Th700r4 öljypumpun pusla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja markoyt, 24.11.2022.

  1. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Omasta mielestä pikkasen liikaa mittaeroa kun työntömitalla ennen asennusta pesän ulkomitta 47.55mm ja puslan ulkomitta 47.80mm.
    Sain jäähdyttämällä puslan 47.70 ja lämmittämällä pumpun pesän 47.63mm.....eli eroa n 0.07 mm
    Kysymys kuuluukin että onko liian tiukka ku alumiinia tuo pesä/pumppu...ettei halkeaisi
     
  2. markoyt

    markoyt 3rd gear

    No nii .....kun ei keltään löytyny tietoa ko. aiheesta nii otin muutaman suuntaa antavan ja pistin holkin paikoilleen.Koe sovitin pumpun turbiinin akselille ja hyvin liukui teflonpuslan kanssa paikoilleen....kiitos kaikille vinkeistä.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  3. hzemax

    hzemax Gearhead

    Niin. Tämä forumhan on objektiivisen tiedon valtaväylä,, sillointällöin.
     
  4. paja1

    paja1 Gearhead

    No tää foorumi ei oo hätäsille... oisit laittanu fasebookkiin niin olis ollu "tietoa" sivun täydeltä hetkessä :poff: . Mut joo oon laittanu 7satkun pumpun heloja paikalleen kymmeniä ellei mitata jo sadoissa niin melko tiukahko sen kuuluukin olla että se pysyy siellä.
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Alkupään lootissa ollut ongelmaa puslan irtoamisen kanssa:
    Stake the pump bushing (for pre-1987 model year 700R4 )
    Photo shows drill bit location to stake bushing. Pump bushing is removed for this operation. 1/4 inch drill bit works well here.

    [​IMG]


    This photo shows the small spot made with the drill bit to stake the pump bushing in place. The spot doesn't need to be very deep.

    [​IMG]


    This photo shows the pump bushing edge dimpled into the location created with a drill bit. Use a suitable rounded chisel or the side of a screw driver and hit it with a hammer to bend the bushing edge into the recess area.

    [​IMG]

    [​IMG] Note: The #732 pump (manfactured since October 1986 which includes some early 4L60Es without the 2 piece bellhousing) has a cast in step to help retain the bushing. The early pump had an issue with the pump bushing walking out, requiring staking and/or Loctiting it in place. Also, the #732 pump has an additional oil drain hole which is a connection for the oil transfer tube used with the auxillary valve body. The early and late pumps do not interchange (same with the pre- and post-October 1986 transmission cases (the late 1988-1993 cases have a "St. Louis Gateway" arch casting and the absence of 3 oil pressure fittings). Also pump assembly from 4L60E (PWM (pulse with modulator) or non-PWM) does not interchange with nonelectronic 4L60 and early 700R4; oil pump gear (esp. the 13 vane pump from the later 4L65E/4L70E) and later design Teflon bushing will fit 700R4 pump.
     

Kerro tästä muillekin!