Surullinen katsastus...taas.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kun Astroani käytettiin konttorilla, ja sai hän uusintakatsastusmääräyksen, niin pitääkö minun käydä SAMALLA konttorilla uusimassa vai kelpaako jokin paikkakuntalainen konttori...
    (ennen autoni ostoa, myyjä käytti konttorilla 150km päästä kotoani )[/quote]

    Ei tarvitse käydä samalla konttorilla.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    Ei tarvitse käydä samalla konttorilla.[/quote]

    TARVII käydä samalla :eek: jos on nuuka :lol: ja yrittää jälkinäytöllä
     
  3. Erska

    Erska 3rd gear

    Satakunnan autokatsastuksesta sen verran että käytettiin siellä pari vuotta meillä ajossa ollutta 69vm kuplaa. Ekalla kerralla oli kaksi miestä joista toinen tuntui opettavan kokoajan toista,meni 35min joista 30min auton alla,auton pohja oli täysin reiätön ja massattu,kaikki nivelet jne kävi läpi,alapallonivelessä kaveri roikkui jonkun rautaputken kanssa!

    Seuraavana vuonna nainen oli katsastamassa,sanoi että pissapoika ei toimi,heti sen jälkeen totesi,teillä ei kuitenkaan ole ilmaa siellä(paineilmatoiminen) joten ei haittaa.

    Auton alla koputteli kaikki kuplan "pahat" paikat ja päästi läpi,kovasti samalla jutteli että itselläni on myös kupla ja antoi liudan vinkkejä hymyssä suin :)

    Mutta nyt laiton alla on jo harvinaiseksi käynyt Peugeot 504-76.

    Johon olemme laittamassa 2664cc v-6moottoria,menee prosentteihin tosin kyseistä ruiskumoottorista on monta eri versiota(osa menee tehoista rosenttien yli) ja moottorin sarjanumerot semmoisessa paikassa että niitä ei nää kokonaan ilman koneen tiputtamista.Auton väri on myös vaihtunut sinisestä vihreäksi ja auto on ollut lähes 3vuotta leimaamatta kun aion käydä näyttämässä.

    Mitä nuo mahtavat sanoa Porin autokatsastuksessa johon aion mennä kyseisestä viritelmästä jossa on sellainen moottori mitä ei juuri tuossa sedanissa ole ikinä ole ollut?Moottori kuitenkin lukuisista sisarmalleistaan johtuen menee suoraan autooni koska etuakseli,konetila,voimansiirto ja alusta ovat samanlaisia kuin v6 malleissa.

    Minä aion mennä konttorille siis 504 GL ja TI(TÄYSIN sama kuin gl mutta ruisku,tehokkaampi) vertailupaperien kanssa,dynolapun kanssa ja moottorin kauppakirjan kanssa joka on itse tehty ja tulostettu.Aion myös ottaa maahantuojan antaman paperin jossa todetaan V6 moottorin sopivan autooni,tosin lappu 91 vuodelta ja uusia ei saa.

    Rupeavatko naputtamaan moottorin painosta,voimansiirron kestävyydestä,moottorin alkuperäisistä tehoista joista ei minulla ole dokumentteja?

    Moottori on vielä kaikenlisäksi volvosta mutta se on täysin sama kuin pösön,vaikken pysty asiaa todistamaan papereilla.

    Kertokaapa mitä Porin konttoreilla luultavammin sanotaan?

    Nimim 2 vuotta autoa laittanut ja kasannut,ei siis mikään räpellys.

    (Konttori kysymykseen voi tietty kaikki vastata jos on kokemuksia)

    -Erska
     
  4. Cadillac390Man

    Cadillac390Man 3rd gear

    Tossa syyskuussa katsastin Oldsin Nokialla. Siellä arvottiin katsuriksi joku amiksesta tullut työhöntutustuja (ainakin siltä se näytti ja tuntui). Sille piti näyttää mm. pitkien valojen kytkin, lasinpesurin nappi, seisontajarrun poljin (kun se ruudinkeksijä veti kanssa release kahvaa). Ja vielä dynolle ajettaessa oikeaoppisesti vasemmalla jalalla jarruttaen meno oli aika nykimistä. Onneksi se ei kokeillut Oldsin menohaluja, olisi voinut lähteä lapasesta (isolohkossa on hieman enemmän vääntöä kuin korollassa). Sitten kaiken huipuksi se kolisteli pohjaa vähintäänkin riittävästi (onhan vielä '79 Oldsissa runko). Loppujen lopuksi ei tullut muuta huomautusta kuin oikean takapyörän seisontajarru oli liian tehoton. Josta täytyy kiittää Oldsin insinöörejä, kun on kehittänyt systeemin, jossa vasemmalle puolelle menee suora vaijeri, josta on ryöstetty vaijeri oikealle puolelle.
     
  5. Erska

    Erska 3rd gear

    Niiiiin,ei kukaan pystys auttamaan mua tossa kinkkisessä ongelmassa?
     
  6. Jasse

    Jasse 1st gear

    No eihän tuota voi oikein kun arvailla, parhaiten selviää kun menet paikanpäälle juttelemaan inssin kanssa ja panette sitten vielä kaikki nuo asiat paperille ja inssin allekirjoitus alle niin eipähän tartte enää vääntää kenenkään muun inssin kanssa samasta asiasta.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niinpä vaan kun ne inssit on vaan ihmisiä ja vielä surkeimmasta päästä niin ei toi aina ole helppoa eikä yksinkertasta ja aika harvoin tuottaa itseä tyydyttävän tuloksen.
    Katsastus on perseestä.
     
  8. "Veit jalat suustani :lol: )
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse käväisin tuossa muutama kuukausi sitten nelikolla katsastuksessa, ei ole edes jatkuva. Nuori sälli ihmetteli hetken, että mitenkäs tämä mitataan, kun on neliveto... Pysyin hiljaa, ajattelin uteliaisuudesta seurata tämän komedian - takaveto oli kokoajan päällä. Sälli päätti sitten ajaa pihalla hieman ja polkaisi jarrua sen verran tiukasti, että molemmat oltiin melkein nenu kiinni tuulilasissa. "Tuntuu ottavan" oli kommentti ja sillä oli sitten todettu, että autossa on hyvät jarrut. En jaksanut puuttua asiaan, kun tiedän jarrujen olevan hyvässä kunnossa...

    Sama sälli etsi runkonumeroa, tyhmänä sanoin vain etten muista mistä sitä on kaivettu. 10min päästä löytyi paskakerroksen alta rungosta ja sai näkyviin kaksi viimeistä numeroa, ja sanoi että se riittääkin, ei jaksa putsata enempiä... Varmaan olisin voinut mennä täysiun eri autolla, kunhan olisi raapustanut harakanvarpaita runkoon, niin läpi olisi mennyt.

    Pakokaasuja mittasi kaksi polkaisua, ihme kyllä tällä kertaa selvittiin pienellä rääkillä. Viime vuonna ukko ei meinannut saada kiekkalukemaa millään, ja lataili melkeen 20 kertaa, ennenkuin sai savutusarvot paperille.

    Eipä sillä, että autossa olisi mitään huomauttamista ollut, mutta kuvastaa hyvin näiden asiantuntemusta...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    juu asiantuntemus on korkeella, kävin Blazeria katsastamassa, niin katsuri kysy, että onko kasi vai kutonen :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  11. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    No S-10 löytyy kovasti kutosella ;)


     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiantuntija-vieraalle tiedoksi että kaikkia nelikkoja ei saa ajaa rullilla, vaikka olisikin kytketty takapotkulle. Jos aseman kirjoista ei löydy ohjeita ko. autoon, tarkastetaan jarrut pelkästään koeajolenkillä jarruttamalla, eikä rullilla! Runkonumerosta katsotaan yleensä kolme viimestä numeroa ja se riittää, voihan tietysti katsastuksen keskeyttää ja käskeä asiakkaan etsiä ja/puhdistaa numero jos sitä ei löydy. Savutesterin kierroslukuanturi sekoaa aika helposti v-koneissa, varsinkin kaseissa. Aken ohjeen mukaan tulokset on kuitenkin saatava lapulle eli testi tehdään niin monesti että se onnistuu, edellyttäen että savut on kohdallaan.
    -tyhmä katsuri-
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    [/quote]No S-10 löytyy kovasti kutosella
     
  14. impala67

    impala67 Gearhead

    ei se ihan turhaan niin varovainen ollut, nelivetojen jarruttelussa on syytä olla varovainen, ja kyllä ihan suburbaniakin on saanut kutosella!!! esim. -75 subbeen sai valita joko 454 isolohkon, 400 pikkulohkon ja 250cid kutosen väliltä!

    en tiedä missä vaiheessa kutonen putosi valikoimista, varmaan joskus 80-luvun alussa, eikös sitä vielä laitettu -84 asti vaneihinkin?
     
  15. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Eipä ne katsurit kaikkea tiedä, kun käytin tuota gaz-66 leimalla niin kädestä pitäen piti kertoa mikä nappula tekee mitäkin :) runkonumerosta tuli sitten hylky ja valoja piti säätää :)

    Mutta nyt on leimaa vuoteen 2007 asti :)
     
  16. Beenari

    Beenari 3rd gear

    Vanhassa Wagoneerissäni ei ollut ikinä huomauttamista katsastuksessa. Tosin se tuli aina kytkettyä pakkonelivedollle konttorin pihassa. Inssin kysyessä mites sen saa pois, väitin vain tyhmänä että tässähän on QuadraTrac, eli jatkuva automaattinen neliveto.....
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest


    No säähän sitten varmaan tiedätkin kaiken? Tiedät varmaan mutterin väännöstä kaiken, mutta katsurin pitäisi tietää kaikesta ainakin vähäsen.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käytin isäukon 95 mussen GT,tä leimalla ja toisessa konttuurissa kaveri kerto et ei nää tälläset päästöt voi ikinä mennä läpi.:soosoo: (mukana siis oma päästölappu)

    No, siitä sitten toiselle konttorille ja siellä setä kysy ensin et "onks tos lisäilmapumppuu"
    Siihen vastasin et kyllähän siin on... Saadaako leima?

    Vastaus: TOTTAKAI SIINÄ TAPAUKSESSA !

    Että näin...

    Tosin sama kaveri kuka ei mussea päästäny läpi ni lähti sit painamaa kumit tulilla kuurin taakse caminolla... Tosin tätä ennen ja tämän jälkeen saanut aina asiallista palvelua samalta konttorilta ja joskus jopa samalta mieheltä...

    Tämä eteläkymenlaaksosta
     
  19. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ei vaan tiedän gazista enemmän kuin se kyseinen katsuri...muuten on ihan sama mitä kukakin tietää ja mistä.
     
  20. Buddy

    Buddy 1st gear

    Kävin tossa kesällä kyselemässä, notta jos vois pistää novan tekniikkaa -50 chevyyn. Oli suht nuori kaveri, mut suhtautuminen oli vähintäänkin nuivaa. Ei tiennyt mitään prosenteista, eikä siitä mitkä osavaihdot menee prosennttilaskennan ulkopuolelle. (esim jarrujen yms. vaihto). Kertoi myös, että kanta-autokatsastus maksaa 700, joten kaikkii takapihan korolloja ei kannata saattaa liikenteeseen. Käski kyselemään AKE:sta. (AKE käskee kyselemään katsastuskonttorista, joten noidankehä on valmis). Kysyin vielä viimeseks, että paaliksiko pitäis laittaa, ni kaveri meinas, et siin olis yks vaihtoehto...
    Tuli vaan mieleen, että kateusko.?!!
     

Kerro tästä muillekin!