TH700 ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Timmo, 21.12.2002.

  1. Timmo

    Timmo 1st gear

    Kirjoittelenpa kaverin puolesta tänne kun se ei näistä nettilöistä sillai :smile:

    TH700 vuoden 85 Capricessa tekee semmoista pientä nykimistä siinä 70 vauhdissa. Tavallaan kuin olisi "kupla" tai jotain. Vähän samalla tavalla nytkähtää kuin olisi syttyongelma. Eli veto tavallaan häviää sekunnin murto-osaksi. Mikähän mahtaisi olla vikana? Tuota loota tekee vain kolmosella, muut vaihteet pelaavat ok.

    Toinen juttu mitä käski kysyä on että mistä huomaa onko öljypumppu menossa rikki. Onko joku mittaillut paljonko lauhduttimelle menevässä putkessa pitäisi olla painetta?

    Kiitos näin etukäteen.
     
  2. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Omaa laatikkoa korjattaessani (chevy van TH700)kyselin paine juttuja jotka pitäsi olla muistaakseni 4,5 bar-6 bar (huom. muistaakseni) ja jotten enenpää valehtelisi niin vantaalta löytyy metroauton valtuutama korjaamo:powermatic Huolto Oy Ltd
    Mittatie 8 A, 01260 VANTAA
    puh. 09 - 8768007, fax 09 - 8767770
    Kokemuksesta voin sanoa että tietoa tulee kuin apteekin hyllyltä, ja kaiken kruunas se että sille ku soitin niin sillä ei ollu heti nokka rutussa ja ajatellu "vitun amatöörit" niinkuin erittäin monella muulla laatikko korjaamolla eteläsuomessa vaan neuvo semmossiakin asioita jotka ovat ns. hyvä tietää joita en edes kysynyt.
    Kannattaa soittaa tai käydä!!!
    Jos itse aikoo korjata laatikon niin alfareriltä löytyy erittäin hyvä opus siihen. Ostin sen ja olen erittäin tyytyväinen hintaan ja laatuun (silloin niitä oli myynnissä kaksi kirjaa, valokuvilla ja piirroskuvilla opastettu. Jos ostat niin osta piirretty, paljon selkeämpi.)
     
  3. Timmo

    Timmo 1st gear

    Eikö kellään tietoa tuosta nykimisestä? Mudracer?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    voi olla että lukkoturbiini menee päälle/pois edestakaisin tuossa nopeudessa. Ota lootasta kuskin puolelta vaihteensiirtovivun yläpuolelta sähkötöspeli irti ja käy koittamassa. Jos vika hävisi niin turbiinin lukkolevyn tiivisteet falskaa. Joskus voi auttaa jos joko kiristää tai löysää kikkarivaijeria hieman.
    Eikä siellä lauhdutin systeemissä ole painetta paljon mitään ja sekin riippuu lootan "yleis"kunnosta koska lauhduttajalta tuleva öljy menee voiteluun. Jos lootan puslat/laakerit on vähän väljät niin paine on tietenkin pienempi.
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tuota piuhatta ajelua oli kuulemma kokeillut kaveri eikä vaikuttanut tuohon pätkimiseen.

    Lisää ideoita?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos intoa riittää niin ö-pohja pois ja sitten lukon solenoidi johtoineen pois. Se on edessä 2-pultilla oleva solkku. Sen alla on prikka jossa on reikä, reiässä pitäisi näkyä venttiili kiinni prikassa tsekkaa että se venttiili liikkuu vapaasti. Jos venttiili liikkuu niin sitten pohja takaisin ilman solenoidia ja testaamaan. Nyt lukko EI voi toimia ja jos nykii vielä niin ei tule ihan yhtäkkiä mieleen muuta syytä.
    [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mudracer 2002-12-27 11:12 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!