Vähä ot. Täällä oli taksissa vuonna noin 1990 kaksi Chevy Capricea, molemmat sinisiä, toinen tumma brougham ja toinen vaalea, samaan aikaan oli taksissa myöskin w126 mese ja bensa 740 volle, nii ja bensakuutosella oleva nissan laurel. Tuo nisu on ollut mulla liki kymmenen vuotta.
Finnair juhli New yorkin lentojaan 15.toukokuuta ja näemmä olivat raahanneet chevyn näytille siinä samalla.
Harmi ettei sen kaduilla taksitkaan enää ole kaikki jenkkejä jos on yhtään, kun Ford Crown Victoriatkin lopetettiin jo 2011 valmistamasta.
Turusssa oli myös -89 vaaleansininen 4,3 koneella, itselläni oli tummansininen vastaaava entinen taksi
Eipä siitä kummosia jytinöitä tolla muutoksella tule. Omassa ainoa vaimennin on katti, jonka jälkeen putki haarautuu. On kyllä kasin äänet kohdallaan.
Miten vänkärin penkin selkänojaa voi säätää. Vai voiko? Auto siis vm: -85 ja siinä on se "split bench seat", kuskilla sähköt ja passangerilla ei. Selkänoja taittuu liikaa taakse. penkin alla on vain 1 vipu mistä se liikkuu eteen ja taakse mutta selkänojan säätöön ei löydy mitään mekanismia.
77 leimattu ja vaivutetaan koomaan talveksi. Ajoon takaisin siinä maalis-huhtikuun paikkeilla, riippuen vähän lumitilanteesta. Talvella hankintalistalla ainakin uudet iskarit jokaiseen kulmaan. Kesällä mielestäni ajelin reilusti ja paljon, mutta katsastuslappuja katsellessa kilometrejä tullut 1100 lisää mittariin katsastuksien välissä Hävettää itseäkin Sivumainintana, että mittari kyllä toimii.
77 haettu varastolta ja ruutunsa oli pitänyt kuivana talven yli. Huolto, pesu, vahaus ja kohti kesää.
Omasta 91 Capricesta pitäisi pakoputkea hitsata ja tutkia etupyörien abs antureita ja sitten leimalle.
Heh, ei taida näkyä nettiautossa tätä Kovasti ois intoa ajella tällä taas vaihteeksi koko kesä. Pari ajokautta on mennyt tämän osalta ohi kun on ollut projekti kesken ja samalla muita amerikanautoja ajossa. Kone ja laatikko on synnytetty uudestaan, tai laatikko on itseasiassa Novan entinen TH350 täysrempattuna ja vahvistettuna kun Capricen orkkis TH200C oli toimintansa puolesta eräänlainen puoliautomaatti (korjataan sekin joskus). Ainakin ykkönen ja pakki löytyy mitä pihalla kävin kääntymässä, täytyy heittää pidempää testilenkkiä kohtapuoliin.
Capricella on hyvä ajella koko kesä. Viime kesänä 89vm broughamilla 3tkm ja kesken kesän tuli vahingossa myytyä.. 80-86vm kiinnostais ehkä eniten, 350 motilla. Miks ei 77vm tai sit delta88 oldsikin
Tuli laitettua caprice sedan -87 kesäautoksi. jarruremontin vaatii että saan leimattua onkohan kellään tietoa autosta mitä muutoksia siihen on tehty NLB-54 violetti. tbi on ainaki poistettu