Sylinteri järjestys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Marvä, 4.10.2020.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Moi. Olikos niin, että Lincoln continental 62 sylinteri järjestys oli apukuskin puolelta 1234. Kuskin puolelta 5678? Mikähän on sytytys järjestys. Eli ykkös männän kanssa on yläkuolossa 6 mäntä.

    Mvä
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. Marvä

    Marvä 1st gear

    Eli kun 1 on yläkuolossa pitää ton asteen olla tuo 6.. Täytyy nyt vielä tarkistaa kummassa on venttiilit kii ja kummassa aukeemassa. Siis 1 sylinerissä vai 6
     
  4. Marvä

    Marvä 1st gear

    Kirjoitin tuossa vähä väärin. Eli kertaan tuota ajoituksen järkevää säätöä. Huomauttakaa jos olen pahasti metsässä. Auton ollessa vielä ilman sähköä ja tekniikkaa paikallaan tietenkin merkit kohdalleen kampi ja nokka akselilla. Sitten pyörittämällä konetta käsin ja ykkösen ollessa ykk säädetään virranjakaja 1 sylinterille. No sitten tietenkin tämän voi helposti sekoittaa 6 sylinterin ja pitääkin tarkkailla kummassa on venttiilit kiinni asennossa. Ja näin eteenpäin mennään, että jokainen johto löytää paikkansa. Mutta tuon ylläolevan kuvan ennakon saa vasta käynnissä? Tuossa kuvassa se on 6 astetta. Eikö tämä ole kohta, jossa sytytys tapahtuu. Lincolnin tehdas ohjeessa taisi olla 5, mutta vissiin aste sinne tai tänne. Eli käynnissä käännetään virranjakaja niin, että tuo aste taulukon kuva toteutuu. Oliko lähelle?
    Mvä
     
  5. Auttaisko tämä video:

     

Kerro tästä muillekin!