TH200R4 luistaa täydessä vauhdissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Tapi, 23.8.2002.

  1. Tapi

    Tapi Gearhead

    Otin kaverin GPS:n kyytiin ja kokeilin että saanko pyyhittyä pois MP:llä ajetun nopeusennätyksen laitteen muistista. En saanut.

    231 km/h vauhti oli "pikkupolkaisu", mutta sen jälkeen kierrokset vain nousivat vaikka kuinka kaasua pumppaili. Voiko laatikko luistaa tällä tavoin vai onko ongelma turbiinissa?

    En ole kytkenyt TCC-lockup piuhaa mihinkään. Kaikki 4 pykälää vaihteistosta tuntuu löytyvän.

    _________________
    Manta GN

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tapi 2002-08-23 10:22 ]</font>
     
  2. Lettu

    Lettu Gearhead

    NO ON MANTAA VIETY! :lol:
     
  3. Tapi

    Tapi Gearhead

    Ja kivaa riitti kun kelikin suosi kruisailua maaseudulla:) Kaveri kuvasi tapahtuman AVI:ksi ja saatan tyrkätä sen nettiin, jos saan sen kutistettua tarpeeksi pieneksi.
     
  4. Tapi

    Tapi Gearhead

    Nonni, videokin löysi tiensä kotisivulle. Mutta ongelma ei ole selvinnyt. Tulipa vielä mieleen, että jouduin irrottamaan kickdownin (tässä tapauksessa TV-cable) vaijerin, koska loota ei suostu vaihtamaan täyskaasulla neloselle. Olenko säätänyt vaijerin väärin koska ei tuo tapa tunnu kovin järkevältä.

    t. nimim. "tykkään ajaa tomaatilla, pitäisi varmaan joskus avatakin yksi oppiakseni sen toimintaakin"
     
  5. Lettu

    Lettu Gearhead

    valutelkaahan videot! näitä kattos enemmänki!
    ja jeesikäähä kaveria laatikon kans ni saahaan pian getaway i skoget II !!! :grin:

    vaijeri liian kireellä?
    jos pakka luistas ni ois kaiketi sileenä
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    200r4 ja 700 lootat on tehty alunperin niin että täyskaasulla ei nelonen mene päälle. Tosin poikkeuksiakin on mm. GTA, Z28 ja turbo buickit joissa alunperin "kireempi" loota.Muutostyö on aika helppo mutta täytyy vain tietää mitä muuttaa. Jos loota luistaa yli 15sek niin öljyt menee kyllä mustaksi eikä turbiini hukkaa kuin ~500kiekkaa
     
  7. Tapi

    Tapi Gearhead

    Hukkaako turbiini aina kuorman alla sen ~500 rpm vai pelkästään viallisena?

    Minkä hintaiseksi tavallisen TH200R4.n muuttaminen BR:ksi tulisi? Mitä siihen vaihdetaan?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turbiinin hukkakierrokset johtuvat paljolti auton paino/perävälityksestä koneen vääntöä unohtamatta. Kun ajan omalla koslalla tasaista nopeutta kolmosella niin kiekat putoaa ~300 kun kytken turbiinin lukon päälle ja nelosella kiekkoja putoaa ~600. Kun rääkkään lootaa kärry perässä niin jossain kunnon ylämäessä kun ahtopaineet on 1.2bar niin kierroksia on kateissa melkein tuhat. Jos sun turbaani luistaa "vain" 500kiekkaa niin kyllä se on kunnossa.
     
  9. Tapi

    Tapi Gearhead

    En tiedä siitä 500:sta, en osaa sanoa todellista kierrosnopeuden määrää, joka ei nosta nopeutta.

    Voiko turbiinin luistamiselle tehdä mitään keinotekoisesti? Tarkoitan siis että voiko sen lukitsemista tehostaa jotenkin?

    _________________
    Manta GN

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tapi 2002-08-27 07:39 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!