takavalot coronettiin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja dart-73, 2.5.2008.

  1. dart-73

    dart-73 1st gear

    Päivitellääs taas tätäkin aihetta kun noi valo-asiat on saanut uuden käänteen...

    Kävin tänään mittarin kanssa ihmettelemässä ja täysin ehjän näköinen ja oloinen sulake olikin rikki, vaihtoon ja etuparkit sekä etu markkerit alkoi toimimaan, takaparkit edelleen pimeänä.

    Huomasin tänään että etuvalojen puolikkaat on pimeenä, polttimot ehjät ei tule liittimeen virtaa ?

    Pitkät palaa lyhkäset ei...

    Vika nyt tuntuu vaan etenevän, Hieman mittailu tuloksia tähän väliin: (valokytkimeltä) Paksu musta johto - jatkuva 12 v,
    vihreä - ajovalot päällä 12 v muilla asennoilla 0 v,
    ruskea - 5,5 v ajovalot/parkit päällä,
    musta ja musta keltainen samassa liittimessä - 12 v ajovalot/parkit päällä,
    2 x keltainen samassa liittimessä - 0 v asennosta riippumatta,
    pinkki valkoinen - jatkuva 12 v,
    vaaleansininen - 0 v asennosta riippumatta,
    musta ja musta sininen - 0 v asennosta riippumatta.

    Nyt kun joku vielä tietäisi mikä johto on minkäkin värinen niin ollaan jo pitkällä...

    Tämän verran yritin luntata 1 sivun linkistä johdotuksien saloista:

    vihreä menee pitkien kytkimelle,
    keltaiset menee ovikytkimille sekä jollekkin lampulle ja kattovalolle,
    pinkki menee mutkien kautta virtalukolle,
    vaaleansininen menee niin ikään virtalukolle,
    musta ja musta sininen menee virtalukolle sekä ovikytkimelle,
    paksu musta virtalukolle,
    musta ja musta keltainen menee takavaloille, rek kilven valoille yms. takavaloille sekä etuparkeille ja markkereille,
    ja ruskea jollekkin heater light :lle

    Tämä kaavio siis -76 fury II : kun coronettia ei löytynyt tuolle vuodelle.
    Samalla lailla menee näköjään -75 coronetkin.

    Eli kaiken järjen mukaanhan takaparkeillekin menee virtaa jos kerran etuparkitkin palaa ? vikaa olisi siis jossain takapolttimon ja valokatkaisimen välillä.

    Ja etuvalojen puolikkaat saattaa löytyä pitkien katkaisimen alta, näin järkeillen koska sinne lähtee valokatkaisimelta virta ja pitkät toimii.

    Huomenna pääsee testaamaan teoriaa käytännössä, toivotaan parasta.
     
  2. dart-73

    dart-73 1st gear

    No ajovalot löytyi jalkakytkimen alta, oli saanut piuhat kipeetä.

    Takavalot kun vielä ehtisi roplata kuntoon...
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Vedä uus kaapeli toiselta takavalolta sellaiseen pisteeseen, johon tulee katkaisijalta virta. Silleen saat ainakin valot, jos kiire on.
     
  4. dart-73

    dart-73 1st gear

    Ei tässä nyt niin hevosen seljässä olla, koitan paikallistaa vian ja korjata sen ennenkuin vedän yhtään uutta piuhaa.

    Tänään huomasin töihin mennessä motarilla että, 120 matkavauhdissa täristää tasasen sekunnin välein, silleen että persauksissa tuntuu ja ratissa saakka, ei nyt mitenkään niin että paikat tippuisi hampaista mutta täristää kuitenkin, jossain siis epätasapainoa.

    Tuossa kun jarruremppaa tein niin huomasin että, repsikan puoleisessa levyssä on pyörimissuuntaansa nähden pysty heittoa millin pari, saattaa olla siitäkin johtuvaa.

    Ei kai tässä montaa vaihtoehtoa ole mistä tärinä johtuu, renkaat, vanteet, kardaani ja ... ?
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    heh.. tuttu juttu tuo tärinäkin jonka johdosta auto on tallissa odottamassa tarkempaa syyniä... mulla myös täristää jarrut joten vois olla kiero levy.

    Joo onhan se hyvä jos johtovioista selviäis ilman uusien vetoja, niin auto pysyy siistinä pakettina.
     

Kerro tästä muillekin!