Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Paras motti se o mitä noihin kantteihin on saanut, ihme ettei niitä farkkuihin saanut. Tai 6.2 tai TBI-tekniikoita. Kulku ja kulutus käyttöpeliin sopiva. 307 tms. on kyl niin aneeminen vaihtoehto että koitan välttää niitä nyt jonnii aikaa ainakin.
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Nuo on eri kokoisia.. Kato alkuperäisten klipsujen väri.
    Multa jäi kattomatta apukuskin etuovesta ja tilasin valkosilla. Ne on pienimmät halkasijaltaan, eikä ne pysy sinisten reijissä.
    Piti sitten ottaa vanhasta tivarista ehjiä sinisiä ja toiselta puolelta keltasia irrotuksessa rikkoutuneiden sinisten tilalle... :odroll:
    Eli keltaset ja siniset on isompia halkasijaltaan.
     
  3. Stetson

    Stetson 2nd gear

    No nyt on tilattu Rockautosta joka oveen uus tiiviste sinisillä klipsuilla. Hintaa tuli rahteineen alle 90e. Katotaan jääkö tullin haaviin...
     
  4. HT

    HT Gearhead

    Ei kellään olisi ylimääräisenä tuollaista raitisilmaottosysteemiä?
    Joko pelkkä tötterö tai koko systeemi ilmanputsarikoteloineen.

    [​IMG]
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Caprice on tärissyt ja ravistanut ajossa koko mulla oloajan, mutta nyt se äityi oikeen pahaksi pitemmän kovempivauhtisen päivän päätteeksi..

    Kattelin renkaita ja niissähän taisi yhdessä olla vielä ehjä runko.. :eek: :eek: Tai yksi oli vielä silmämääräisesti pyöreä. :odroll:

    Ainoat kumit mitkä tallin perältä löyty oli kokoa 255/70R15 ja ne oli sitten pakko vääntää alle..

    Nyt tietenkin ottaa sitten etuset sisälokariin kiinni joustossa.. Takana vaikuttais pyörivän ihan kivasti.

    Pari 235/75R15 kumia löytyi nyt toisesta tallista, joilla vois kokeilla, mutta ettei menis turha työ hukkaaan:
    Mahtuuko nuo pyörimään edessä?
    Vanteen offsettia/backspacingiä en tietenkään ole kattonut, mutta nuo liika isot kummit ottaa ulkosyrjältä kiinni.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Mahtuu pyörimään 235 edessä.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Ok, jotain tämän suuntaista ajattelinkin. Kun nuo 255/70:set on vielä aika jyrkkäolkaiset ja 235/75:set mitkä multa löyty on selkeästi kapeammalla kulutuspinnalla. :rotfl:
    Eiku vääntämään..
    Onhan nuo pyöräkotelot aika täyden näköset noilla palloilla.
    [​IMG]
     
  8. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Tuossa nuo tärkeimmät varmasti tulikin, mutta onko näissä laatikkomallin Capriceissa vuosimalleissa jotain vedenjakajia, että mieluummin vuoden x jälkeinen malli kuin sitä aiempi? Tarkoitan, että kai näihin on jossain 1977-1990 välillä alkanut tulla hieman sähköisempää bensansyöttöä ja sitä kautta pienempää kulutusta, onko kaikissa TH700 jne. Lähinnä kiinnostaisi ajatus Capricesta harrastehenkisenä ympärivuotisena kakkosautona, joka siis kuitenkin erottuisi parkkipaikoilta hieman Volvoa paremmin. Näillä tiedoilla osaisi jo vähän haarukoida potentiaalisia yksilöitä sitä mukaa kun niitä myntiin tulee. Sedan pitäisi olla ja musta... :)
     
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Tulipa ittekin hankittua sedan Caprice :) ryypyn säätöö taitaapi kaivata kun tuossa aikani aamulla sahailin käyntiin bensan käryn saattelemana kunnes kurkkasin putsariin niin näky läpät olevan aivan kiinni. Noh ruuvimeisseli läppien väliin niin kappas kun heti käynnisty
     
  10. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ei oo kaikissa TH700, vaan esim. uudemmissa on TH200 ja ekan vuosien vehkeissä oli TH350, ja 350+350 tekniikka ei ole niitä bensapihimpiä kombinaatioita.

    Netistä löytyy:
    http://www.autowiki.fi/index.php/Chevro ... _sukupolvi

    1989 polttoaineenruiskutus tuli ensimmäistä kertaa GM:n henkilöautojen V8-moottorien vakiovarusteeksi, mutta V6 -konetta sai jo v. 85 tuon lähdeviitteen mukaan, ite oisin veikannut v. `86. Farmareihin ei saanut TBI-tekniikkaa näihin laatikko-farkkuihin.
     
  11. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ossaiskos joku vinkata mikä mahtaa aiheuttaa puutumista liikkeellelähtiessä, joutuu siis kaasulla härkkimään liikkeelle, meinaa sammua jos yrittää normaalisti lähtee.. Kaasarina orkkis Rochester
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Re:

    Lainaus vuodelta 2011..
    Nythän tuo liikehtii mulla käyttiksenä. :eek:
     
  13. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Itse mahdollisesti olen tollasta alkuperäiskunnossa olevaa 3. sukupolven Caprice sedania ostamassa käyttikseksi (307 tai 305 moottorilla ja ylivaihteella) ja tekisi mieli tietää autosta vähän lisää sellasta tietoa mitä ei Wikipedia tarjoa.

    Mitä kannattaa tarkastaa ostovaiheessa ihan näitten yleisjuttujen (miten vaihtaa, vetää, vollottaako, yleiskunto yms.)lisäksi? Yleisiä ruostekohtia, tyyppivikoja yms.

    Ajan rauhallisesti ja maantiellä suurimmaksi osaksi. Millasiin kulutuksiin pääsee? 10-12 on jotkut puhuneet jossain, pitääkö paikkaansa?

    Mistä tietää ajossa toimiiko lukkoturbiinin lukitus?

    Onko mitään väliä onko th700 vai 200 laatikolla? Onko mitään väliä onko 307 tai 305 koneella?

    Onko mitään merkitystä onko autossa ruisku vai se sähkökaasutin?

    Esson baarin entiset rockabilly-elvikset sanoo että sähkökaasutin on saastaa (ja todennäköisesti ehdottaa 1200cfm kaasutinta tilalle). No, onko se oikeasti kuinka vikaherkkä vai onko huono maine tullut tästä suomalaisten remppatyylistä että kaikki "turha" otetaan pois kun hajoaa ja kun ei osata koota/korjata alkuperäsiä takasin, laitetaan weber säätämättä tilalle?
     
  14. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Sedania ei vissiin tehty Chevyn toimesta mahtavalla Olds-koneella, mutta Caddya, Oldsia ja Buickia "sai" sedan-mallissa 307 -koneella, vai muistanko väärin?
     
  15. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Sedan Capricee ei oo tehty oldsin koneella, noist muist en osaa sanoo
     
  16. Holley

    Holley Gearhead

    Caprice sedania siis tehtiin '86 lähtien 305 ruiskulla, TBI eli 2-pisteruisku ja 4-vaihteinen automaatti. Maantie 10 l sekalainen esimerkiksi Tuulilasin koeajon keskikulutus 1988 oli 14,1 litraa - ajotapa pitkälti vaikuttaa. Jotain 10-20 väliin se sinulla siis tulee menemään.

    Sen sijaan jo kaasutinaikana ja peräti 3-lovisella laatikolla Car and Driver sai 120 km testilenkillään 305-koneiselle ja 3-vaihtesella lukkotrubiinilootalla olevalle coupelle (se kevyin Caprice vain 1670 kg) 10 litraa tasan -kulutuksen.

    Itsellä siis on 1979 sedan ja 1977-1979 on yksi sarja näitä ja 1980-1990 on toinen, jossa on "aerodynaamisempi" konepelti jne muutoksia noin 50 kg painonvähennystä. Ikkunakiskoissa eroa, puskurin tukirakenteissa jne. muutoksia.

    Minusta ei ole mitään väliä, onko ruisku tai kaasutin, jos se vaan toimii! Tai ehkä sen verran, etten oikeastaan mielellään ostaisi autoa, jossa on Holley 750 dp ja Torker -imusarja ja särpättävät peltisarjat..

    Ruostekohdat: taka-akselinylitykset, joka on näissä ja Delta 88:ssa ainakin yksi kohta. Farmareissa esim. takatukivarsien edessä runkopalkit ja eikö joissain lie lattiakin siinä katin kohdalla, oikea pelkääjän puolen kohta, ainakin yleisiä. Mutta jos ostat siistin yksilön, niin sitten saanet paremman. eihän se sen vaikeampaa ole. Ruosteista autoa taasen pystyy monella tapaa korjaamaan tai korjauttamaan. Halvinta ja helpointa ei ole. Eli auto on ihan tavallinen ikivanha (24-37v) auto!

    Hyvin paljonhan tämä auto vastaa noita farmareita, mutta niissä useimmiten on tosiaan tuo 307-tekniikka ja näissä Chevyn omat 305:t ja 350:t ja sedan on sen 200 kg kevyempi farmaria.

    Lukon kytkeytymisen tuntee ikään kuin menisi isompi vaihde päälle, kevyt nykäys kaasua kun höllää maantieajossa hiukan.
     
  17. ravolta

    ravolta 1st gear

    onkohan -84 mittaristoon saatavilla esim. lämpömittaria nykyisen varotusvalopaneelin tilalle. joka pyöreä siinä oikeassa laidassa.

    kun ei lisämittareille oikeen järkevää sijotuspaikkaa löydä. ja rallityylisesti kojelaudan päälle en ala semmosta asentaan.
     
  18. HT

    HT Gearhead

    Poliisimallissa on ollut kolmen lisämittarin paneeli:

    [​IMG]
     
  19. roof

    roof 1st gear

    no vaikka sedani juttua täällä onkii niin ajattelinpa markkinoda tollasta farmariakin..
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/6408347

    toki sedanikin ois tossa pihassa et pitäskö sekin myydä..
    1994 4,3 v8 matala alusta muuten orkkis sälää.390tkm mittarissa.
     
  20. ravolta

    ravolta 1st gear

    kiitoksia infosta. pitääki alkaa metästeleen tuomosta. tai ideoimaan vastaavaa pienilä mittareila
     

Kerro tästä muillekin!