Tbi imusarjaan kaasari?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 2.11.2016.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vinoilla kurkun porauksilla?


    Paljonha tollanen neliö syö tehoa vrt kurkut match?
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    En tiedä. Ei kai se paljoa voi viedä kun ei siinä 305ssä ole mistä ottaa... Toisaalta vois olla että tuo 305 heräis henkiin jollain paremmalla imarilla. Nyt on valurauta ja laippa. Mulle tulee 406 ponu FBn keulalle keväällä. Kaveri tekee ja kone on jo pitkällä. Joten en viitsi enää mitään imaria hommata.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tolla 305 herää henkiin jos muut osat sen sallii.
    [​IMG]
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Lainaanpa tätä ketjua, eihän olis topicin aloittajalle jäänyt välyksetöntä tbi:n läppärunkoo joutilaaksi?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaikki tbi-kamat myyty. Egr ja sen solenoidi vaan löytyy.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt on kaasari kiinni ja ihan aito alulaippa alla.

    En tiedä oisko tää pienimuotoinen projektiblogi samalla.

    Eikös tuo th700 kaapeli ollut niin että kun kaasu pohjassa niin kireellä on? Ja ilman sen laittoahan ei parane ajella?


    No vielä ei ihan siinä olla. Nesteet koneeaaa ja akku latauksessa jos parin tunnin sisään sais kunnolla käyntiin.


    Säädöt kuitenkin sielläpäin että käynyt jo senverran mitä kaasarissa bensaa.
     
    wilburi tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jos oikein ymmärsin niin toi tbi laturi vaatii ulkoisen jännitesäätimen kun sen modaa ilman tietokonetta olevaksi?
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä CS-sarjan laturii toimii ihan itsenäisenä. Sen uudenmallisen liittimen nastat menee S,I,L ja P.
    S on se paksuin nasta.

    S=aina akkujännite
    I=virtalukolta jännite
    L=Jännite merkkivalon kautta, merkkivalon toinen nasta virta-päällä -plussaan
    P=Kierroslukumittarille (optio)

    Kaikkia johtoja ei välttämättä ole liittimen johtosarjassa, riippuu autosta.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei kiitos! Tohon töpseliin tulee mulle kaks johtoa vaan jotka oli musta saman paksuset. Ja sitten laturin taakse mutterin alle se selvästi paksumpi akulle tms menevä johto.


    I ja L varmaan mulla ne johdot kun muistaakseni reunimmainen vas ja oik nasta tyhjiä.

    Näin koekäytössähän noi vois laittaa samaan virtalähteeseen, tohon toiseen vaan 5w polttimo väliin?


    Kunhan saan koneen käymään kunnolla ja säätöihin niin vetäsen sen osalta sähköt uusiksi ne vähät mitä jäi.


    Jos imusarjan imuvuodolle tulee jotain toteamistapaa mieleen kuuntelen mielelläni. Talvella kun ton liimasin niim en mene 100% varmaksi miten onnistu vaikka hyvin yritin tehdä. No selviäähän se tässä käyttämälläkin enemmän mutta kuitenkin.
     
    Muokattu: 13.2.2017
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko mulla oikeesti vaan paska akku vai miten toi voi syödä akun neljällä startilla 12 volttiin? Siis 12v levossa ja startatessa haukkaa niin alas että vou vou.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näköjään paska juu. Laturikun toimii subin vinkeillä.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vai onkohan sittenkin startti. Kuumana ei meinaa pyöriä millään, eri ennakolla koittanut ihan jakajaa kääntämällä eikä pitäs olla liikaa että sen takia potkis. Ei jaksa pyörittää juuri lainkaan ja välillä kuuluu inaus.
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    /\ Vai oisko sittenkin startti, laturi, sekä akku paskana ja öljynpaineet niin vähissä, että leikkaa kuumana kiinni..

    Sorry Karpov....... nyt olin ystävänpäivänä ilkeä....
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heh. Ois tuon luullu jo puolessa tunnissa leikkaavan kunnolla.

    25hg näyttää alipainemittari. Onko pikkusen liikaa? Neula ei tyhjäkäynnillä hievahdakkaan vaan on just siinä. Yleensä vähän matalampia lukemia antaneet vehkeet. Taino ehkä mulla 200-300rpm tyhjää enemmän kuin pitäis.
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo johtuu osaltaan myös siitä TBI:n ihan helvetin nopee ramppisesta nokasta:
    Juuri kun venttiili on aukeamaisillaan, niin se meneekin jo samantien kiinni!
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei no ei murehdita siitä sitten kiitos. Josko lähtis jäähtynyttä konetta taas yrittämään käyntiin.

    Kaasua kesti hyvin eikä kone darrannut tyhjäkäynnillä ym luulisin että säädöt aika buenot siihen että pyöris hyvin kunhan taas käyntiin sais.


    Auton reunoilla lunta ja alla reilu 5cm vettä niin ihan ekaksi en alle ryömi.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kenttään taitaa startti ottaa.

    Tykkääkö loota kyttyrää jos vähän pihassa siirtä ilman tv kaapelia? Vai pitäskö siihen joku väliaikainen viritys. Kaikki vaijerit vielä suunnitteluvaiheessa ja kaasarikin taitaa vielä kerran käydä irti.

    Siirtäis ton auton vesilätäköstä pois.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jahas ja tyhjäkäynti ei tottele ruuvia. Seosruuvit kyllä tottelee ja säädetty d päällä hyvät vacuumit mutta jenkaa liikaa.

    Kai imusarjan imuvuoto näkyis alipainemittarissa? Jos nyt harois ilmaa vaan laipan ja imusarjan välistä :odroll: Kättäkin saa huolella pitää kaasarin päällä eikä ole moksiskaan.
     
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Jarrukliinerillä ruiskimaan ja ihmettelemään mistä imee
     

Kerro tästä muillekin!