takatukivarret vahvennus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja kole, 20.2.2004.

  1. kole

    kole 3rd gear

    konttorin insinööri hyväksyy hitsaamattomat tehdastekoiset tukivarret. jos haluan vahvistaa palikat ja laskea perän puolen kiinnityspistettä pitää tukivarret "pidentää" ja perän kiinnitys muotoilla uudestaan. oma auto on cutlas-80 farkku ja koneessa kyll poppis piisaa, kun se saadaan tiehen? kertokaa viisaat neuvoja miten menetellään
     
  2. Poncho69

    Poncho69 1st gear

    Moi

    Tätä samaa asiaa olen tässä suunnitellu omaan g-bodyyn. Ehdin jo hommata toiset tukivarret, jotka pitäisi puhaltaa ja boxata ja sitte asentaa uretaanipuslat.

    Vinkkejä: http://www.maliburacing.com/

    Mutta silti kaiken sen jälkeenkin on yhä notkot "pelti" tukivarret ja aikaa ja rahaa on mennyt...?!

    No nyt teen niin että perän alakiinnikeet tulevat n. 2.5" alemmaksi. Eli perän alakiinnikkeisii hitsataan levyt joilla pultin paikka siirtyy.
    Ylemmät tukivarret olisi viisasta muuttaa säädettäviksi(löytyy BMR sekä edelbrock 200$ pari), sekä hitsata rungossa olevan kiinnikkelevyn tilalle sellainen jossa on kolme reikää.
    Se kiinnike on muutenkin yleensä niin väsynyt että taipuu sormilla.

    Jos rahaa ja tarvetta on sijoittaa kunnon perään ni tilaat valmiin 9" tai 12Bolt perän oikeilla kiinnityksillä. Moser tms.

    Se on mun mielestä jo hyvä vaihtoehto ku miettii mikä työmäärä ja raha tohonkin hommaan meni. Onhan tämä toki harrastus, mutta senkin ajan voi käyttää koneeseen....

    Tukivarret tuolta:

    http://www.bmrfabrication.com/index.htm

    Hinta-laatu on erinomainen. Vertaa kun olet puhalluttanut, hitsannut, hionut, maalannut, prässännyt puslat ja lopuksi mahdollisesti väännät kättä konttorilla.

    Jos ylätukivarteen vielä haluaa optimaalisen kiinnityksen, ni pitäisi perän kiinnityspiste nostaa 1"-2" ylemmäs. Tähän on edelbrockilta valmiit palikat. Jätän tässä vaiheessa sen kuitenkin tekemättä.

    Taakse on vielä laittaa sen BMR:n 1.5" vakaajan, joka ainakin tukevoittaa tukivarret. En ole kylläkään kokeillu, eli ei tiedä millainen se on sitte ajaa kadulla.

    Asian sivusta sitte; mulla on yhet farmin jouset, ollut kesän alla. Jos on tarve....

    Vielä hyvä g-linkki;

    http://www.montecarloss.com/technical.html

    -Pete-



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Poncho69 2004-02-21 04:21 ]</font>
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on vissiinkin kaikki 4 lommoilla ja vääntyneitä, matala auto kun on ollu. Aattelin duunata 4-5mm levystä alkuperäisen näköiset tilalle, jos noita ei saa suoraks.
     
  4. Poncho69

    Poncho69 1st gear

    No tarkennetaan vielä.

    Nyt kun olet boxannut ne tukivarret, yhäkin ne on korroosion ohentamaa 1.5mm peltiä se vanha osa.

    Toiseksi, joka on vaan mun mielipide. Onhan ne kauniimman näköiset ja tehdymmät ku orkkis lootat.

    Kolmanneksi kun ylävarret on säädettävät, ni onhan se kiva ku alemmat on samanlaiset.

    Joo, naurattaahan se että; "käytkö monesti niitä ihaileen?"
    "No aamuin - Illoin tietty!"

    -Pete-
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    No mun autossa ne tulee ainakin nähtäville silleen "napista painamalla".
    Tosin onneks menee samalla napilla sit piiloonkin, jos teen rumaa jälkeä.
     

Kerro tästä muillekin!