Suzuki maasturi, vitsi vaiko vakava paikka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Tapi, 17.4.2002.

  1. Tapi

    Tapi Gearhead

    Niin, siis onko sellaisessa Suzukin pienessä 80-lukuisessa maasturissa mitään isompia vikoja noinniinkuin käyttöautona? Koskaan en ole moista edes kokeillut, mutta yht'äkkiä sain päähäni, että sellainen olisi hauska.

    Eikös mokoma ole melko pienikulutuksinen ja helppo varaosamaailmaltaan? Ja isoilla pyörillä se näyttää ihan oikealta maasturilta:)

    Se ken sellaisen omistaa / on omistanut /ajanut, kertokoon mielipiteensä, etten lankea samoihin kuoppiin..
     
  2. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    elä helvetissä osta!

    olin tuossa vuosi sitten kanarialla lomalla ja satuin sitten vuokraamaan tollasen suzukin maasturin(jostain 80-luvulta) taka ajatuksena päivän retki sisämaahan ,
    no eiköhän perkele 15km jälkeen levenny auto moottoritien reunaan..ja arvata saattaa että oli aika mukavaa kävellä 15km takasin moganiin 40 asteen helteessä.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainoa auto jossa on pelottanut alle 80:n nopeudessa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    En ole omistanut kyseistä häksätintä mutta olen ollut kyydissä kun ajettiin metsäkoneen tekemää jälkeä pitkin eikä ollut yhtään kivaa
    :roll
     
  5. kantti

    kantti Gearhead

    Tuttuni kieltäytyy nykyään tunnustamasta että on joskus omistanut kyseisen vehkeen kun puhe kääntyy autoihin...
     
  6. Tapi

    Tapi Gearhead

    No mutta perusteluja ja omistuskokemuksia itse omistajilta, pliis!

    Eilen ajoin sellaisella ensimmäistä kertaa, kyseessä oli metsäautotie, paikoin hankea ja isoja kuoppia. Ainakin hidas nopeus oli ihan OK, ehkä jopa parempi:) Räminä ja pomppiminen kasvoivat eksplonentiaalisesti vauhdin kasvaessa (yli 20 km/h), mutta alustakin oli sellainen, etten kaikilla muilla autoillani sinne menisi..

    Maantiellä en päässyt ajamaan, joten jos jollakulla JKL.n seudulla olisi tarjota minulle sellainen kokemus, niin olisin kiitollinen.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    on muuten uskomaton peli meneen maastossa! taakse jää lantikat ja muut, ellei nyt ihan off roadista puhuta! lyhyet ylitykset ja akseliväli, pirun kevyt... jne...

    Maantiellä on kyllä meteliä kapiinissa yli 80 jälkeen, mutta jostainhan sitä on tingittävä!

    Ja kyllä vitsailut loppuu, kun saa talvella olla hinailemassa kavereiden pirssejä!

    Lisäksi lähes kaikki ovat vähän ajettuja, ja tekniikka pelaa. Ruostetta saattaa hieman löytyä, mutta ei mitenkään murheeksi asti. Bensaa kyllä palaa, mutta sitähän saa huoltsikalta! :smile: Suosittelen ehdottomasti!!!
     
  8. Tapi

    Tapi Gearhead

    Bensaa palaa? Paljonko sellaisen litraisen läpi edes mahtuu?
     
  9. Neon

    Neon 1st gear

    Joo täytyypä kommentoida tähän..

    Vanhemmilla oli kuutisen vuotta käytössä '90 Suzuki Samurai. Kaupunkiajossa ei pahemmin onkelmia, ja maastossa ihan jees.. Tosin suhteessa korkeuteen melkosen kapea raideväli(siinä oli sellanen korkeempi katto).. joskus hirvitti vähän kaltevissa paikoissa.
    No, yks kaunis talvi-ilta äiti tulee töistä ja hurauttaa Samurain 60km/h suoralla sohjosella tiellä katolleen ojaan..

    Eli mitä tulee talviominaisuuksiin, tiivisteet vuoti kosteutta jalkatilaan, lämmitys oli heikko,kone kävi välillä tosi kuumana, lumessa 2wd suti vaan..Ja porukat onnistu spinnailemaan nelivedolla siellä täällä. En tod. suosittele ympärivuotiseks autoksi. Paitsi jos on rahaa tuunailla sieltä täältä.

    Äskettäin tosin rupesin ite haikailemaan ks. auton perään, onhan se kesällä ihan kiva.
     
  10. harri60

    harri60 Gearhead

    Suzuki ja isot pyörät alla = Paha painajainen jo 50 km/h
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen jokusen vuoden sellaisella ajellut jokunen vuosi sitten... just ja just kulki 120 ja vauhti tuntui kyllä huomattavasti kovemalle.. sellaisessa normaaliajossa veteli isoilla renkailla noin 8-9 litraan ja talvella vähän enempi.. talvella muuten viivoilla jää lähes kaikki autot - neliveto on silloin yliveto. Tekniikka kestää aikamoista rynkytystä, mutta pelti on aika ruosteherkkää.. Kannattaa ehdottomattomasti tsekata: Etuvalojen alakulmat - lokarin kaaret - lokari voi jäädä käteen.. sit noi ovien alalaidat + pohja ruostuu jalkojen alta kun siihen kertyy vettä ja muuta paskaa jonkun palkin päälle.. elikkäs vilkaisu mattojen alle!! Sit vielä yks ruosteherkkä kohta on etuikkuna palkin sauma ylhäällä.. talvella on sit takasivulasit huurussa.. Hmm.. siinähän sitä kysy lisää jos kiinnostaa...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai niin TM:ssä oli testissä joskus 80-luvun alkupuolella...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos haluat näppärän auton niin osta! pääsee kesällä ja talvella sinne minne haluaa.kolme vuotta oon ajanut enkä ole pettynyt
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Isukki hinasi kerran tollasen pihasta pois Crownilla. Lunta oli n. kymmenen senttiä...
     
  15. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Kannattaa tehdä ero nuissa 80-luvun SJ410 malleissa jollainen meilläkin on, sekä noissa uudemmissa muovipiruissa.

    Tuo meidän ´85 on koriltaan tosi hapan mutta eipä väliä kun on jytäkkä ja helposti massattava erillisrunko, tekniikassa ainut vika on lievä käsijarrusylkän vuoto (Kardaanijarru) muuten menee vaikka metsässä (pieni koko) tai hankiaisilla (kevyt ja isot renkaat)

    Ajettavuus on niitä maailman huonoimpia, toissa talvena meni tuiskuviikolla kahdesti ojan pohjalle kun isot pyörät väkisellä, vetivät tuiskupenkasta (ratti kääntyy väkisin)
    kesälläkin saa ratista pitää kiinni joskus vetelee tosi hurjasti nimismiehen kiharasta. (HUH! kylläpäs sitä on tänään puheliaalla päällä)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J-M Partanen 2002-08-26 20:26 ]</font>
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    noh entäs lada niva ?

    halpa ja on kuulema maasturi
    serkun miehellä oli noin 10v
    ja piti kuin hullu puurosta

    mutta hummeri se on vasta maasturi muut on leluja jos noihin testeihin on luottamista mutta miinus puoli maksaa ja sivili maiilin pellit on lasikuitua eikä passaria -?
     
  17. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Nivan miinuspuolista muistetaan aina mainita se jatkuva neliveto.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    itelläni ei oo tollasest kokemust mut meirän ukolla oli tollanen jokunen vuos sitte ja vaikka noi jotkuu sitä haukkuukii ni ikinä se ei kyl tielle jättän ja pääs minne halus melkee vaikka puuhun mut se nyt on vähä mahdotont!ja tost puust puheen ollen se ois varmaa sillä vieläkii jos ei ois ajanu sillä kahen puun välii!ainut mitä se kiros ni oli matkajo ominaisuudet!näillä kokemuksilla niin suosittelen ja oon itekkii meinannu ostamista!en ois muutenkaa tähän sivulle löytän ellen ois ettin kyseist autoo googlen kautta ku ei autokaupoist oikee löyrä sellasii!
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hinattiin tollanen pois lumisesta korpimetsästä 51 mercuryllä
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaverillani on pikku Suzuki-maasturi. Lämmityslaite ei oikein jaksaa poistaa kylmyyttä ja huurteita sisätiloilta. Pellit saattavat mennä haperoiksi aika helposti, vaikka alla onkin erillinen runko. Maantiellä se poukkoilee kuin koiranpentu, siksi lempinimi onkin "Jeepinpentu", mitä Suzuki-fanit pitävät halventavana nimityksenä. Mutta maastossa se on melko lyömätön, varsinkin jos alla on isoja pyöriä.
    Ja vanha viisaus... mitä parempia maasto-ominaisuuksia, sitä pahempiin paikkoihin saattaa jumiutua.

    T: Masa
     

Kerro tästä muillekin!