Tf727 pykällykset kaupunkiajossa+muuta ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja C-Body Polara, 7.6.2018.

  1. tniitty

    tniitty Gearhead

    Turbiini ei ole ollu pohjassa ja painanut öljypumpun natsat poikki.et ole ensimmäinen etkä viimenen jolle käy tollei
     
  2. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Sekö on mahollista saada vetolevyyn kiinni vaikkei ole pohjassa? Jäi siihen vetolevyn ja turbiinin väliin noin 5mm rako. Mistäs sen sitte varmistaa että on hahlot kohillaan?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos turbaanos on ollut lootan pultit kiinni laittaesa väärässä kohtaa ja ne natsat katkennu silloin niin kyllähän se turbaanos siellä välissä liikkuu.

    Olikos toosa levällään ja öölipumppu myös palasina?
     
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Minä en nyt ymmärtäny. Voisitko vääntää rautalangasta. Ku turbiini meni pohjaan, ni voiko se silti olla väärin. En purkanut kun häntäpään ja venttiilikoneoston.öljypumuun runkoon en koskenu.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ne turbiinin kiinnityskohdat pitää olla beebaut tuuman verran syvällä kun turbaanos on pohjassa. Tossa kuvassa toi "A" .
    [​IMG]
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ainakin TF904 kun suht vakiokokoset turbiinit menee pohjaan, niin sormet jää turbiinin ja kopan väliin. Sattuu....
     
    xarper ja Filth tykkäävät tästä.
  7. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kyllä se nyt varmaan jotenki tullu vituilleen sitte asenneltua. Pakko kai se on taas pudottaa laatikko pois joskus. Motivaatio kyllä nollissa. Kiitokset muuten mudracerille neuvoista. Teikäläiseltä tulee kyllä laatikko asioihin vastaus, ku apteekin hyllyltä.
     
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Sen verran tuli tehtyä, että vetolevyn pultit irrotin turbiinista. Ei se sen syvempään mene, mitä viimekskään. Nyt mitä sain mitattua, ni ehkä 1.5 senttiä vetolevyn kiinnityspisteistä laatikon kuoreen. Että sentin verran pitäis mennä syvempään? Ku oiski niin hyvä tuuri, ettei ois särkeny mitään.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Öljypumpun rattaat maksaa jotain 30-40e että tuskin mitään isompaa on rikki
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joskus vuosia sitten joku sankari kertoi aina irroittavansa laatikon niin, että turbiini jää kiinni vetolevyyn, en tiedä, miten se edes fyysisesti on mahdollista, mutta piti meikäläisen old schooltouhua epäkäytännöllisenä :(
     
    KajS tykkää tästä.
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kysyn yleensä lootarampan yhteydessä että missä turbiini on niin yllättävän moni vastaa vieläkin että koneessa kiinni:odeek: .
     
    xarper ja Filth tykkäävät tästä.
  12. Filth

    Filth 3rd gear

    Hyvin usein on vaatinu lootan pystyasentoon ennen kun menee turbiini pohjaan asti, jostain pellistä tms pikku kulma jonkun esim hiekkapellin pultin alle pitämään turbiinia pohjassa asennuksen ajaks niin uskaltaa vähän kovemmin laatikkoa käsitellä paikoilleen laittaessa...
     
  13. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Joo kyllä turbiini oli laatikossa kiinni asentaessa ja syvempään se ei mene. Otin öljypohjan pois ja huomasin että se venttiili joka tulee vaihdevipuun "kiinni" (sanokaa joku sen nimi) oli tullu asennettua väärin :oops: Se on nyt paikoillaan, ni pitäs pykälät löytyä. Öljyn pinta ei laskenu,ku oli koko ajan parkki asennossa. Laitan tänne inffoa kuhan huomenna kokeilen.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on manuaaliventtiili.
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Pykälät löyty. Edelleen ei pykällä pienemmälle moottori jarrutuksessa. Aiempaa kokemusta ei oo korkee stallisesta limpusta. Auto lähtee kyllä liikkeelle lähes tyhjäkäynniltä, mutta saa vakioon nähden painaa reippaasti kaasua että kulkee. Aivan ku laatikko luistas. Mutta lämän ku painasin pohjaan, ni säikähin miten paljo tuli lisää lähtöjä.:D pykälät löytyy kyllä hyvin mutta on aika "kuminauha" En kokeillu vielä, mitä kestää jarrua vasten kierroksia.
     
    Muokattu: 28.7.2018
  16. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Lisäystä sen verran että 3000 kestää nostaa jarrua vasten. Eli sen mitä lupasivat tuolle.
     

Kerro tästä muillekin!