rajumpia turbiineja,jos vaan muut kamppeet niitä vastaa.
     
  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla comerossa street dominaattorin imari, turbaanissa stallia 3500 ja solid lifters rolleri jyrkkäkärsäkeppi pakettia ja hienosti rokkaa, uuuh.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Niin sitä pitää,mut onko sulla lisäksi jarrut?
    Mittailin eilen alipaineita vähän jokapaikasta mut tyhjäkäynnillä alipainemittarin neula ei edes värähtänyt.Suunnilleen 3500 rpm paikkeilla niitä sit rupee löytymään.
    Ystävällinen sielu täältä OD:lta lähetti mulle ap pumpun,ja kohta pääsis kokeilemaan mitä toi laite siitä sanoo.
    Toinen kysymys tietty on kuinka toimii TH-400 lotski,kun alipainemodulaattorikin niitä alipaineita tarvitsee.
    Sekin kohta selviää ,kun pääsee ihan laillisesti tuota kadulle testailemaan.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Loppuun saatetut projektit ovat kyllä parasta elämässä.Tänään tuli laudanpätkä korvattua korvattua ikkunassa koneistolla ja moottorilla minkä ostin SWT Hämeenlinnasta.Sekin sitten skulaa.
    Viime huudatuksen jälkeen jäi tyhjäkäynti vähän korkealla,jonka jälkeen pikkuhiljaa putosi.No tietty tiedustelin ongelmaa Mikkelistä ja sain vastauksen.Vastaaja saa Snap-On Kitalenkkisarjan.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  19. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Koska nykyisessä tallissani ei ole mahdollisuutta tulitöihin, päätin teettää Camaron ovien pohjien korjaukset ulkopuolisella. Rockautosta löytyi valmiit korjauspalat ja tekijänkin löysin Facebookin ihmeellisestä maailmasta. Harrastaja, jonka arvelin sekä tallinsa varustelun että oman kalustonsa perusteella hoitavan homman vimosen päälle!
    Heppu kun teki sivuhomminaan paljonkin harrastekaluston erilaisia korjausduuneja.

    Lasimurskapuhalluksen jälkeen ovet olivat yleiskunnoltaan about suorat, joskin kuskin ovesta tuli esiin aika pahaa kraateria ja alakulmassa puhkiruostunut kohta.

    [​IMG]

    No mutta, sitten korjattuihin ja maalattuihin oviin!
    Mitäs raati on mieltä minulle toimitetusta valmiista lopputuloksesta, kun ripustin ovet takaisin Camaroon.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eikös olekkin ihan vimpan päälle kadehdittavan priimaa jälkeä...?

    Mainittakoon, että kyseinen kuljettajan ovi oli niin pieteetillä ja hellästi korjattu ja viimeistelty, etten suinkaan hennonut sitä enää autossani käyttää, vaan olin velvoitettu hankkimaan siihen tyystin uuden oven...

    @$&½@!!:odrealmad::odrealmad::wc::wc::wc:
     
    Muokattu: 30.5.2017
    max tykkää tästä.
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    On näitä tehty,varmaan tekijä tokaisi.Kauheeta shaissea!
     
    jakulepi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!