Syyskokous

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Putte, 17.4.2010.

  1. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tällänen olis joskus:
    FHRA on päättänyt palkita aktiiviset tiimit, jotka olivat mukana Alastaron radan perusparannustalkoissa lauantaina 10.5.

    Tämä stipendinä jaettava tunnustus on yhden kilpailun osallistumismaksun arvoinen, ja sen voi käyttää missä tahansa kauden 2008 FHRA:n kilpailussa

    FHRA kiittää saamastaan tuesta ja toivoo samalla, että tehdyn työn tulos näkyisi jo kesäkuussa pidettävässä Kamasa Tools Natikoissa.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, mut kysymys kuuluu et mitä on nyt. Lupaukset on olleet kovin erilaisia, mitä oon kuulostellut, ja asiat aina menee mukavammin mitä vähemmän on pettymyksiä odotuksiin nähden....
     
  3. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Oma teoriani tapahtumien kulusta;

    Kevätkokouksessa on kenties päätetty tällaisesta huhujen mukaisesta palkkiosta kaavintaan osallistuneille. Koska talkoovoiman tarjonta on ylittänyt kaikki odotukset, kattojärjestömme on päättänyt pakittaa.

    Tätä tukee sekin, että sähköpostitse lähettämäni kysely pyöri yli kaksi viikkoa heillä ennenkuin FHRA:n sivuilla luvattuja lisätietoja saatiin minulle lähetettyä.

    Nyt haluaisin kuulla, mitä on kevätkokouksessa luvattu. En julkaise sitä, mitä minulle sähköpostitse tarjottiin. En ennen "virallista tietoa", jotten itse ala levittelemään huhuja...

    edit: Kevätkokous oli järkytyksessä muuttunut syyskokoukseksi. Korjattu...
     
  4. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Niin nyt KEVÄTkokouksessa asiaa ehdotettiin johtokunnalle, joka totesi "hyvä ajatus". Ei sitä nuijalla pöytään lyöty että näin varmasti tehtäis.
     
  5. Uba

    Uba 1st gear

    Jamppa oli sitä mieltä kevätkokouksessa, että 100 henkilöä voisi olla sopiva määrä kaapimaan.
     
  6. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    asia on tarkolkitus kertoa huomenna p.aikanpäälle vaivautuneille, mutta koska olette nyt niin uteliaita niin palkkio on 50 ekee/teamin jäsen, ja palkkio kasvattaa kilpailijan bonuskassaa johon mm. V8 booli kertyy.... Mutta ainoo ehto oli että palkkio maksetaan tekijöille, ei suun soittajille....o)
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tota, mikähän on toi V8 booli, joku juomako? Entä bonuskassa, onks se joku Saravuon uus myyttinen termi? Mä nyt en haluais aina olla hirveen kriittinen ja aina vaan valittaa, kyllä mä oon muunlaistakin toimintaa tehnyt ja ihan FHRA:nkin hyväks, mut näetkö Vesa tai muut johtokunna jäsenet niin, että toi asia on hoidettu hienosti? Kaikesta huolimatta, toivotaan et on hyvät kaapimiskelit ja, et kaapijoita riittää. Itekin saattaisin osllistua jos ei olis familisexuee, oli sit "palkinto" mikä hyvänsä. Paras palkintohan tosta on oivat kisat kesällä! Mut silti, ne pelisäännöt pitäis oikeesti tehdä selväks etukäteen, mä tiedän, että useille tiimeille on luvattu jotain muuta kuin miltä nyt näyttää. Tai niinno, toisen ja kolmannen käden tietoo; nimiä papereissa ei tietty oo, ja se kai näissä aisoissa olis vähimäisvaatimus.
     
  8. heka95

    heka95 1st gear

    miks tarvii vertaa eri lajeihin..no sen takia ettei drag race ole suomen kalleinta...sen takia ,että itkeminen riittää..eli molemmat lajit nähneenä ,niin vertasin sitä aika samoilla kuluilla olevaan lajiin/luokkaan..aina voi valittaa olishan se kivaakun sligi olis kolmenkertainen ..ja mikään ei bungaa miid..kun mä oon laittanut näin paljon...valittaa on helppo,mutta kaikki maksaa..kaikki nastakin..ja toiseksi mulla tai teamillä ei ole mitään fyyran puolta,mutta tsiigatkaan itteänne...kaikki tulee talkoisiin,jos osallistuminen ilmaista..kun fyyra paloi ,niin monta teamien tai kilpailoiden jäseniä oli talkoissa???? kantamassa ,valaisemassa ja palelemassa??? aina voi valittaa tai kinaa gm,mopar tai ford...ei johda mihinkään edelleenkään ..hyvä syytellä,mut oikeesti aina ei kannata kirjoittaa suullaan shekkejä,mitä hanuri ei kestä lunastaa....
     
  9. Uba

    Uba 1st gear

    Huomaa, että ollaan oltu markkinointihommissa koko ikä. Radan kaavintakin vetää vertoja loma-osakkeen myyntitilaisuudelle. :rotfl:
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    onneks mä olin töissä enkä kaapimassa, ku en oo edes kilpailija noissa kisoissa. olis nekin sponssit mennyt hukkaan mun työpanoksella.

    hyvä kun istutte kotona ja kyttäätte salkkareita yhteisen hyvän sijaan. eipähän tuu ongelmia noiden hyvitysten ja palkkioiden suhteen :wink:
     
  11. Henski

    Henski 1st gear

    Saitko lompakkoon enempi kuin 50 €gellä Fyyran tuotteita?

    Onhan toi nyt aika syvältä, että lärvin (teamin) mukaan eri porkkanat luvattu? Talkoot on talkoot, mutta kyllä luvatut palkkiotkin pitäs olla kailkille samat... :wc:
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    no mut sanotaan näin että toi viidellä kympillä fyyran tuotteita muutaman tunnin työstä on aika hyvä korvaus...

    viime kauden(kin) toimitsijana olosta sain nitrojen T-paidan sekä jäsenyyden täksi vuodeksi...
    viime vuonna(kin) muistaakseni olin noissa kaavinnoissa.
    eli sait paremman korvauksen muutamasta tunnista kuin minä koko viime kaudesta :wink:

    tietty en joutun kyytejä, majoituksia tai muita vastaavia itse maksamaan. eli ei myöskään rahaa mennyt noissa kemuissa.
     
  13. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mua kyllä vähän kiinnostais tietää et kuka on luvannut ja kelle jotain muuta? koska johtis on ko. asiat päättänny niin en ymmärrä millä valtuuksilla muka joku saa jotain muuta??? se ken tietää niin voi laittaa mulle tietoa vaikka yksärinä niin saan asiaa selvitettyä, koska ko. toiminta on mielestäni tosi syvältä.
    sit tosta markkinointi tempauksesta sen verran et toi palkkio ei alun alkaenklaan haluutuu olevan se kynnys lähteä jeesaamaan, vaan se on tarkoitettu bonukseksi niille jotka haluavat tehdä jotain oman kisan onnistumisen eteen.... ja toi bonushan vähentää suoraan kilapilijoiden kuluja koska sen voi käyttää miltei mihin muuhun vaan paitsi osallistumismaksuun, eli sähköön, team lippuihin, kutsareihin, runkokatsastukseen, risteilylippuihin, lisenssiajomaksuihin yms.... sekä myös osallistumismaksuun jos kyseessä ei ole kausilaskutettava.... eli kun tulet vaikka kymmenhenkisen porukan kanssa niin kauden kulut laskee 500 euroo, aika hyvä sponssi kun katsoo koko kauden kuluja mistä täällä puhutaan....
    ja tässä pitää vielä muistaa että palkkio on luvattu vain teameille, edelleen siellä on joukko toimitsijoita jotka pakertavat samaa hommaa koko kesän ja saavat sit t-paidan, mut eivät valita....o).... mut nyt on alastaro 60 jalkaa kaavittu, et pahimmat kitisijät pääsevät valmiiseen pöytään, mut ei kovin kova ennustaja tarvii olla et p.erseestä tuokin on kuiteskin....hih....
    mut motoparkissa on sit kymmenkertanen urakka ja toivotaan et siellä olis populaakin sit tosiaan yli sata..... koska motoparkki tulee olemaan haaste ja ilman aktiivisia talkoita en usko että siitä radasta saadaan huippua.....

    Jätti iso kiitos alastarossa mukana olleille!!!
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kiitos myös minun ja varmaan kaikkien muidenkin kilpailijoiden puolesta, hieno homma et asia onnistui. Mä luulen, et keskustelua siitä kuka on luvannut ja mitä kannattaa käydä siellä hallituksessa ja toimistolla, ristiriitaista tietoa on ollut liikenteessä ja sekin olis ollut aika helppo välttää laittamalla ne kortit pöytään, mut syystä jota en ymmärrä tarvi totakin lusikalla kaivaa. En usko et kukaan on pahuuttaan lupaillut jotain muuta kun mitä hallituksen päätös oli vaan asia johtuu olemattomasta tiedonkulusta josta varmaan on syytä ottaa oppia sekä hallituksen, että lupaajien. Ja toivottavasti motoparkkikaavinta onnistuu myös mainiosti, sekin jää meiltä väliin kun aikomuksena olis sitte päästä sitä rataa kuluttamaan. Mut vielä Vesalle yks kysmys, tai saa toki joku muukin vastata jos teitää, et mikä toi mainitsemasi veekasi booli on? En nimittäin ainakaan minä ole moisesta kuullut, johtuu se sitten sokeudestani, tyhmyydestäni tai mistä hyvänsä, ni vois selventää?
     
  15. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    joo, muttu juttu onkin siinä et kuka tahansa ei voi luvata miitä tahansa. Nytkin ilmeisesti joku jolla ei ole mitään hölkkäsen köläystä on mennyt omasta puolestaan lupailemaan jotain klatteettomia ja samalla kun jonkun höpön lupaukset ei toteudu niin se on fyyran vika ja katkos tiedon kulussa????

    Eli älkää uskoko kaikke mitä esson baarissa kuulette ja varsinkaan ottako niitä todesta! Ja jos epäilyttää tai haluatte totuuden niin soittakaa ja kysykää....

    Ja jos nyt on toimittu vastoin johtokunnan päätöksiä, vai onko tämäkin taas joku huhu jonka joku täällä jo levittää tietona????, niin olisi hyvä selvittää et kuka lupailee ja mitä!!!! Koska eihän kukaan voi osata tiedottaa kaikesta mitä sitin sontajat kerkii maailmalla syytää, mut koittakaa nyt ainakin sen verran suodattaa et ei se oo fyyran tiedotuklsen vika jos joku keksii itse jotain juttuja ja levittelee niitä perättömyyksiä tietoina..... Sapettaa.....

    v8 on jakannut palkintorahoja tietyissä ryhmissä, taitaa olla sm-ryhmä sijoituksen mukaan, jotka kilapilija on sitten hyödyntänny maksuissaan....
    Mut en tiedä mikä tuon boolin tilanne on tänä vuonna... Mut kilapilija kuoressa ainakin on jaettu ko. Ryhmille tarrat ja asiasta infoa....
     
  16. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Kiitos Vesa selvennyksestä. Toimistolta saamani sähköposti ei selvittänyt tätä asiaa näin hyvin, joten asia on nyt ymmärretty. Nähdään Motoparkissa!
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    En oo itse ollut tossa kaapimiskompensoinnissa osallisena vastaanottajana tai tiedottajana enkä senkään takia voi sormella alkaa henkilöitä osotteleen, mut tiedot on kuitenkin ollut sellasilta FHRA-tahoilta, ettei niitä oo ollut syytä epäillä. En tiedä onko ne ollut peruja ennen kuin johtokunta on asiasta päättänyt, vai onko vain niin, ettei johtokunta ole asiasta riittävän selkeästi edes toimitsijoita tai henkilöökuntaa tiedottanut, mut noita asioita vois olla hyvä miettiä. Koska ei kai voi olla niinkään, että ainoastaan johtokunnan jäseneltä tai kenties vain joltakin sen jäsenenltä kysymällä saa validia tietoa, mikä tarkoittanee siis sitä, että kaikki asiat tulisi kysyä johtokunnan jäseniltä? Vähän taas ehkä kärpäsestä härkänen etenkin sen takia, etten oo suoranaisesti ite tossa ollut osallisena. Mut vaikka johokuntaa aina kaikesta syytetäänkään niin löytyy siis ainakin yks asia mistä sitä ei voi syyttää; liiasta tiedottamisesta.

    Nyt ku sitte toi selkis, et mikä on veekasiboolin resepti, nin seuraavaan kysymykseen, mikä on palkintoraha? :rotfl:
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Älä turhaan huolehdi ja kysele kun eihän noikaan meitä Cuppilaisia koske milläänlailla, noi kaikkihan menee nekin tuolla jo aiemmin kerrotun mukaan vaan SM ryhmissä ajaville :poff:
     
  19. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    palkintorahoja ei ole minun historian aikana fhran toimesta maksettu. Edellisen johdon aikana kilpailun järjestäjä maksoi tai lupasi maksaa palkintorahoja, jotka yllättäen tais jäädä suuri osa suorittamatta, ja kaatuivat konkurssipesän myötä saajien tappioksi...o(....
    Fhran on kuitenkin ottanut palkitsemisen käytännön takaisin viime vuonna palkitsemalla mestarit ilmaisella osallistumisella seuraavan vuoden kisoihin ja tämä on voimassa kaikissa ryhmissä.
    Lisäksi fia ja ndrs maksaa palkintorahoja heidän kilpailuissaan....
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi on hieno juttu.

    Mut ainakaan mun mielestä tohon aikaisempaan "ja palkkio kasvattaa kilpailijan bonuskassaa johon mm. V8 booli kertyy.... " ei vieläkään oo tullu mitään selvyyttä eli mikä kumma on toi booli joka tostakin sit kertyy?
     

Kerro tästä muillekin!