Talleissa tapahtuu!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja ERT2, 12.10.2008.

  1. SRV

    SRV 1st gear

  2. Putte

    Putte 1st gear

    Niin muutoksethan on onnistuneita, jos tehot putoo vähemmän kuin 20 prosenttia, vai mitä? :wink:
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Ei Putte,meillä nousee tehot aina kun tehdään muutoksia ainakin alku illasta mutta aamullahan tilanne voi olla jo toinen!Kerrotaan kun on käyty rullilla että miten kävi.Terv:pro Et 1337 Ps.Muutoksilla sautettiin hakkee n.paltia rallaa 100 heppoo mutta jos tulis 10 ponia ois hyvä!!!
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Taidat olla niitä harvoja realistisia savolaisia. Muut olis tainneet odottaa kahta sataa ja tyytyä kolmeen sadan lisäykseen. :rotfl:
     
  5. Camaro on siirtynyt tallista maalaus reissulle. Hiukan pohjatöitä ja sitten maalia pintaan... :poff:

    [​IMG]
     
  6. BS105

    BS105 1st gear

    Surullisia uutisia turun suunnalta:pitkän ja tapahtumarikkaan yhdessäolon jälkeen (26 vuotta) meidän vanha Carina vaihtoi tänään omistajaa ja lähti lähelle pääkaupunkiseutua....(nyt on nopee tojota sielläkin).T.bs105&bs155
    ps.pystyiskö joku neuvoo tyhmälle miten tänne saa kuvia näkyviin?
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    :eek: Oho :eek: Miten te nyt jo siitä luovuitte :rotfl:

    Noista kuvista en tiedä mut mä oon tehny silleen et mä oon ladannu photobucket.com omia kuvia ja sieltä siirtäny ne tänne.
     
  8. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys,tännään alkaa tulla kun ankan sitä kun ruppee lasikuitu mestari tekemään vanhukseen muutamia osia että sauhaan vähä kevyemmäksi tuota aatoo.Ens viikolla tullookii turvakaari mestari ja tekköö kuskin ympärille vähän kehikkoo että sauhaan aatoon vähän kisauskottavuutta.Sitten jos tulis nuo "viimeset" osat tontille niin sauttas konneesta savut ja päistäs rullille säitämään "suuria" tehoja että Pontiacci kiitäs Motoparkin avauksessa reilusti alle 12s.Terv:Spet 1937
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Keventää, et voi laittaa lisää painoo? Tuning kaupasta vaan imukuppikiinnitteiset muovikaaaret, kaks kärpästä yhellä iskulla ja edullisesti! Ei vaan, tota VIPpiä kevennellessä huomas, et kyllä noista pienistä puroista vaan jonkinnäkönen joki kasvaa, kantsii kattoo vähän kaikkee sillä silmällä aliarvioimatta ja tehdä kaikki asiat mahdollisimman yksinkertaisesti vain palvelemaan tarkoitustaan turhia hienouksia ja kompromisseja välttäen.
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toi on kylla totta. Yks kaveri mika noita ralliautoja tekee on aika anaali pulttien suhteen. Ensimmaiseks kun se jonkun autoa rakentelee uudelleen niin se ottaa rallakan kateen ja katkoo kaikki liian pitkat pultit sopevan mittaseks. Ja kuumailmapuhallin ja lasta kateen ja lykkimaan vanhan massat ja aanieristeen poijes.
    Aika akkia tuli 20l ampari tayteen pultin patkia ja paksaa, siis jo valmiista ralli Starletista :eek:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tosta tuli mieleen yks vanha hauska off-topic juttu kun kaveri taannoin onnistu tolleen kaikenlaisella kikkailulla keventämään ralliautoaan myös jonkun parikyt kiloa niin huomasivat kartturin kanssa ite lihoneensa rakentelun aikana enemmän mitä auto oli keventynyt :rotfl:
    Tais niissä suunnitteluissa ja työvaiheissa kulua liikaa asennusolutta :poff:
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Tuli ostettua ihan uusi vaaka jolla tässä on punnittu verhoilu-,ikkuna mekanismit ja lasit,vanteet,renkaat jopa katosta raavittu routamaton rippeet,takaluukkua,konepeltia,lamppuja,ohjaus vaihtuu tehostamattomaan versioon,penkin kiinnityslevyt jne ja kun loput uudet koneen osat tulee niin tiedetään keventämisen määrä.Tosissaan turvakaarien painon lisäys lähtee laseista ja mekanismeistä.Toivottavasti tossa kun auto on läjässä niin punnitus näyttää n.100 kiloa keveämpänä kuin viime keväänä.Terv:spet 1937
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sulle tulee ilmeisesti nyt vaan se 11.00 asti riittävä turvakaari, eikös?
    Silloinhan siitä ei tuu vielä hirveesti painoa mut esim. meillä täyskehikko tuli kyllä painamaan varmaan lähemmäs 100 kg, tosin siinä on jo vähän sellasiakin lisäjuttuja mitä 8.5 sek. kehikossakaan ei vielä tarvis olla :wink:
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Lisää tehoa niin saa kuskikin syödä enemmän makkaraa ja juoda kaliaa. :rotfl:

    Meillä auto on siinä vaiheessa ettei tekniikkaa oo paikalla. Välitys täytyy vaihtaa, laatikko tehdä kokonaan uusiks, kardaani lyhentää ja vaihtaa ristikot, kone kasata loppuun ja sovitella koko paketti uusiks konehuoneeseen. Ainiin, bensalinjat täytyy päivittää ja ja ja......

    Kyllä tässä viä kiire tulee, prkle. :rotfl:
     
  15. kuula

    kuula Gearhead

    Tuskin ois Supolla mittään sitä vastaan... :rotfl: :rotfl:
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sulla tossa vielä mikään kiire tule, hyvin ehdit juoda vielä monta (korillista :rotfl: ) asennusoluttakin ennen kauden alkua :wink:
    Piti oikein kaivaa muistoista toissavuotinen kuva meidän kiikusta edellisenä iltana ennen eka kisaan lähtöä:
    http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&img=138
    Noin hyvällä mallilla se oli silloin torstai iltana kun perjantaina oltiin lähdössä sillä eka kisaan mut hyvin ehdittiin vaikka kaiken muun lisäks huomattiin vielä ihan lähtöhetkellä ettei loota toimi ja siihen piti vielä tehdä lootaremppa siinä samalla kun pakattiin jo tavaroita kyytiin :poff:
    Maalata ei ehditty vaan noin nättinähän se teki sit sen ensiesiintymisensä :rotfl:
     
  17. supo

    supo Double Gearhead

    Turvakaaret tulloo sellaiset normikaaret eli ei vielä sau ajjoo hirmu kovvoo eikä tälläisella pienellä moottorilla ees kovasti piäse.Joo tuota kaljoo ja makkaroo olis kiva syyvä mutta kun kaikki raha männöö tuohon jonniin joutavaan peltilootaan jota koitetaan sauha mänemään kovempoo kuin viime kesänä!!Terv:Spet 1937
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Turvakaaret tulloo sellaiset normikaaret eli ei vielä sau ajjoo hirmu kovvoo eikä tälläisella pienellä moottorilla ees kovasti piäse.Joo tuota kaljoo ja makkaroo olis kiva syyvä mutta kun kaikki raha männöö tuohon jonniin joutavaan peltilootaan jota koitetaan sauha mänemään kovempoo kuin viime kesänä!!Terv:Spet 1937
     
  19. -31

    -31 Gearhead

    Supo, mistänää keksit tuommosen kilipanumeron ku 1937 :eek:
     
  20. supo

    supo Double Gearhead

    Yhtä heleposti kuin tuon virallisen teamin nimen eli katoin rekisteri otteesta ja oli tuo numero vappaana.Joo.tuota meidän oikeeta teamin nimmee ei oikein voi käyttee ettei tule sanomista eli Vituiksmän Racing.Porissa ehkä paikallinen naisimmeinen ei oikein ymmärtänyt tuota nimmee kun kuskin ikkunassa luki Ite Vituiksmän ja team nimi oli luki ehkä takaluukussa.Tosin kun kerroin mitä se tarkoittaa niin sitten tuli pienet naurut!!!Nykyinen teamin nimihän on suoraan kopioitu ryhmän nimestä mitä on ajettu parisen vuotta!!Terv:Spet 1937 Ps.Lähenkiin tallille irrottelemaan ensimmäistä virallista kevennysossoo irti muotista.
     

Kerro tästä muillekin!