taas pukkas uutta veekasia...

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    :p:D

    poistin kommentin ihan vitt&%¤kseni... (ja viattomia suojellakseni...)
     
    Muokattu: 21.2.2020
  2. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Kiitoksia että joku täällä Veekasi lehdestä edes kommentoi, rohkeaa.

    P. S. Saatteko kommentoida sitä, että miksi täällä od - foorumilla tuli muutama viikko sitten hyrskynmyrskyn melekonen täyskato pitkäaikaisissa foorumin kävijöissä, bannaukset ja "yleistä keskustelua - alueen deletointi?
     
  3. oolanti

    oolanti 3rd gear

    Eipä kestä kiitellä, mutta kiitos nyt kuitenkin siihenkin suuntaan... :)

    En tiedä tuosta mainitsemastasi tapauksesta juurikaan mitään. Me avustajat emme ole millään tavoin ns. mukana Overdriven toiminnassa muuta kuin olemalla täällä jäsenenä kuten kuka tahansa muu harrastaja tai ei harrastaja. Enkä ole muutenkaan ollut kovin aktiivisesti täällä sen jälkeen kun aloitin facebookin päivityshommat. Jotain olen kait tehnyt oikeinkin "oudoista sanonnoista" ;) huolimatta, kun aloittaessani oli reilut 6000 sivutykkäystä ja nyt menee kohta rikki 16 000 tykkäyksen raja...

    Sen verran voisin vielä todeta, että teen näitä hommia todellakin rakkaudesta lajia kohtaan! Olen päivittäin tekemisissä jenkkiautoiluun liittyvissä asioissa keskimäärin 10 tuntia (tai enemmänkin) seitsemästi viikossa. Nyt kun en ole kannettavan äärellä, niin naputtelen kännyllä tätä vastausta ja pian katson digiboksilta vielä pari jenkkiauto-ohjelmaa. Välillä sitä onnistuu tekemisissään paremmin ja välillä vähän huonommin, mutta näinhän se elämässä menee muutenkin... :)
     
    PetteriT, stinnes, ajk1977 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. xp

    xp Gearhead

    Uuden lehden pääkirjoituksen taustakuvana olevassa v8-market kuvassa on myyjinä paljon alan historiasta tunnettuja nimiä.
     
  5. esmi

    esmi Gearhead

    Miksi ei ole enää keskiaukeamalla tyttöjä? :(
     
  6. Rusty

    Rusty Gearhead

    Koska tasa-arvo ja feminismi.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  7. esmi

    esmi Gearhead

    Tylsää!
     
    Rusty tykkää tästä.
  8. rane58

    rane58 Gearhead

    Ettet sekoita tätä V8-opusta Jallu-lehteen....? o_O
     
    esmi tykkää tästä.
  9. esmi

    esmi Gearhead

    Eikös ne keskiaukeaman tytöt silloin tullut samaan aikaan kuin Markkanen aloitti?!. Jallua otetaan pullosta! ;)
     
  10. spinout

    spinout Gearhead

    Typy oli vielä silloin toisella puolella, kun keskiaukeama levittyi isommaksi ja se oli paksumpaa paperia kuin muut sivut. Nyt on säästölinja menoillaan julkaisijalla. Koko lehti on ohuempaa paprua aivan uudemmissa numeroissa.

    Goodbye V8-market..
     
  11. oolanti

    oolanti 3rd gear

    Tuosta keräilykuvasta voisin todeta sen, että kun tuolla pyörii ympäri Suomea, niin ei niitä "julisteita" enää kovin monen tallin seinällä näe. Muuta kuin vanhempia kuvia. Eli moni haluaa säilyttää ne kuitenkin lehden välissä. Tämä lienee yksi syy, miksi se muutettiin tuollaiseksi. Nämä on toki ihan omia ajatuksiani. Ja mikäli kalenterikuvassa käytetään jatkossakin lehdessä esiteltävää autoa, niin todella hyvä muutos! Aikanaan käytettiin molemmissa kuvissa jonkun aikaa lehdestä tuttuja autoja. Ja mitä tulee niihin bikinitypyihin, niin en jää kyllä niitä kaipaamaan, vaikka hetero olenkin. Autolehdessä on pääosassa autot, eikä typyt. Kaiken lisäksi ne typyt vielä peittää itse kohteen - asia, mitä auton omistajat ei varmastikaan haluaisi...

    Kukaan ei tainut muuten huomata, että lehti vaihtoi painotaloa ja jälki oli ainakin omissa lehdissäni selvästi parempaa kuin aiemmin. Väriä käytetty silmin nähden enemmän, mikä vaikuttaa myös painojäljen terävyyteen, vaikka paperi olisikin ohuempaa. Mielestäni erinomainen muutos! ;)

    Ja tänä päivänä some on se kauppapaikka, jossa ne kaupat tehdään reaaliajassa. Toki, saisihan sitä ilmoituksilla lisättyä lehden sivumäärää, mutta... ;)
     
  12. spinout

    spinout Gearhead

    Olen oolanti samaa mieltä bikinitypyistä autolehdessä. Ne olivat lisäksi amerikkalaisia typyjä täkäläisen kaaran vierellä, joka ei ollut itse lehdessä esiteltynä. En ole irroittanut keskiaukeamia lehdestä lähes 40 vuoteen.

    Ainakin olen huomannut, että V8 jo hyvän aikaa painettu Tartossa, Eestissä. Sen 2017 taittouudistuksen jälkeen lehti on ollut painoasuineen ja hyvine kuvineen silmäkarkkia ihan viime vuoteen asti, mutta tämän vuoden ekasta lähtien painolaatu rommasi alaspäin.. Tämä on vain mun mielipiteeni. No, kyllähän sitä silti pystyy lukemaan irvistellen edelleen.. :confused:

    Olisit puhunut yleisesti netistä kauppapaikkana vaan.. Ei ne kaikki ilmoitukset somessa ole.
     
  13. oolanti

    oolanti 3rd gear

    Tämän vuoden kakkosnumero, joka ilmestyi tällä viikolla, painettiin jo uudessa painotalossa ja hyvältä näytti... ;)

    Totta tosiaan, netti ylipäätään unohtui mainita. On se vaan nykyään helppoa ostaminen ja myyminen, kun muistan vielä ajan, kun tuli lähetettyä faksilla tiedusteluja osista Jenkkeihin. Nyt tavara voi vaihtaa omistajaa parissa minuutissa siitä, kun olet laittanut ilmoituksen nettiin... :)
     
  14. Rebel_1996

    Rebel_1996 1st gear

    Onko se sinun ja minun vai V8 Magazinen vika?
     
  15. jariha

    jariha Gearhead

  16. spinout

    spinout Gearhead

    Toivotin goodbye't samoin kuin vierailevalle henkilölle, joka lähtee talosta pois.

    Ei kai se kenenkään vika ole. Asiat muuttuu aikojen saatossa.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  17. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Uusin numero oli oikeastaan aika hyvä, ei voi moittia oikeastaan mitään. V8 Market on kyllä pitkään ollut aika mitäänsanomaton, aika ajoi ohitse. Tosin kun ajattelee, niin Mobilistissa on edelleen myytävänä palsta pysynyt elinvoimaisena. Johtuisikohan laajemmasta harrastegenrestä? Se pisti silmään että nyt oli pitkästä aikaa Markkasen kirjoittama esittely, mielestäni ei ole ollut aikoihin. Toivottavasti väliaikainen muutos on se, ettei Harrikka-juttua ollut lehdessä. Ne kun ovat alusta asti olleet osana V-8 Magazinea, aikoinaan oli brittipyöriäkin.
     
  18. budweiser

    budweiser Gearhead

    Uusin numero vaikutti hyvältä, ei mitään valittamista, lieneekö jonkinlainen ryhdistyminen kyseessä, toivottavasti. Hyvää lehteä ei synny ilman innostusta ja omistautumista asialle.
     
  19. oolanti

    oolanti 3rd gear

    Tähän lienee aika helppoa vastata: V8-Market on yhtä aktiivinen kuin ilmoitusten lähettäjät... ;) Totuus on myös se, että ainakin jenkkiautoharrastajat tekevät kauppaa nykyään netin välityksellä, niin Suomesta kuin ulkomailta osia hankkiessaan. Maailma vaan muuttuu haluat tai et, ja onhan se ehdottomasti toimivin ja ennen muuta nopein ratkaisu. Toki jos haluat, että myytävä osa tai koko ajoneuvo on "kädessäsi" kuukauden päivät tai pidempään, niin voihan sitä käyttää vaikka juuri esim. Mobilistin ilmoituspalstaa. Kukin tyylillään... :)
     
  20. oolanti

    oolanti 3rd gear

    Eiköhän se "harrikkattomuus" ollut vain lehtikohtainen, ei meille avustajille ainakaan ole informoitu muuta. Perinteitä on hyvä kunnioittaa, lehdessä ollut alusta lähtien prätkäesittelyjä, kuten myös esim. pienoismallipalsta, kiihdytysautoilua unohtamatta. Viimeksi mainittu kun sattuu olemaan meidän harrastuksen peruspilari. Ilman kundien autojen virittelyä ja katukiihdyttelyä ei olisi ehkä olemassa lainkaan drag racingia, eikä jenkkiautoharrastusta ylipäätään. Siitä autojen rakentelusta, johon kuului olennaisenaisena osana juuri tekniikan terästäminen kehittyi lopulta ns. autoharrastus. Aluksi siis haluttiin olla vaan se katujen kunkku kulkupuolen suhteen ja muu rakentelu kulki käsikädessä suorituskyvyn kanssa. Ei puhuttu vielä varsinaisesta autoharrastamisesta siihen aikaan eli iloisella 1920-luvulla ja paikkana eteläinen Kalifornia. Pian syntyi käsite hot rodding... :)
     

Kerro tästä muillekin!