Th700 ylivaihteen käyttö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja J-P Kansas, 12.2.2005.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Re: Lukko menee päälle vain ylämäessä

    Jos kyseessä on ns. uudempi auto, jossa on ECM, niin veikkaan TPS:n
    (kaasunasentoanturi) katkomista. ECM hoitaa lukon, ja jos se ei saa
    järkevää tietoa kaasun asennosta, lukko toimii miten sattuu.

    J
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Seuraavassa yhden viriosia toimittavan firman selvityus aiheesta: He sanovat siinä että (ilman heidän modifikaatiota) lukon aukipitämiseen tarvittava öljynpaine on pois lauhdutuskierrosta (kuulostaa minulle uskottavalta) ja turbiini muodostaa enemmän lämpöä.

    700R4 AND 200-4R LOCK UP INFORMATION:

    THERE ARE SOME CONCERNS ARISING ON THE LOCK-UP AND NON LOCKUP-UP ISSUES ON WHICH WAY TO GO. WE AT ACT PERFORMANCE PREFER TO GO WITH THE NON LOCK-UP. THERE ARE MANY REASONS HERE ARE JUST A FEW.

    FIRST : WE CAN GAIN FULL LUBE AND FULL COOLER FLOW AT ALL TIMES.
    REASON : THE FLUID THAT HOLDS THE LOCK-UP CLUTCH IN THE OFF POSITION IS YOUR LUBE AND COOLER OIL. SO IF IN FACT THE TORQUE CONVERTER IS NOT IN THE LOCKED UP STAGE...WE HAVE NO LUBE OR COOLER FLOW. SO IF WE ARE UNDER ACCELERATION OR UNDER LOAD, AND THIS IS WHEN THE TORQUE CONVERTER IS UNDER FULL MULTIPLICATION GENERATING THE MOST HEAT. WE HAVE NO LUBE OR COOLER FLOW WHEN NEEDED MOST.

    itse ajan aina isoD:llä, jos laatikko toimii oikein.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja luetaan tuo lontoonkieli huolella, se Non-Lock Up -suositus tuossa tarkoittaa sitä että laatikko modifioidaan siten että lukko poistetaan siitä, niin että lauhdutuskierto on päällä myös ajettaessa ilman lukkoa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se nyt ihan noinkaan ole. Silloinkun lukko pidetään pois päältä niin lähes kaikki jäähdyttimeen menevä öljy kulkee koko turbiinin läpi ja sehän on selvää koska silloin sitä lämpöä myös tulee eniten! Silloin kun lukko on päällä niin turbiinin läpi menevän öljyn määrä on huomattavan paljon pienempi. Mutta oli lukko päällä tai ei niin jäähdyttimen läpi voiteluun menevä öljymäärä on ~sama mutta teoriassa hitusen kuumempaa kun lukko ei ole päällä!! Öljypumpussa olevassa lukon ohjausventtiilissä on piiri joka ohjaa aina öljyä jäähdytyksen kautta voiteluun!!
    Vielä sen verran että lukkoa auki pitävä paine on sama kuin päällä pitäväkin mutta paine ohjataan vain eri puolelle lukkolevyä.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Terveisin kirjautumisrajoitteinen :oops: !
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jokohan 3.kerralla tää fucking kirjautuminen onnistuu :mad: .


    Ainii F-sana on pannassa!!
     
  7. SM

    SM 1st gear

    Re: Lukko menee päälle vain ylämäessä

    Voisko olla kyseessä myös TPS:n väärä säätö?

    Logiikalla:
    Ylämäki-kaasua-TCC päälle
    Kiihdytys-kaasua-TCC päälle

    Tuommosta TCC:n pois ja päälle vatkaamista ja sittemmin toimimattomuutta oli meilläkin. TPS:n vaihdolla siitä selvisi. Auto '90 K-1500.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Re: Lukko menee päälle vain ylämäessä

    No ei. Kummassakin tapauksessa pitää lukon irrottaa. Vaan voi se säätö
    silti olla pielessä, mutta tuolla logiikalla et saa sitä ikinä toimimaan.

    J
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kiitos Mudracer, itsekin vähän ihmettelin tuota väittämää (myyjän kaupankäyntimielessä tarkoitushakuinen?) että koko lauhdutuskierto menisi pois päältä jos lukko ei ole päällä, silloinhan ei olisi takaplaneetalla kunnon voiteluakaan. Mutta tuo suurempi lämmönmuodostuminen ajettaessa ilman lukkoa kyllä pitää paikkansa.
     
  10. tzei

    tzei Gearhead

    Täällä on niin osaavaa porukkaa, että kertokaapas miten kytken TH700 laatikon toimimaan järkevimmin -39 foorti rodiprojektissa? Laatikon solenoidia kai ohjataan ihan vaan plussaa katkomalla, vai? Mutta sipaiskaa joku kytkentäkaavio hihasta miten homma rokkais parhaiten?
     
  11. ERT2

    ERT2 1st gear

    Jep!Pikku D:llä jätät kinnerit kitisemään, mut jos haluut kiusata tuning ukkoja ni sit pitää jo pykältää pakkovaihteilla :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    Mitä on muuten asiantuntijat mieltä tosta pakkovaihteilla leikkimisestä jos tarvii rivakampaa kiihtyvyyttä?????
     
  12. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Re:

    Sämpyläcaprice, 305, 700 ja rattikarahka…melkein kaikille kylän mopoautoille pärjää, kun ei lähde sohlaamaan kepin kanssa - asennoksi OD ja lapikasta lattiaan…AIXAMit ja Ligierit jää…melkein aina ja melkein kaikki.. 8)
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Re: Re:

    Ymmärsin, että mitkä ei jää, on varmaan jääneet alle. :rotfl:
     
  14. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Re: Re:



    :oops: Kiistän kaiken, minkä muistan... :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!