Tankin lähdön tiiviste Chevy Capriceen MISTÄ SAA?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Holley, 27.4.2014.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    On jo toinen kanadalainen Spectren tankki ilman tankin lähtöä. En oikein ymmärrä, miksei tankkien valmistajalla ole minkäänlaista kiinnostusta kertoa oheistuotteista, Varsinkaan kun tankki ei vastaa alkuperäistä. Alkuperäisessä Capricen tankissa lähtö on kiinteästi tankissa, mutta tarvikkeessa lähtö pitää erikseen laittaa kiinni.

    Tilasin Mercuryyn - kun oli ihan sama ongelma saman tankkivalmistajan kanssa pari vuotta sitten - lähdön jostain AutoKraftersilta (vain Ford-osia) ja sen sovitteen DirectAutolta, mutta kun halkaisijat olivat erilaiset ja sovitekappale oli joku Moparin osa, niin en voikaan käyttää samoja osalähteitä.

    Galvanoitu tankki - vaikkei siinä bensaa olekaan vielä, niin eipä oikein hitsauskaan innosta.

    Ei kukaan ole vaihtanut bensatankkia sedan -mallin Capriceen koskaan? Vai siksiköhän tankki itsessään oli yllättävänkin halpa, kun kukaan ei tietenkään tällaista lähtöä-vailla-tankkia ole halunnut...?

    2" fuel neck grommit tai joku sellainen se osa on, mutta kun noissa mitä olen nähnyt on nätisti autojen vuosimallit, mutta ei sen tuotteen mittoja lainkaan. Dorman oli valmistaja Mercuryn vastaavassa kumitutissa ja kyllä se siinä on bensat pitänyt, sinänsä toimii kyllä ratkaisu.

    Hienoa, kun on vielä koko auto myytävänä ja sitten tällainen tunnin pikkuhomma menee just' niin pielen kun voi vaan mennä. Tosi upeaa tarjota autoa koeajoon jollain jerrykannulla "joo on tää ihan siisti..."
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    vinkiksi jollekin, itse itselleni vastaten:

    Sainpa kuulla, että tankin ja lähtöputken väliin ei Capricessa tulekaan tiivistettä, kuten juurikin jossain moparissa tai FoMoCossa, vaan pitää juottaa kiinni.
    Suosittelen ostamaan sedan-malliin siis heti aluksi tankin, jossa tuo lähtö on oikeasti mukana! Niinhän tein tavallaan minäkin, sellaisen tilasin, mutta sain väärän osan ja teen nyt raskaamman kautta korjausta. Jäähdytinkorjaamo siis kovajuottaa kiinni, kai siitä ihan pitävä tulee..
    En uskalla vanhasta ottaa putkea, ettei se ainoa liki-ehjä tankki edes mene tärviölle, joten tilasin sen lähtöputkenkin uuden. Tankki + lähtöputki + juotostyö maksavat varmasti enemmän kuin se parempi tankki.
     

Kerro tästä muillekin!