Suunnitelmia kaudelle 2007

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 9.9.2006.

  1. jussi308

    jussi308 1st gear

    Iso D

    Siihen tulee isolohko seevu ja pg.

    T:Jussi
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Näin on :D Tosin meillä oli jo hirmusia suorituspaineita kun oltiin kahdessa viimeisimmässä kisassa kaavioissa jo selvästi lähempänä kärkeä, toisiks viimeisiä :rotfl:
    Ne kauden neljä ekaa meni vähän huonommin, ei saatu pisteen pistettä eikä päästy edes viimeseks kun auto makas vielä kotona tallissa :p
     
  3. Tea

    Tea 1st gear

    Mitä sitten??


    Varsin fiksu kommentti toikin.


    Joo noi tollaset lipsahdukset on ainoo mikä tossa voi vaikuttaa järjestykseen. Kohtalaisen monessa kisassa tänäkesänä lajittelun 3 parasta oli semeissä, ja ne kaks parasta finaalissa, ja se paras voitti. Toi että noi erot on niin tautisia, siihen pitäs saada joku lääke. Mä en ainakaan jaksais enää ajella (siis sori kaikki, jotka tekee tätä ihan harrastuksen vuoksi, mä ymmärrän koska oon itekkin ollu aikoinaan se ekan kierroksen putoaja aina) ihan huvikseen niin, että tietäs aina putoovansa ekalla kierroksella. Tarkotan tässä just sitä, että parissa toinen on sekunnin nopeempi, tai kaksi.

    Miten sit saatais autoja lisää? Kaikkien huulilla lienee sama kuiskaus.. "se hammastankosääntö"..? Pitäs nyt oikeesti jotenkin saada toi homma eteneen niin, että ohjauksen ei tarvitsisi olla alkuperäinen. Joku nimilista, josta ei olis mitään hyötyä? Koska mä ainakin haluaisin nähdä radalla noita länsirannikon nopeita vessoja, sitten saatais myöskin kilpailua aikaiseksi. Ehdotuksia miten asia saatais muutettua? Vetoaminen siihen, että vaikka SST:tä ja SG:tä voi ajaa ihan vastaavalla vessalla, missä ainoo ero on toi ohjaus? Tohon tulis varmaan vastaukseksi että "mikset aja sit siellä". Vaikka tää ei itseäni enää ikinä koskisikaan ajamisen kannalta, niin silti mä olen kuitenkin aina ja iankaikkisesti D-ryhmän puolestapuhuja.
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä tähän on lääke keksitty, sen nimi on bracket racing. Kiinteellä tai omalla indeksillä. Mutta tässä on taas asenteet ehkä eniten ongelmana. Omasta puolesta voin kyllä sanoa että on se präketissä kilpaa ajaminen ihan v*tun hienoo ainakin tollasella 9 sekan autolla ja sitä tullaan jossakin ryhmässä jatkamaan.
     
  5. Tea

    Tea 1st gear

    Joo no se on vaihtoehto. Mutta se on vähän niinkun vanha sanonta "saabismi on sairaus"... eli jotkut ovat vannoutuneita D:n ajajia, toiset ajaa vuosikausia Stockia ym. Bracketti on ihan jees, mut siinäkin olis hyvä olla sellanen auto, joka menis suurinpiirten samoja aikoja, joita jokainen vessa ei välttämättä suostu tekemään. Kyllä mäkin voisin ajaa esim. SST:tä, jos sellanen luokka olis vielä olemassa. Ja jos olis sellanen auto, joka olisi kilpailukykyinen siinä. Toisaalta mä en tajua niitä, jotka ajaa C:ssä ja D:ssä, vaikka vois pärjätä bracketissa moninkertaisesti paremmin. Jos mulla olis sellanen tötterö mikä kulkis vaik jotain yhdentoista aikoja, niin kyllä mä Brackettiin suuntaisin. Eikä nyt kannata sanoa, että voitto ei ole aina tärkein.. tuskin tonne kukaan huvikseen maksaa hirveitä summia ja menee häviämään. Kaikillä on takaraivossa se, että pieni mahdollisuus on aina..
     
  6. Henski

    Henski 1st gear

    Triniemi on täysin oikeessa. Ja ne, jotka on henkeen ja vereen D-ryhmäläisiä tietää sen, että voittaakses sun vaan täytyy hakkaa enemmän rahaa kalustoon kun muut. Ja ne jotka siellä huvikseen ajelee, on jo tottunut häviämään ekalla kiekalla, ja ne jotka ei ole, eivät siellä paria vuotta kauempaa ajele.

    Aika karua, headsuppi on!
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    quote henski:Ja ne, jotka on henkeen ja vereen D-ryhmäläisiä tietää sen, että voittaakses sun vaan täytyy hakkaa enemmän rahaa kalustoon kun muut. Ja ne jotka siellä huvikseen ajelee, on jo tottunut häviämään ekalla kiekalla, ja ne jotka ei ole, eivät siellä paria vuotta kauempaa ajele.:

    karua elämän totuutta...mutta se mikä kaikkia a,b,c ja reeläisiä yhdistää:parhaan ajan tavoittelu!toiset siinä sivussa haluaa pokaalinkin :D

    quote tea: Jos mulla olis sellanen tötterö mikä kulkis vaik jotain yhdentoista aikoja, niin kyllä mä Brackettiin suuntaisin. Eikä nyt kannata sanoa, että voitto ei ole aina tärkein.. tuskin tonne kukaan huvikseen maksaa hirveitä summia ja menee häviämään. Kaikillä on takaraivossa se, että pieni mahdollisuus on aina..:

    ikävähän on että jonkun pitää aina hävitä,tai sitten lähteä kotia.itse lähdin kaudelle mukaan tähtäimessä ajaa niin monta cup-kisaa kuin mahdollista.vaikka tiesin että ei ole minkäänmoista mahdollisuutta pärjätä.ne ei vaan hajoa enään niin usein nuo katuautot,eli ei voi senkään varaan laskea.joten kyllä se joillakin on takaraivossa jo kun lastataan kotona että vipoja ollaan mutta mennään kuitenkin.vain mukana olemalla voi vaikuttaa.

    quote tea:Miten sit saatais autoja lisää? Kaikkien huulilla lienee sama kuiskaus.. "se hammastankosääntö"..? Pitäs nyt oikeesti jotenkin saada toi homma eteneen niin, että ohjauksen ei tarvitsisi olla alkuperäinen.:

    ei taida auttaa kun nyt se poistui ja vain yhdessä(mun tietääkseni) uudessa tulokkaassa oli tuo kauan parjattu varuste,ja sekin oli mun auto.suurin ongelma on se monesti esillä ollut asenne-kysymys.mun mielestä.jengiä ei vaan tule ajamaan.onko sitten suorituspaineet vai liian kova nopeitten autojen ihannointi että 13sek kinneri on menettänyt merkityksensä?siis ihan tosissaan,jos joku tulee cruisingis sanomaan että hänen autonsa sisältää kaikenmoisia viritys juttuja ja aivan sairaan nopee. ja menee vartilla 13,5.letkahtaako edes korva?

    quote triniemi:Kyllä tähän on lääke keksitty, sen nimi on bracket racing. Kiinteellä tai omalla indeksillä. Mutta tässä on taas asenteet ehkä eniten ongelmana. Omasta puolesta voin kyllä sanoa että on se präketissä kilpaa ajaminen ihan v*tun hienoo ainakin tollasella 9 sekan autolla ja sitä tullaan jossakin ryhmässä jatkamaan.:

    ehkä bräkettikuskit vääriä sanomaan asenneongelmasta jos katsotaan osallistujamääriä ja verrataan street-ryhmiin.ja kyllä siellä bräketissäkin on niitä kovia kuskeja jotka raivaavat tietään kohti voittoa.jo ennenkuin kisat alkaa.iloisia sattumia siellä toki joukossa enemmän kuin streetissä mutta kuitenkin.
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Varsin fiksu kommentti toikin.

    asiat vaan joskus on niin.

    :rotfl:
     
  9. Tea

    Tea 1st gear

    Tohon vähän tarkennusta...??

    Bracketissä kuski merkkaa enemmän kun noissa varsinaisissa katuvessaluokissa. Mun mielestä meillä ainakin tiimi oli se, joka määräsi vessan vauhdin ja minä suunnan. Siinä ei esim. reaktioilla ollu suurtakaan merkitystä johtuen noista suurista aikaeroista. Mutta bracketissa mä kyllä nostan hattua noille erinomaisille reaktioajoille. (en muuten itekkään tiedä miten tää nyt liitty tohon edelliseen, mutta tulihan sanottua)
     
  10. Tea

    Tea 1st gear

    Niin joskus vaan noi hakasulut menee oikeeseen kohtaan, joskus ei :poff: :poff:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Moni tossa edellä esitetty ja väitelty juttu on mielipidekohtasta ja jokasella on vähän eri fiilikset, riippuen siitä miten harrastukseen suhtautuu ja mitä siltä haluaa. Esimerkiks meidän kohdalla kaikki räketit on ihan poissuljettu vaihtoehto ainakin niin kauan kun yhtään oikeeta kisaluokkaa sille autolle on olemassa ja ihan sama vaikka jossain räketissä voittaiskin joka halvatun kisan ja isossa REEssä putoais joka kerta ekalla kierroksella. Varmasti toi pikuppikin pärjäis kilpailullisesti paljon paremmin räketeissä mut mitäs sit? Alastarossa se oliskin ollut siinä tosi hyvä luistavine turbiineineen kun se meni samoja aikoja sääti sitä miten vaan tai lähti sillä viivalta miten vaan :rotfl:
    Mut kyllähän mekin yritetään tulla täältä vaan pikkuhiljaa ylemmäs jos vaan muut asiat elämässä sallii homman kehittämisen eli suomekshan ton vois sanoa että jos vaan rahat riittää niin sitä mukaahan se vauhtikin kasvaa :wink: Eli tuolla ajetaan kilpaa eikä kikkailla ja näin huonommalla kalustolla parhaat kicksit haetaan siitä jos oma romu menee paremmin kuin koskaan aikaisemmin eli joka ikisellä vedolla haetaan itelle parannusta eikä mitään tasa-aikaa ja jos se aika jossain kisassa paranee entisestä ennätyksestä tai edellisestä vedosta niin se on itelle aina jo vähän kuin voitto. Ja miks tota tullaan tekemään noihin kisoihin? No, siellä on kivaa ja parhaat mahdolliset olosuhteet jolloin autosta saa varmasti otettua kaiken sen mihin se pystyy :D
    Toivotaanpa siis että hommat jatkuu ja omalta osalta me cruisaillaan nyt tolla meidän ryskällä loppusyksy vaihteeks vaan kadulla ja maanteillä ja kun lumet tulee maahan niin laitetaan se sit seisontaan ja katotaan mitä sille keksis ja pystys tehdä ens kesää varten :wink:
     
  12. Tea

    Tea 1st gear

    Väkisinkin täs nyt näkee ja kuulee sellasta, että D olis joku kuningasluokka ja bracket-luokat sit jotain aivan muuta. Samanlaisia katutötteröitä niissä kai mun mielestä kummassakin on.
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllähän me monet kadunmiehet pidetään yhä tuota D-ryhmää kunkkuluokkana ja mielenkiintoisempana kuin monia muita luokkia,C-luokka ny kiinnostaa tietysti myös heti D:n jälkeen!
     
  14. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Ilimankos on isoo ree-ryhmä, monesti ajetaha omallas rahallas ja jo pienenä on saatu kylymää :rotfl: :rotfl:

    Tää ryhmä ei sovi heikkohermoisille

    Mutta hauskaa on ! :poff: :rotfl:
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo mutta lajin luonne kun on ihan erilainen. Sama kuin vaikkapa tuolla metsikön puolella kurvaillessa mulle ainakaan ei tulis mieleenkään alkaa harrastamaan jotain myös moottoriurheiluks luokiteltua ST:tä (suunnistus- ja tarkkuusajoa) mut ralliskaboissa on tullut oltuakin mukana. Jos ja kun kerran mennään niin mennään sitten aina tasan niin paljon kuin vaan kyetään ja kaikki indeksit ja muut tasapäistämiset ja ajoon vaikuttavat vastaavat kikkailut on vaan täysin persiistä, oot sitten kilpailija tai katsoja 8)
    Ja tää on siis vaan mun (ja kylläkin useimpien omien tuttujen) tinkimätön mielipide, toki jokainen saa harrastaa juttujaan ihan haluamallaan tyylillä :wink:
     
  16. caddy72

    caddy72 1st gear

    Tämä nyt hieman ohi aiheen, ehkä? Mitenkä katuluokissa tarkennetaan moottorien tilavuudet, joutuuko ne jotenkin todentamaan?
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tosta ihan vaan poimintana semmonen pikku juttu, että Motoparkissakin hävisit "hitaammalla" autolla perät i0.06 sekuntia mulle. Kyllä reaktioilla ja jonkinlaisilla taktiikoilla on merkitystä Reessäkin, ja hyvät kuskit kyllä erottuvat. Sitäpaitsi tämän lajin luonteeseen on aina kuulunut semmonen pikku tosiasia, että ne joilla eniten rahaa on vievät yleensä Pystit ja köyhät jäävät varikolle ruikuttamaan. Mutta ei tonkaan tarvitse olla noin, sillä jos hiukan järkeilet ja käytät rahasi oikein olet hyvinkin korkealla tulos-listoilla.

    Se mua tässä asiassa eniten ihmetyttää,, että miksi juuri sinä kaikista näistä kilapilja-kumppaneista valitat ja pillität eniten ton Heads Up kisaamisen tylsyydestä ja eriarvoisuudesta. Teidän Teamillahan on pullat tässä kohtaa melko hyvin uunissa, eikä sitä kuuluisaa siimaa tarvita kun 0.3-korkeintaan 0.5 sekuntia, jolloin olisitte lyömättömiä. Kuitenkin olen saanut teidän touhuista semmosen käsityksen, että Sponsori-rahaa on jonkinverran, jolloin oikein kohdistettuna. tommosen aikamäärän kiinni kurominen ei pitäisi olla ongelma. Ryhmässä on kuitenkin mukana montakin 11-13 sekunnuin kuljettajaa, jotka viihtyvät D-ryhmässä ilman, että realistisia maahdollisuuksia oikeasti on voittaa.

    Oikeasti mä vaan kauhiasti ihmettelen :eek:
     
  18. ralli

    ralli 1st gear

    Stobeman varmaa taas unohtunu johki baariin vai käyköhän se himas enskesän kaavioita läpi :rotfl:
     
  19. SC 285

    SC 285 1st gear

    Ei tää topiikki tavallaan mua edes koske mutta kirjoitan nyt jotain...Kaikki saa mun puolesta ajaa ihan mitä ryhmää tahansa. Pääasia että ajaa. Niin saadaan paljon kilpalijoita. kaikki ei sulata bracket/indeksi ryhmiä mikä on aika selkeesti tullu ilmi.
    Tätä en ole koskaan vaan ymmärtänyt miksi ihmeessä sitä pitää jatkuvasti tuoda julki, että bracket on paskaa ja indeksit perseestä. Haetaanko sillä jotain hyväksyntää siellä etenkin D-ryhmän piirissä.

    Monestiko olette nähneet jonkun drag-ryhmän kuskin kirjoittavan täällä että katuautot on perseestä... Niinpä, en minäkään...
    Kun lähes kaikki on kuitenkin katuautoista aloittanut. Poikkeuksiakin tosin löytyy.
    Itse aikanaan siirryin pois katuautoista kun 2,5 vuotta ajoin C:tä ollen jatkuvasti 1,5 sekuntia kärkeä takana. Rahaa ei ollut panostaa, mutta halu ajaa kilpaa oli kova.
    Siirryin ajamaan SST:tä kun silloin ei taidettu brackettia ajaa. Oli mahtava huomata että jokaisen lähdön voi voittaa ajamalla eikä vain toisen ongelmien vuoksi.

    Tää ei ollut mikään mainospuhe sen enempää. tuli vain asia mieleen noista Tean viesteistä.
    Jaa muuten Tea. Elämäni ensimmäisen voiton otin sua vastaan yökisoissa -99... :0)
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    ....ttu, mä osaa käydä läpi edes PG:n vaihdekaaviota.
    Tällaset keskinäiset loanheitotkaan ketään hyödytä. Hyväksytään vaan kylmästi tosiasiat, että ree ryhmät (ja B ja C) on parsaita ja muut sitten ajaa siellä missä pystyy. :rotfl:
    Valinnat on vapaita ja jos ei braketti tai indeksi touhu tunnu päällimmäisenä omalta jutulta, ni on se valtavan mukavaa, että on tollaset heads up luokatkin olemassa joissa voi itteään ja visioitaan toteuttaa. Kaikki ei tosiaankaan lähde siihen touhuun siltä pohjalta, että pitäis olla ykkönen. Ne jotka lähtee huomaa, että se kaatuu omaan mahdottomuuteensa koska niinku tossa on jo tuotu esiinkin, on toi kilpajuoksu aika kallista. Tarvii väkisinkin jo sellasta tekniikkaa, jota ei saa ilmaseks romikselta. Kun 9.5 sekan auto pitäis saaada menemään 9 sekkaa, ei vaihtoon mee kun kaikki ja noita hyppäyksiä kun muutaman tekee alkaa munkin lompakossakin jo pohja häämöttää (tähän sisältyy kompa, tai parikin).
     

Kerro tästä muillekin!