Kyllä se vaan oli hienoa ajaa 57 pihalle tallista,konttorille leimaa hakemaan ja siitä viikon päästä Poriin WCSC-kisoihin.Valitettavasti sade pilasi parin lajittelukierroksen jälkeen kisat,mutta heads up ryhmässä (4 osallistujaa) oli lajittelun 2 paikka taskussa joten ei nyt ihan huonosti mennyt. Yllättävän hyvät oli M/T street Radiaalit ajaa,sekä kadulla että kisoissa."Oikeilla" DOT-slikseillä ja th350 laatikolla paras 10.91/205(myötätuuli) ja nyt radiaaleilla ja th400 askilla 10.97/198(vastatuuli) Ja kyllä se vain aamu aukeaa erillaisella mielellä kun aamulla kävelee parkkipaikalle ja herättää sbc koneen remmiahtimen vinkunalla höystettynä. Kummallista pään pyörinää se aiheuttaa kanssa autoilijoiden keskuudessa.
Syksyisiä terveisiä.... Jokos porukat ovat siirtäneet klassiset ajokkinsa suojaan tulevalta talvelta? Oma 56 uinuu vielä pitkää lepoaan. Nyt tosin pääsee?? jatkamaan sen kokoon laittamista. Tilanne tallissa on se, että osaa on odottelemassa vinot pinot, mm. hyväkuntoiset etu-, ja takaovet, takakontin kansi jne... Lattia- ja helmapellit ovatkin jo vaihdettu samoin katon ruostevaurio korjailtu. C-pilarit kasaan ja takalokarit paikoilleen niin kori olisikin kunnossa. Ja ei kyllä tämän jälkeen ruostetta löydy mistään!!! Ihanaa.. Kaksi kesää ovat kyllä tuntuneet oudoilta ilman Classic Chevyn kyytejä. Olisihan se hienoa tällä vielä joskus ajella muitten Classikkoja tapahtumiin ihastelemaan. Intoa talleille t: cc.56
Mulla -55 uinuu kanssa pitkää untaan, viime talvena tullut viimeksi työstettyä vaikka ei olis enää paljoa hommaa jäljellä...
Tehokkaasti toteutetusta syys ajosta johtuen uinumassa on,vielä tosin katoksessa. Tallia siivoiltu että pääsis sen sinne siirtämään ja tutkimaan mitä munciesta räjähti Eihän sillä enää ois kehdannutkaan ajella kun se lämppärin moottorikin on vielä vaihtamatta.... -Jussi- ps.Jos niitä muncien raatoja pyörii tallin nurkissa ni saattais olla kiinnostusta .
Tän kuun meinasin vielä viisvitosella ajella jos kelit sallii. Tosiostajaa kun ei löytynyt niin nyt jo suunnitellaan parannuksia ensi kesäksi, muutama mutteri jo hankittunakin... Konetta pitäis vähän piristää yms jos vain aikaa ja rahaa riittää multa projekteilta.-
Oon ootellu käsijarruvaireria ja takakontinpohjaa viisseiska chevyyn et sais hoidettuu katastuksen loppuun et sais chevyn vielä suomen kilpiin .
Tänään meistetty runkonumero,asennettu pissapoika,kunnostettu orkkis äänitorvet ja kehitty jarrut.Viellä olis etujarru letkujen vaihto ja eikun leimalle.
Juu näin on, ei ainakaan mulle esitetty mitään vaatimuksia kun 55:n rekisteröin. Myöskään lasin pesuri ei pakollinen.
Löytyisköhän tuosta valmistenumeron ja lasinpesurin tarpeettomuudesta jostain faktaakin? Katsuri näitä aininkin multa vaati.
Vasta leimattu.Lämmityslaitteen kanssa ollut pientä askartelua,mutta nyt on kondiksessa sekin.Laitoin 360 Volvon alumiini kennon,joka kävi melko pienin muutoksin paikalleen ja nyt lämpöä piisaa. Kovasti on mietityttänyt,josko alkaisi kaksi oviseksi muuttamaan tuota..?
http://kuvablogi.com/blog/14865/2/ tuolla kuvia. ongelma=takalasi ei istu. mistä sais lasin aukon mitat?
..täällä painitaan saman ongelman kanssa. 56 4dr ht:n takalasin tiivisteen alta pellit niin huonossa kunnossa että koko "lasin kehä" menee uusiksi. Työt on jo aloitettu mutta tuo lasin sopivuus uusiin kuosiin mietityttää... Pro´55:n vastausta sivuten, lasista täytynee tehdä 1:1 malli. Ei ainakaan omalla tuurilla uskalla lasilla sovitella....särkyyhän se varmasti!!! Mallin teko onkin listalla seuraavana työnä. Mallista pitäisi saada kevyt ja että sitä on helppo käsitellä...jonkunlaiset "kädensijat" tai vastaavat olisivat myös hyvät olemassa. Olisiko kokeilla ohuesta vanerista 2- 3 kerrosta liimaten / ruuvaten kiinni "sisäpuolelle" tehtyihin muotoiltuihin jäykisteisiin?? Vanha tiiviste tulee tässä sovitus työssä myös hyötykäyttöön. Siirrytään välillä peltipajalta pyytyöverstaaseen........ on tämä monipuolinen harrastus!!!! t: cc.56
Kukin tietenkin toimii parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta muutama seikka kannattaa huomioida jos lähdetään tekemään muottia lasista. Sisäpuolelle lasia tehdystä muotistahan se muotin ulkopuoli on se oikeen mittanen eli lasin todellinen sisäpinta, mutta ei välttämättä kerro mitään lasin ulkopinnan mitoista. Sama päinvastoin lasin ulkopuolelle tehdyn muotin kanssa. Itse jos joutusin tekeen muottia, käyttäsin alumiinipeltiä, jolloin muotin paksuus ei teettäs ongelmia. Jäykistäisin muotin muutamalla alumiinikulmalistalla liimaten ne kiinni vaikka sikaflexillä. Alkuperäisestä tiivisteestä saa mitattua paljonko lasin ja takaikkunan kehyksen väkiin tulee jättää tilaa ja siihen lisäisin vielä plus milli tai kaks puolelleen, jottei esim. mittavirheiden takia lasin kehyksestä tule liian tiukka. Ton kokoluokan ja ikäluokan auton korit elää jonkun verran ajossakin ja olis tylyä jos katukiveä ylitettäessä lasit halkeis. Tiiviste antaa periksi, mutta lasi ei.
Nimimerkki CDV tais kaupitella -57 takalasia, hintaa en muista mut ei ollu ihan paha.Eikös se ole sama 55-57 joten osta se malliksi ni ei haittaa vaikka sattuis hajoomaan....
joo sen lasin ja tiivisteen mukaanhan sen pystyy mittaamaan,mutta ajattelin että kuuluuko sen tiivisteen ja karmin välissä olla joku tietty rako sitä listaa ajatellen...?jota meillä ei vielä ole (saa tarjota). no kuitenkin ajoin sen karmin irti hattuhyllystä ja tein sinne puukiiloja väliin. nyt alkaa jo näyttämään sinnepäin sopivalta, sitä ennen lasi melkein putosi pois paikaltaan
Jep. Tiivisteen ja karmin välisen raon (listaa varten) mitoituksen määrittely onnistuu varmaan helpoiten listan kinnikeclipseillä. Näitä myy esim. "nippeli"mies, jos niitä ei satu jo ennestään olemaan. Takalasin listoja pitäisi löytyä. 040-7624857.