TBI modifiointia Megasquirtilla ja suuttimiakin nyt 8 kpl...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lofjussi, 11.12.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olet varmaan tsiikannut ajoituslampulla että koneessa on samat ennakot kuin mitä megatune näyttää??
     
  2. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Joo, laajakaistalamda näytöllä, megalle tavall. anturi. Boksi Minimega Ms1 hiress koodilla.
    Olen tarkastanut sytkän ajotuslampulla, aika hyvin onnistunut anturin sijoitus, heittää muutaman asteen megan näyttöön.

    Mutta tuo jousipuristin. Mistä sais toimivan?
     
  3. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Vähän ajeltu taas...
    Mutta autoa vaivaa sama vika kun aiemminkin. Moottori pitää ajaa tosi kuumaksi, ennen kuin alkaa vetään. Esim kymmenen kilsaa ajoa joista viimeiset seitsemän normi lämpönen niin yskii vaan. Sitten kun olet ajanut parikymmentä kilsaa, noin parikymmentä minuuttia taajama ajoa auto alkaa pelaa hyvin. Tuo on tosi tympeä kun autolla ei voi ajaa pikkua ajoa ollenkaan vaan eka parikymmentä minsaa on täyttä poksutusta ja pauketta. Normi lämpöön noin 80°C motti lämpeää parin kilsan aikana kun aina lähtiessäkin käytän hetken, ennen kuin lähden ajaan. Tulpat on AC Delco R43TS. Onko ne liian kylmät? Puristukset 11:1 ja 383cid ja vähän liiankin hipo nokka (305H 0.050 253°/253°)
    Auttaisko kuumempi tulppa joka toimis paremmin kylmänä ja uskaltaako kokeilla ettei ala sitte hehkumaan ja nakuttaan?
    Eikös ne mee delcolla, jotta 44 ois se vähän kuumempi. Sytkä on ford edis-8 hukkakipinä.
    Uskallanko kokeilla kuumempaa?
    Auto kyllä lämpösenä pelaa jo jotenkin, hinkattiin säätöjä ja lähtöjä kaverin kaa. Racelogilla parhaat arvot 60ft 2,3sec luokkaa, paras 1/4 mile 13,00 ja loppuja 175-179km/h nämä eivät kylläkään samassa lähdössä mutta parhaat ajat ja loppunopeudet. Noin kymmenen vetasua ja välillä megatunella tunausta. Paikaltahan tuo ei hyppää kun stallspeed on liian pieni. Mutta sanokaapa kommentti tulppa hommaan...
    -Jussi-
     
  4. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Tulppia AC Delco CR43TS olen käyttänyt ja juuri näillä tuo toimivuus ei tahdo tulla kun vasta oikein huolella lämmitettynä. Uskaltaisko tuohon korkeapuristeiseen mottiin laittaa NGK UR4 tulppia kun ne löytyis lähikaupasta?
     
  5. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Non-ni…
    Laitoin NGK UR4 tulpat, lämpeämis käyntiin ei tullut muutosta(ennen AC R43TS). Eli yhtä huonosti pelaa tuon 2300rpm alueen ekat kaksikymmentä minuuttia(aivastelee). Sitten kyllä toimii…

    Muutenkin häiritsee tuo alaväännön puute, että taitaa olla nokan vaihto kaikkein viisain vaihtoehto. Paikaltaan auto ei lähde, mutta liikkelle kun on saanut ja potkasee reippaasta juoksu vauhdista polkimen lattiaan niin kyllä se tyhjää alkaa pyörittään, kakkoselle vaihdettaessa myös. Eli kyllä siinä tuntuu paukkua olevan. Nyt sitten vaan uutta nokkaa miettimään… Vähän kyllä jänskättää, että tippuukohan tuo yläpään teho paljonkin nokan vaihdon myötä vaan saako kunnon nokalla autosta vieläkin tehokkaamman laajalla toimivuus alueella….

    -Jussi-
     

Kerro tästä muillekin!