'TH-727 pakki katosi eka ulkoilutus kerralla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja anbazone, 16.7.2012.

  1. anbazone

    anbazone Gearhead

    Moro,

    Ny ois apu tarpeen. Eli pakki katos, kun oltiin lähössä ekaa kertaa talven jälkeen liikenteeseen. Kaikki muut vaihteet toimii eli eteenpäin pääsee.

    Laatikko rempattu täysin kesällä 2009 ja sen jälkeen sillä ajettu n.1000km. Aikaisemmin toiminut moitteettomasti. Nyt siis pääsin n. 10km matkan ja sitten pakki katosi.

    Eli mitä pitäs tehdä? Öljypohja pois ja eikun ihmettelemmän ja säätämään..? Näistäkään minä en mitään ymmärrä niin olisin kiitollinen jos joku antais neuvoja aloittelijalle..

    -Antti
     
  2. Kylänmies1

    Kylänmies1 Gearhead

    Moro hyvin todennäköisesti takapannan servon mäntä halki
    omasta nääs meni toissapäivänä ihan sama osa tai toinen
    vaihtoehto on takapanta poikki veikkaan tosin sitä
    mäntää varsinkin jos on alkuperäinen mäntä paikoillaan.
    Elikkä öljypohja irti ja sitäkautta katsomaan kumpi hajalla.
    (tässä aamukahvin jälkeen pitäis mennä läjäämään oma loota
    uudella vahvistetulla männällä)
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Öljypohja ja venttiilistö irti, sen jälkeen paineilmalla puhaltelee öljykanaviin, näin näaet/kuulet missä on vuotoa.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Helppo tapa tarkistaa et onko tosta vaivasta kyse on panna kiintee ykkönen päälle mikäli on automaattikoneisto lootassa, kiihdyttää reippaasseen vauhtiin ja nostaa kaasun ylös. Jos ei oo moottorijarrutusta niin takapanta ei tosiaan silloin toimi. Useimmiten syynä on just toi servon pettäminen. Sen pystyy vaihtamaan ottamatta laatikkoa pois, takapannan vaihto taas vaatii lootan purkamisen.
     
  5. anbazone

    anbazone Gearhead

    Hyvä. Ja paljon kiitoksia. Täytyy tutkia autoo alkuviikosta.
     
  6. anbazone

    anbazone Gearhead

    Terve.

    Kiirettä on pitänyt ja vuosi vierähtänyt, jotta ehti dodgen laatikon kimppuun. Talon rakentaminen ottaa liikaa aikaa. Nyt kuitenkin öljypohja irti ja pitäs päästä pikku hiljaa cruisaileen :)


    Minä kun en laatikoista mitään ymmärrä niin kysysinkin nyt neuvoa kuinka vaihdan takaservon männän? (oletuksena että vika on siellä)

    Tässä linkki ottamaani kuvaan. Servo ilmeisesti kuvassa vasemmalla ylhäällä.

    http://www.kuvanettiin.fi/di/UZFE/WP_000902.jpg

    Kiitos jo etukäteen.

    t. Antti
     

Kerro tästä muillekin!