Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Ei ole!
    Tässä kylällä käynyt kotteroni katsastamassa viimeiset 30 vuotta niin
    vanhemmat katsastajat ovat varsin tuttuja, nykyvuosina ollut
    pari uutta kun vanhin läht eläkkeelle..
    Mullako nuo autot jotenkin massasta poikkeavia, niin
    ovat kyllä niistä myös muutenkin kiinnostuneita.
    Tälle uusimmallekin piti kertoa seisontajarrun toimintaperiaate chevystä
    eli että enste ottaa toiselta puolelta ja sit myös toiselta kun tarpeeksi kirraa.
     
  2. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Ei surullinen katsastus, vaan koominen. 6:nennen kerran katsastin käyttöpökäleeni, eikä vikoja, mutta rengastus ei ollut rekisteriotteen mukainen. Ei ole koskaan ollutkaan eikä tule kyllä olemaankaan. Rekisteriotteen mukaan etupyörinä pitäisi olla 195/50/15 ja takana 175/65/14... Trafin loistava lottoarvonta tietojärjestelmää saanen tästäkin kiittää.
     
  3. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Ok, vedän "syytökseni" takaisin ja pyydän anteeksi.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eilen kävin sämpylä-Capricea näyttämässä ja hylkyhän sieltä tuli. Takajarruissa liikaa eroa, lisäksi korjauskehotukset tuulilasista ja rungossa olevasta pienestä reiästä. Kotimatkalla sitten korjauslista piteni kun tankinpanta katkesi ja otti asfaltiin kiinni..

    :confused:

    Positiivista: Auto toimi muuten kuin Buicki (myös matkamittari on taas alkanut pyöriä ja eilen menikin 460 tuhatta rikki).
     
  5. Lavakulkine

    Lavakulkine 3rd gear

    Galaxie reputti kun ei ohjaustehostaja toiminut...niinkuin ei ole 3 edellisenä kertanakaan toiminut mutta tällä kertaa kun ei muuta häiritsevää vikaa löytynyt niin täytyi sitten jostain hylky saada aikaiseksi...
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eihän ohjaustehostajan edes tartte toimia???
     
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    Jos autossa on ohjaustehostin, pitää sen olla toimintakunnossa katsastuksessa. Tehostimen toimimattomuus on hylkäysperuste yksinään. Parhaassa tapauksessa voi tuosta tulla myös ajokielto...
     
  8. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    eikö tuo ratti oo mahottoman raskas pyörittää jos se simpukka on suuniteltu tehostimelle
    ja sitte tuo tehostin ei ookkaa toiminnassa?
     
    pas2 tykkää tästä.
  9. multsi

    multsi 2nd gear

    Voit olla tyytyväinen jos se on kolme kertaa onnella mennyt aiemmin läpi. Veikkaan, että aiemmat inssit eivät olet tajunneet, että siinä mitään tehostinta kuuluisi ollakkaan.
     
  10. Lavakulkine

    Lavakulkine 3rd gear

    Onhan nuo inssit sen joka kerralla huomanneet mutta sanoivat vaan ettei noin vanhassa autossa se oo pakollinen...
    Eikä se nyt sen raskaampi oo ku ihan normi tehostamaton ohjaus...
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eise pakollinen oo paljon uudemmassakaan esim 90-luvun japsit. Yleensähän silti jos se varuste autosta löytyy niin sen pitää toimia.

    Eli rikkinäinen tehostin ei hjuva.
     
  12. mukko

    mukko 2nd gear

    Ilmeisesti koska työmaalle varasi ajan naishenkilö BMW:lle (joku 2010-12) jokun aika sitten, leimalla todettu väljää 8 eri tukivarressa, meidän asentaja ei kyllä vikaa löytänyt paitsi toisesta etuiskarista joka oli vuotanut jo pidempään...
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Kyllä monesti on väljät nivelet vaikkei heti huomaa. Tosin sattuu joskus inssillekki mokia
     
  14. mukko

    mukko 2nd gear

    Orson, usko pois, kyllä niitä ihmeteltiin ja ainut vika oli mitä listan nivelistä löyty oli yhden narinahelan kumi jossa 5mm halkeama ja vähän rasvaa siis tullut pihalle.

    Ihme vaan että sitä täysin loppu olevaa reilusti vuotanutta iskaria ei inssi listalle ollut laittanut, eikä yhtkään palanutta polttimoa. Ne laitettiin toki myös kuntoon asiakkaan luvalla.

    Vaihdettiin listan mukaan kyllä kaikki loppujen lopuksi, ja annettiin asiakkaalle mukaan jos haluaa herra katsastusinssiltä kysyä että missä vika kyseisissä tangoissa.

    Oulun leveysasteillaki löytyy sellaisia konttoreita missä harrastetaan selkeästi tätä hylkyprosenttien keräämistä ja myös niitä konttoreita missä menee läpi ihan horot simpukat, jarrupalat joissa milli pintaa jne (pari autoa on tullut ostettua 'juuri leimattuna' ja eräskin oli lähes hengenvaarallinen, vika oli sellainen ettei normaaliajossa huomaa mutta konttorilla tämä vika on varmasti nähty).

    Omat kamppeet (ja asiakkaiden) käytän sellaisessa paikassa jossa tähän mennessä on löydetty selkeät viat ( siksihän katsastus on olemassa) ja esim huonon runkonnumeron näkyvyyden takia on sovittu että se meistataan korjaamolle heti takaisin ajettua (ennen asiakkaalle luovutusta), tai huonot pyyhkijät tms vähäpätöinen asia eikä ole vaadittu ns turhaa uusinta näyttöä joka vaatisi kymmenien kilometrien ajelun. Järjenkäyttö on ihan mukavaa inssin toimestakin.
     
    Muokattu: 16.4.2017
    eilhik ja Holley tykkäävät tästä.
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    viikolla hylkäsi inssi s40 volvon vahvan ehkän takia? helmamuovi pitää poistaa ja mennä näyttämään ehkä sieltä löytyvää reikää? ja jos reikää ei ole niin silti? reiän kuulema saa paikata mutta muovihelma ei saa olla paikoillaan näytössä???? eli jatkossa kaikista nykymosseista helmamuovit hemmettiin ettei tuu turhia näyttöjä?
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisit katsurilla purattanut helman irti.
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    en ollu ite mukana leimalla mutta ensviikolla helmaa auki? tuntuis vähän vittuilultao_O
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Ihan ku oisin lukenu että pitää katsurin ilman osien irroitusta tehdä päätökset.
     
    pas2 tykkää tästä.
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    näin oon itekkin homman ymmärtäny?
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Mut enpä mee vannomaan kun kuitenkin voin olla väärässä.
     

Kerro tästä muillekin!