syylärin paikkaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pete78, 2.6.2011.

  1. pete78

    pete78 Gearhead

    helvetti kun laski eilen syyläri vedet pihalle, onko ideoita paikkkaukseen vai onko se lähetttävä uutta etsimään
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Riippuen mistä se vuotaa niin Plastic paddingin vuodonpaikkausaine on aika hyvää tavaraa. Se ei siis ole sellaista jota laitetaan syylarin sisälle vaan ulkoisen halkeaman tms päälle.
     
  3. pete78

    pete78 Gearhead

    aika lailla ylalaidassa on vuotokohta
     
  4. deme

    deme Gearhead

    jos vuoto on alumiini syylärissä saahan sen reijän tinattua. joutuu vaan kuumailma puhaltimella eka lämmittämään kohdan + putsaamaan. pelkkä kolvi ei tarpeeksi lämmitä tinattavaa kohtaa. puhallinta vaan eka sitten tinaamaan kolvilla
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Alumiinin paikkaus tinaamalla on varmaan mielenkiintoista...
    Messinkisen pystyy paikkaamaan tinalla, hopealla, messingillä yms.
    Alumiinisen tigillä tai vaikka Techno Weld:lla.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Mäkin oon useampaan kertaan ihmetelly tätä kun neuvottu alumiinia tinalla korjaamaan. Ja ei. EI se onnistu. Koittakaa vaikka puhtaaseen alumiininpalaan.. Joo. Sulaahan se tina siihen, mutta ei se ole kiinni oikeastaan yhtään.
     
  7. rapis

    rapis 1st gear

    taitaa olla varmin konsti ku etsii pätevän tig hitsarin jos tuo vuoto on semmosessa kohtaa että ylipäätänsä pystyy hitsaamaan. jos on kovin lähellä päätyjä niin ongelmana on joissakin syyläreissa päätyjen liitos rupeaa lämmön vaikutuksesta vuotamaan.
     
  8. deme

    deme Gearhead

    taidan olla sitten ainut joka on onnistunu tinaa syylärin reijän :rotfl:
    ei se helppoa ollu mut tarttu se siihen kuitenkin. kukin tyylillään
     
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    No, tinalla kun korjaa alsaa niin se on vähän sama asia kun lykkäis purukumia pyöränrenkaaseen.. En ainakaan hirveen pitkäikäseks luulis.
     
  10. deme

    deme Gearhead

    pari vuotta se paikkus ainakin kesti. alko sitten vuotamaan kennon ja muovi päädyn välistä. meni koko hoito sit vaihtoon. tiedä sitten olisko toiset parivuotta paikka kestäny
     
  11. 0213

    0213 1st gear

    Ite ainakin sain vanin syylärin paikattua kemiallisella metallilla. Siinä reunasauma irvisti. Kauhee knööli mömmöö päälle niin kyllä se jonkun aikaa kesti.
     
  12. twelve

    twelve 3rd gear

    kemiallinen metalli oli itellä kans ainut mikä tarttu kii, tinat valu poijes..
     
  13. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää paikkasin tinaamalla, mut putsasin sen paikattavan kohdan ensin suolahapolla. Kyllä se piti, mut se ei kai ollu alumiinia se syyläri.
    Kaveri korjas raktorin syylärin ja lohkon kemiallisella metallilla ja se kans onnistui.
     

Kerro tästä muillekin!