TH 350 kiukuttelee lämpösenä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja lucifer74, 20.9.2011.

  1. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Lämpösenä häviää pakki.

    Kun lootaölyt jäähty alle 60 asteen, pakki taas löytyi mutta tuntui liikkuvan nahkeasti, ikäänkuin kahta pakkaa yhtä aikaa päälle?

    Eteen meni normaalisti.

    Tohon on yritetty tehdä manuaali koneikkoa, ilmeisesti siinä kuitenkaan onnistumatta, kun korkeailla kierroksilla satunnaisesti lykkää kakkosta tupaan..

    tähän voipi listata aihetta käsittelevät keskustelut, siis sellaiset joissa olisi vinkkejä..

    Edit:
    Kahlailin läpi noita viimesiltä sivuilta löytyneitä loota ropleemia muttei tullut samanlaista vastaan..
     
  2. JCE

    JCE 2nd gear

    Toimiiko moottorijarrutus pakko 1 kun kuuma?
    Ei tosta tule muuta mieleen kuin kuluneet tiivisteet, jotka sitten falskaa kuumilla (ohuilla) öljyillä. Oletko öljyntason tarkistanut?
     
  3. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Öljyä on, puolisyntistä.

    Viimeisin oire on mielenkiintoinen: ykkösellä liikeelle , kakkosta tupaan, toimii tähänasti ok. Mutta kun hiljentää ja pitäs tyrkätä takas ykköselle niin tuntuu kuin menis jumiin koko aski (kottero pysähtyy!) ja todella nahkeesti lähtee eteenpäin uudelleen.

    Kattelin öljyjä ja jotain on rikki väristä ja hajusta päätellen, mutta tarvinnee kaivaa auki ajann kanssa ja perehtyä tohon manuaali koneikko rumbaan.

    Ei lienen normaalia että vaihtaa ominluvin kakkoselle kierrosten noustessa jos manuaaliksi muutos on tehty oikein?
     
  4. JCE

    JCE 2nd gear

    Siellä on varmaan pakka palanut metallille ja jumittaa. Manuaalimodeja on erilaisia, semmosia jotka toimii D normaalisti ja pako vaihteilla sitten pitää sitten sen vaihteen minkä laittaa. Eli D= 1,2,3, pakko 2 vain 2 ja pakko 1 vain 1. Jos oikein muistan...Sitten on täys manuaaleja jotka pitää D=3, 2=2, 1=1 millä kierrosluvulla vaan. Ja käänteisellä kaaviolla eli D=1, 2=2, 1=3....
    Jos joku fiksaillut ite jotain, niin se voi sitten timia miten vaan.....
    Likaiset öljyt ja paljon mujua öljypohjassa=remppa.
    Ei ole tullut semmosta ainetta vastaan joka tekis uudet kitkat laatikkon ja tiivisteet kans....Jos löydät, kerrothan, ostan heti pari tynnyriä sitä :rotfl:
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    No naantalissa vaikuttava spesialisti teki ton manuskan ja sen piti toimia siten että 1=1, 2=2 ja D=3.

    Ohjeeksi sain (2007) että jos kolmosella lähtee liikkeelle palaa koko paska..

    Näin kyllä kävikin (2008/2009) ja toosan avannut kaveri totes yhtä sun toista muttei manuskasta mitään..

    Sitä lähinnä peräänkuulutan, että voiko loota vaihtaa kierrosten noustessa isompaa jos lukkopykälä on valittu?

    Parilta hemmolta mutakisoissa kuulin jotta kuuluu asiaan mutten oikein usko, mikä pakkovaihde se sellanen on joka ei pysykään päällä..
     
  6. JCE

    JCE 2nd gear

    Ei pitäisi vaihtaa isompaa. Niissä pitäisi olla vain semmonen ylikierrossuoja .Eli esim ettei voi 150 vauhdissa laitaa 1 päälle...
    Niitäkin löytyy, joilla voi sitten vaihtaa missä vauhdissa tahansa minkä vaan vaihteen.
    Tosta jumittamisesta sen verran, että jos siellä jää 2 ja 1 vaihteen pakat/panta päälle samaa aikaa, niin jumiin menee...
    350 on muistaakseni kans sellainen tupla mäntä systeemi yhdessä männässä. Jos niitten välinen tiiviste falskaa..
    Sit noihin saa tehtyy semmosen dual feed modin, eli yhtä pakkaa (oliko direct?) saadaan tuplasyötettyä. Sillon sieltä puuttuu yks tiivisterengas.
    Laatikko auki ja tutkimaan...
     

Kerro tästä muillekin!