TH 350 kesto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Buikki Palanteri, 15.11.2005.

  1. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Miten tollanen laatikoo kestää revitystä. Rupeeko rengasparin jälkeen luistaa vai kestääkö kumin polttoa. Mietin vaan pitäskö ihan sovinnolla laittaa joku kisa laatikko tai manuaali.

    Laatikko tulee 1400kg painavaan autoon johon tulee lievästi piristetty 350 cid kone. Autossa on lukoton perä.

    Kaikkihan saa paskaks kun väärin käsittelee. Mut ei se oo kivaa jos lähtee valoista Audin kaa kisaa ni laatikko luistaa sillon pitää nousta savua (renkaista). 8)
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Lievästi piristetyn 350cid koneen perässä kestää varmasti. (alle 350hp) Kunhan laatikko on ennestään kunnossa ja öljyä on riittävästi. Luultavasti kestää tuon tehon ylikin jonkun matkaa. Muista laittaa erillinen öljynjäähdytin/lauhdutin! Muista siis se jäähdytin. Ja kerran vielä, muista se jäähdytin. Vaikka sellanen syyläriin integroitu.
     
  3. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Itellä on piristetyssä 462 cid Oldsissa TH350 vahvistettuna ja ainakin kesän ajelun on kestänyt 245 renkailla ja 3,90 lukkoperällä.

    P.S. ko. renkailla ajettu 17.9. Alastarolla 13,76 ja 158 km/h.
     
  4. rocketman

    rocketman Gearhead

    Muutamalla helpolla muutoksella kestää hyvin pikkulohkon perässä.
    Olettaen, että laatikko on muuten hyvässä peruskunnossa.

    1. shift-kit, joku tunnettu laadukas merkki
    2. sprag, eli kakkosen vapaakytkimen ulkokehä race-malliseksi, tää on heti pumpun irrottamisen jälkeen esillä, ei tarvii purkaa laatikkoa enempää eli helppo vaihtaa vaikkei olisi laatikoita aiemmin ruuvaillut
    3. jäähdytys, iso erillinen cooleri hyvään paikkaan syylarin eteen
     
  5. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Joo siinä mun koneessa on vähän kireempi nokka (en muista asteita) 600 cfm holikka luonnollisesti alumiininen 4-aukkonen imusarja (Weiand)
    rullakeinut, jäykemmät venttiili jouset. En tiedä vaikuttaaako kärjetön sytytys tehoihin? Ois ihan kiva tietää ton tehot.

    Ja siihen ois tarkotus laittaa läpikäyty laatikko.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Niin, ja lukottomalla perällä toinen rengas sutii lähdössä vaikka kolmosen
    tappiin ilman, että loota edes tajuaa sitä rääkättävän... :wink:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    suttaa ja keulii eikä oo ku lisälevyt ja on kestäny .400 smb
     

Kerro tästä muillekin!