Sylinterinkansien virtausarvoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tapio, 29.4.2005.

  1. tapio

    tapio Gearhead

  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyvä löydös Tapiolta 8)
     
  3. sbc350

    sbc350 Gearhead

    hyvä löytö. mä oon itelle suunnitellu juurikin noita Dartin iron eagle kansia.. oon kiintyny tohon painavaan rautaan 8)
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo.....vähän hakuammuntaa tosin noista kauheita johtopäätöksiä tehdä on kun ovat peräisin lähinnä mainoksista. Noin kattavaa "puolueetonta" listaa on tietysti mahdotonta löytää, mutta tollaset arvot on aikalailla yhtä päteviä kun mutulla hatusta vedetyt. yjänu
     
  5. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Mä olen tuolta joskus vertaillut suomessa mitattuihin arvoihin ja Osa on ollut ihan parin cmf tarkkuudella.

    Noi CHP:n mittaamat arvot on REILUSTI yläkanttiin ja jos haluaa hyviä tuloksia dyno ohjelmilla niin kannattaa käyttää niitä.

    Noi on tosiaan "keräilty netistä" eli eivät ole kovin vertailu kelpoisia keskenään.
    Tosin jos on monta eri tulosta eri tekijöiltä ja kansi toimii kaikissa hyvin niin voihan siitä jonkun johtopäätöksen vetää.

    ..toi maksimitehon kierrosluku kaavio on varmaan huumorin takia laitettu tonne =)
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    ...ja kun vie ne toiseen penkkiin, niin ei enää ehkä olekaan. Osalla noi on sellasta kilpajuoksua, yks valmistaja mittaa omastaan poikkeuksellisen hyvän version optimisitisella penkillä, niin toisen on tehtävä samoin; kuka nyt huonommin virtaavaa kantta ostais, eihän sillä mitään tee. Heittoja noissa on usein jo yhdestä kanavasta toiseen jopa 10 cfm. Ja oon nähnyt samalta valmistajaltakin inflaationumeroita, sekä sellaisia jotka yllättäen onkin osoittautunut realistisiksi. Kaikkien noiden kansien disaini on ihan hyvä, kaikilla niillä on saatu hyviä tuloksia. Hinnasta näkee sitten viitteitä laatuun. Mitä materiaaleja on käytetty, kuinka huolellisesti koneistettu, mitä muita osia. Hyvä ja halpa tahtoo olla edelleen kaks eri asiaa. Jos yks maksaa kaks kertaa enemmän kun toinen se ei yleensä tarkota sitä, että se toinen vetää sen erotuksen välistä.
     

Kerro tästä muillekin!