1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

T5 vs TH700R4 Chevy C20 pickupissa.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Fuselage, 29.8.2018.

  1. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Alunperin Chevyssä ollut 700 laatikko, joskus muinoin vaihdettu Cossu Sierran T5 manuaaliloota tilalle.
    Yritin hinata Newporttia missä oli hieman vajaat renkaat. Niin iloisen sinisen pilven ja karmean käryn jälkeen totesin, että se ei liiku mihinkään.
    Kumpi kestää paremmin ton pickupin alla? Käsittääkseni T5 ei mikään hirveän vahva laatikko ole ja painavan auton alla yms on aika rasituksella?
    Eli kannattaako ruveta vaihtamaan 700 takasin vai järeämpää kytkintä tohon T5?
     
  2. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    Joteki tuntus ettei tommon Sierran laatikko ihan heppanenkaan ole. Paljos se tuo C20 kone tuottaa vääntöä? Toki painavampi vehje niin voi kytkin tietysti olla kovemmalla. Oliko se muuten toimiessaan kiva ajaa? Jos oli, korjaisin kytkimen.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kyllä toi 700 toosakin kestää revitellä 800Nm vääntävän koneen persiissä stripillä tosin ei ihan vakiona noin paljon.
     
  4. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Koneena on 6.2d.900kg on kantavuus ja 2500kg isoinkärry mitä saa vetää. Ja tilannetta ei helpota 285/85/16 isot ja painavat AT renkaat.
     
    Muokattu: 29.8.2018
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Tiuhaa perävälitystä vaan paikalleen, kovaa tolla ei saa, halua eikä pysty ajamaan kuitenkaan.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Juu mul on K2500 pikupissa 3.73:1 perät ja 6.2Td+700 loota. On vedetty silleen että kokonaispaino ollu jotain 7tonnia tuhansia kilsoja sinne ja takaisin.
     
  7. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Yhdessä mun ex-Astrossa oli manuaaliloota.
    Erittäin epämiellyttävä vetää kärryä, traileria kokeilin vain kerran kun yhden W115 Mesen siirsin kotipihaan.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Minä nyt en kahta kertaa miettis manuaalin viskaamista sulattoon.
    Kyllä mäkin oon vetäny seiskasatasella toista pikkaria kärryssä ihan sujuvasti 3.42 välityksellä ja 33" renkailla.
     
  9. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    3.42 on tossakin välitys. Sit tossa Sierran T5 vaihdekeppi on sohvapenkissä kiinni.... ei saa penkkiä kunnolla eteenpäin. noh eipähän pääse emäntä sillä ajamaan :D
    Taitaa mennä laatikko vaihtoon, kunhan ton T5 saa jumpattua pois. Saa samalla "ehkä" cruisenkin ja nopeusmittarin takasin toimintaan.
    Onkos noissa 700R4 laatikoissa mitä eroja bensa/diesel/vani/kestävyyden yms kesken. Että minkä vuotisesta/autosta kannattaa ruveta etsimään.
    Turbiineissa varmaan on eroja?
     
  10. Anza

    Anza 3rd gear

    1989 vuodesta laatikon sisuskalut on jo melko kehittyneellä tasolla ja ohjaus vielä vaijerilla. En muista millon 4l60 alko mut siinä enemmän sähköä laatikon ohjauksessa.
     
  11. Rahikainen

    Rahikainen Gearhead

    Mulle voit sitten viskata sen manuaalitoosan kytkinkoppineen ja hiluineen. Maksankin jotain. :soosoo:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jos ihan vakiotehoisen koneen perään lootan hommaat niin ihan sama minkä vuotinen se on, sama myös onko bensa tai rieseli. Jossain vanhemmissa 4.3 veekuukkatoosissa on huono pantaservo ja 3-4 pakassa vain 5 kitkaa. Mutta noi molemmat kannattaa joka tapauksessa muuttaa vetohommiin. Jopa se 27 rihlanen sisäänmenoaleksi on tarpeeksi kestävä.
    Turbiinien erot on toi rihlamäärä 27 tai 30 ja stalleja on 4 eri jenkaista.
     
    Fuselage ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Kiitoksia kaikille tiedoista. Manuaali menee vaihtoon, aika monta tarjousta tuli jo T5 laatikosta, mutta vaihto 700 on etusijalla. Koska businesta ei olle tekemässä vaan pitämässä auto liikenteessä.
     

Kerro tästä muillekin!