Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. ajomies

    ajomies Gearhead

    Noin ahkerana netin käyttäjänä ei pitäisi olla vaikeeta varata aikaa netistä ?
     
  2. Putte

    Putte 1st gear


    Kyllähän sen tekisi, jos ottaisivat aikoja vastaan oikeina ajan varauksina, mutta kun eivät ota.
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Holley

    Vm '64 300 cid kone, orggis jakaja + Pertronix. Mulla on tuohon yksi käypänen HEI jakajakin, mutta sen suuri halkaisija asettaa omat haasteensa. Kannesta + ohjaustehostimen jalasta pitäisi sipaista pala pois ja yhdelle imusarjan pultille pitäisi keksiä toinen kiinnitystapa. Tämän lisäksi se ei mahdu kääntymään tarpeeksi sytyn säätöä varten. 340 ja 350 ovat pidempi iskuisempia -> leveämpiä lohkoja, joten noihin HEI menee varmaan lähes heittämällä.
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Siis täh? :eek:
    Huh huh. Kyllä on teillä ihme touhua siellä...
    Onneks täällä homma toimii ainakin yhdellä konttorilla :wink:
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    joskus sitä sai ajan ja palvelua :rotfl:

    [​IMG]
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Kun ei ole kilpailua, niin ei tarvii palvella, senkun vaan rahastaa.
     
  7. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    oliks se a-katsastuksen sivuilla ollut varaa aika-painike mikontien konttorin kohdalla pelkkää puijausta? :
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    vieläpä halvin kolmesta konttorista..
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Ihan sama miten olet ajan varannut, niin samassa jonossa olet siitä huolimatta eli homma ei toimi niin kuin kuuluisi.
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä noilla kaikilla kolmella ainakin maanantaina olivat samat hinnat eli peruskatsastus alle 3500 kiloiselle autolle 56 euroa. Kiersin nuo kaikki aikaa kytätessäni.
     
  11. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

  12. Mandula

    Mandula 1st gear

    Onkos Tampereella mitään jenkki-ystävällistä katsastuskonttoria? Tuntuu, että ei oikein meinannut osata edes 80-luvun Caravellee tuolla yhellä konttorilla tutkia, saati sitten tuollasta Valiantin rotiskoo edes käynnistää normi katsuri.
     
  13. DD6

    DD6 Gearhead

    Asiallinen paikka, eli jossa huomautetaan oikeista vioista, ja jossa saa hyvää palvelua, on ainakin Lempäälän Autokatsastus tuossa Ideaparkin lähellä.
     
  14. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    samaa mieltä edellisen kanssa.

    nimim. ei koskaan laakista läpi
     
  15. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Itse suosittelisin Kangasalan autokatsastusta. Hylsyjäkin on tullu kun autojani oon käyny näyttämässä :D , mutta kuitenkin palvelu on tosi asiallista. Viimen kun kävin autoni katsastamassa, niin ei tuo Moparin nappitomaattikaan tuottanu ongelmia, oli kuulemma muistissa jo :rotfl: . Joskus olin mukana kun tutun 67- Continentalille tehtiin rekisteröintikatsastus, siitäkin jäi hyvät fiilikset, yhdessä mittailtiin ja punnittiin auto ja katsastaja kyseli varmuudeksi tietoja, ettei tulisi mitään väärin kirjattua otteeseen.
    Ps. aseman omistajallakin vanha Amazon kesäautona, joten uskoisin siltäkin pohjalta löytyvän kiinnostusta näitä vanhempia harrastelaitteita kohtaan.
     
  16. Multipower

    Multipower Gearhead

    Hervannan A-katsastus vaikutti ainakin hyvältä paikalta, jossa ymmärrettiin vanhojen autojen ero uudenkarheisiin mersuihin, kaikkialla kun ei ymmärretä. Osasi inssi myös ajaa autoa yksin ja pärjäsi ilman avunpyyntäviä eleitä, noi kun on niin vaikeita autoja ajaa ja löytää kaikki vipstaakelit (pitkien valojen katkaisija, konepellin avaus, valmistenumero yms , kuten monessa paikassa tähän mennessä...
     
  17. CTS

    CTS Gearhead

    Mulla sujui kanssa kyseisellä konttorilla todella mutkattomasti ilmajousien katsastus Cadillaciin.
    Oli kuulemma ensimmäiset sillä konttorilla hyväksytyt, ja omistaja käski kertoa kavereillekin että nyt on konttorilla tietotaitoa jos tarvii ilmajousia leimata.
     
  18. Mandula

    Mandula 1st gear

    Käytin K1-katsastajalla Linnainmaalla (oli halvin 40 euroo). Muuten olis mennyt läpi, mutta takaa oli lehtijousi keskeltä pakkaa poikki.

    Olis mennyt jopa ihan huomautuksella liian lyhyet/huonosti tuetut etujarruletkut (menee vaihtoon) ja toimimaton töötti (korjasin edellispäivänä, mutta kosketusvika palasi sopivasti katsastukseen)..

    Ja osas kyllä jenkkiä käsitellä, pohjaa ei paukuttanut ja muutenkin vaan noi tärkeimmät ja pakolliset tsekkas 8)
     
  19. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tätä tuli lauantaina kokeiltua ekaa kertaa, kun ei juuri ollut konttoreita avoinna.
    Asiallinen kuva jäi hommista, inssi oli tarkka mutta reilu.
     
  20. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    käytin muutama päivä takaperin käyttö autona toimivan vanduran leimalla no niin juu pyrin siihen että ekalla läpi ilman motkotuksia mutta kas per..le auton taka kyljissä ennen lokarin kaarta oli kohonneet ruoste läntit mutta ei reikää kummallakaan puolen olleet siinä useat katsastus kerrat no nyt piti hylätä näistä ruoste kukkasista syynä trafi kiristänyt katsastus säädöksiä rungollisenkin auton pellit pitää olla kunnossa heikko sivu törmäys tilanne eli hylky tuli kahesta noin 30mm x 50mm ruoste kukkasesta missä ei ollut näkyvää reikää.no nyt on leimattu eikä toista kertaa hylätä vastaavasta.
     

Kerro tästä muillekin!