Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Aako

    Aako 1st gear

    Re: jep

    Kyllä sillä saa ajella just niinku lystää sen 2 kk Vikalappu on voimassa 1kk, jonka jälkeen katsastus aloitetaan alusta.
    Edellytyksennä on , että katsastus on aloitettu ennen kuin varsinainen ajoaika loppuu ja viat korjataan välittömästi! Meillä ajanpuutteen(laiskuuden) takia käy usein(aina) niin, että auto viedään katsastukseen viimaesenä päivänä, kun on ajoaikaa jäljellä, niin saa mahdollisessa hylkäyksessä vielä sen kuukauden armonaikaa... tai sitte ajetaan se 2 kk ja paaliin :D
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    Saakeli, coronetin käsijarrussa ei ollut vasemmalla puolella tarpeeksi pitoa, ei tullut leimaa ja kilpiä :x
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Vähä vittuilua tuokin jo on.
     
  4. duster73

    duster73 Gearhead

    no rekisteröintikatsastus on monesti tiukempi kuin vuosikatsastus.
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Niin paino sanalla monesti. Ei nois tomaateis niin tarkkaa tarttis olla toi käsijarru hommelit. Miltä osin rekisteröintikatsastus on tarkempi ku normi katsastus. Ite en oo huomannu mitään ihan ihmeellistä.
     
  6. duster73

    duster73 Gearhead

    tarkotin tuota,että helpommin tulee hylätty.muutenhan se on ihan samanlainen katsastus.
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    ok. ymmärretty
     
  8. lexlex

    lexlex 1st gear

    Viikolla kävin Volvoa (V70 D5) katsastamassa niin joku "jenkkikuski" (6.2 vani oli kaverilla) tuli jutteleen et kuulostaa kamalalta ku huudattavat autoa pakokaasutestissä :eek: Siis ei saa...na, pitäähän kunnossa olevan auto se kestää...
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    siihen huudattamiseen on olemassa sääntö noiden automaattivaihteisten kanssa. joku muistikuva, et 2/3 kaasulla pitäs se testi tehdä.. voin kyl muistaa väärinkin ku ei oo oikein noita dieseleitä ollu.
     
  10. ari vw

    ari vw Gearhead

    /\ Juu-noin se on. tais olla niin että loda ei tykkää myöskään kierrättämisestä.
     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    Otappa selvää automaattivaihteiston rakenteesta. Siellä paikallaan huudatettaessa monilevykytkimessä toiset pyörivät 3000-5000 rpm toisten ollessa paikallaan, ja näiden välys on niin pieni, että kitkaa siinä syntyy ja öljyäkin linkoutuu välistä pois. Tämmöiseen tilanteeseen ne eivät joudu normaaliajossa koskaan. Olen henkilökohtaisesti kokenut sen, kuinka muutamaa sataa kilometriä aikaisemmin täysremontoituun GMC:n automaattiin tuli havaittavaa luistoa, kun sitä oli kaasu pohjassa huudatettu konttorilla 3-4 kertaa peräkkäin. Huomasin luiston jo kotimatkalla katsastuksesta.
     
  12. karra

    karra Double Gearhead

    No hitto, kävin perjantaina Star Amigossa jakemassa osia letukkaan niin Ami tuli pihalle kattoon 6.3 Litre mersuani - oli pakko vähän räyhäyttää kasia jotta äänimaailman efektit (eri sytytysjärjestys kuin jenkeissä ja rosteriputkisto) tuli esille. Ami siihen että älä nyt hyvä mies laatikkoa riko... ajattelin ensin että mitä hittoa mutta jos asia näin on niin hyvä sekin tietää. Tattista.
     
  13. tammercity

    tammercity Gearhead

  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Rohkaisuryyppy hirtti ainakin kiinni.
     
  15. Multipower

    Multipower Gearhead

    Että sellasta. Ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun katsastan riihimäellä mattilan katsastuksessa. Tuli kuultua huhua et se on ihan :wc: ja nyt kun siellä kävi, niin olihan se ihan :wc: kantapään kautta tässäkin piti näemmä taas toimia...no mitäs siellä sitten tehtiin? Ensimmäisellä kerralla hylky mm. siitä, että "vaihteenvalitsimen symbolit eivät täsmää" siis mitä helvattaa? Kuka niitä edes kattoo? Jos sillä itte osaa ajaa ja näemmä katsurikin halliin osas ajaa moitteetta, niin ei kai tommosesta hylkyä tartte antaa...Toisella kerralla sitten ruvettiinkin keksimään uusia vikoja, mitä ei saisi edes tehdä! Tällästä simputusta täällä päin...Ugh, olen avautunut

    niin joo ja sen verran edittiä vielä: Eipä tuo henkilökuntakaan kovin asiakaspalveluhenkinen tunnu olevan. Kuuluisa Hylky Henriksson muuten työskentelee nykyään tällä asemalla!
     
  16. golden rocket

    golden rocket Gearhead



    :lol: henrikson kyllä asiasta pitääkin sanoo mutta kyllä tuo sanoo asian vierestä :D ..tehtaan tielle vaan hyvä porukka ja asia toimintaa.
     
  17. Iso T

    Iso T Gearhead

    Jyväskylän Q-asema tänään. -70 Oldsin vuosikatsastus, hylky tuli.
    Korjauskehotus (aihellinen) etujarrut ei ottanut tasaisesti, mallia rumpu. Täytyypi herkistellä! 8)
    Toinen korjauskehotus, ei löydy rungonnumeroa. Syy katsuri ei osannut avata konepeltiä.Pellin lukitus alkuperäinen, lukituskahva puskurin takana. Eikä kysyt minulta neuvoa. Odotin tosin toimistossa kahvia juoden. Viime vuona olivat löytäneet numeron samalla konttorilla :eek:
     
  18. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Vanhemman ja erikoisemman auton kanssa aina mukaan, tykkää katsuri tai ei, sillä se säästää kaikkien aikaa ja vaivaa. Olisi jäänyt ziljoona kertaa leima saamatta runkonumeron löytymättömyyden takia. Samoin ilmapumpullisissa ihmetys "liikailmasta" on ollut viimeaikoina yleistä. Olisi tullut banaania, jos en olisi ollut viittaamassa katsastajanohjeisiin ilmapumpullisista.
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tämä on klassikko. Pidon käsijarrussa ei tarvitse olla tasainen. Tärkeintä on auton painon mukaan laskettavan riittävän vastustavan newtonmäärän löytyminen, siis lasketaan pyörien jarrutehot yhteen ja verrataan painosta katsastajanohjekirjan mukaan laskettavaan minimitehomäärään. Tehoero saa muistaakseni olla 70/30 tms. , jos sitäkään on ohjeissa määritetty? En nyt enää ulkoa muista.
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kyllä se maksettu katsastus pitää suorittaa loppuun. Se että kuljettaja ei ole ajokunnossa ei saa olla katsastuksen keskeyttämissyy, sillä katsastajahan sitä katsastuksessa ajaa.. :odroll:

    Kuskin matkan on kyllä kuitenkin ihan perusteltua katketa.
     

Kerro tästä muillekin!