th2004r/th700 modaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saresks, 27.10.2008.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon kuvernööriin ei yleensä tarvii koskea mitenkään vaan muutokset tehdään venttiilikoneistoon jousia vaihtelemalla!!
    Suurin murhe noissa on saada kakkonen sisälle oikeilla kierroksilla ja viime kesänä oli kax vehjettä joissa toisessa kakkonen meni päälle täyskaasulla liian myöhään (turbokone) ja toisessa liian aikaisin (vapari). Turbokoneessa 5500rpm kohdalla ja vaparissa ekaks 5500 jenkan kohdalla (vaikka keppi ykkösellä) ja sitten vähän jousia vaihtamalla 6000rpm. Toi viimeksi mainittu muutetaan enskesänä vielä vaihtamaan 7000jenkan paikkeilla.

    Noissa toosissa on tehtaan toimesta venakoneisto rakennettu silleen ettei konetta saa kierrätettyä rikki. Ja toi sama tsydeemi vaikuttaa myös siihen ettei ykkönen mene päälle kovassa vauhdissa vaikka kepin ykköselle tempaiseekin.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Voi olla että tartun liikaa tuohon keskipakosääimen vaikutukseen, mutta mulla on lähinnä ollut ongelmana se että kun perävälitystä on muutettu (loota asennettu toiseen autoon) ja kaasuasentovaijerin säätöalue "mennyt metsään".

    Varmastikin viristykäyttöön modaaminen silloin kun perävlitys on lähtökohtaisest toiminut lootan kassan oikein on sitten ihan muuta kuin keskipakosäätimen muokkaamista.
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Olen 2004r laatikkoon saanut govervorin kevyttä punttia keventämällä 2-3 täyskaasuvaihdon n3500 -> n4500, joka on sopiva.

    Ongelma tosiaan näyttää olevan 1-2 vaihto, jossa ei havaittavaa nousua ole tapahtunut.

    Mikä venttiili siellä koneistossa ohjaa 1-2 vaihtoa, sekin kun pitäisi saada n 4500:aan???
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Käsittääkseni th200 4R:n keskipakosäätimen pikkupuntti vaikuttaa suuremmissa ajonopeuksissa ja suurempi matalammissa nopeuksissa. Nuohan toimii siten, että governorilinjan painetta pääsee karkaamaan ulos sitä enemmän mitä pienempi keskipakosäätimen pyörimisnopeus on. Kun ajonopeus kasvaa, kiristää puntit kuulia tiukemmen aukkoihin (ja öljyn ulosvirtaus pienenee/governoripaine nousee)

    Mulla ainakin yksi modattu säädin teki sen, että kaasu pohjassa vedätettäessä ei mennyt ollenkaan kakkoselle. Sitten vasta kun vähän löysäsi kaasua meni kakkonen päälle.

    GN:ssä on 3.41:1 perävälitys ja tuollainen keskipakosäädin (molemmat puntit keveympiä):

    http://www.gnttype.org/techarea/picture ... guide.html
     

Kerro tästä muillekin!