Tietoa koneesta? Detroit 2-t diesel (iso)

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hangover, 10.12.2011.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Meillä on töissä V12 detroitti nosturissa, Huoltokaveri jutteli noista ja tuli puhetta tehoista ja väännöistä niin sanoi että vastaavan tehoisen nelitahtidiisselin jos laittais tilalle niin ei tapahtuis mitään. Vääntöä noissa 2t möröissä on ihan eri tavalla.
     
  2. hangover

    hangover 1st gear

    Vääntöä tuntuu olevan. merikytkin on 1:1 Velvet 73. Ihmettelinkin pienehköä potkuria tehoihin nähden.

    Toi ilmapumpun (rootsin) ääntä en ole vielä kuullut ajossa, kun koko purkki on telakoituna kuivilla.
    Myyjä oli tehnyt jonkin sortin kotelorakenteita imupuolelle, jotta ääni ei kuuluisi. Siitä tuli vaan mieleen, että onkohan ihan kunnossa.

    No, ensi kesä kertoo paljon.
     
  3. amycow

    amycow 1st gear

  4. caprice305

    caprice305 Gearhead

  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ei kai 2-t diesel voi olla vapari? Eikös se rakenne vaadi huuhtelupumpun...?
    (siis kai voi olla, mutta juuri puheena olevat)

    Tarkistapas sen Velvetin tehonkesto, ei taida riittää noihin arvioituihin tehoihin.
    Muistelen niin.
    Kaasuttelustahan se tietty on kiinni.
     
  6. hangover

    hangover 1st gear

    Sitä torboahtamatonta tunnutaan sanottavan vapariksi. Kun niitä on sitten sellaisia, joissa on vielä turboahdin normaalin ilmapumpun lisäksi.

    Mä löysin tietoa, jotta tuo Velvetti kestäisi 400 hp. Mut se oli aika epämääräinen sivusto
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Juuri näin, koska sen huuhtelupumpun tarkoitus ei ole tuottaa ahtopainetta. Turbo puhaltaa pumpun läpi turboversioissa.

    Puristuksista oli puhetta, ne menee seuraavasti
    6-71, 390 psi
    6-71E, 425 psi
    6-71N, 515 psi
    6-71T, 400 psi
    Mittaus 600 rpm.

    Veikkailen että pelkkä 6-71 on vanhempia vehkeitä, ja N merkintää alettiin käyttää kun rinnalle tuli turbollinen T versio. Mikä sitten on E, en tiedä?

    Varmaan siinä on joku tyyppikilpi jossain missä näkyy tuo malli.

    Edelleen, harrastan Detroitteja vain nojatuolissa, helppoa ja halpaa :lol:
     
  8. hangover

    hangover 1st gear

    Tyyppikilpi ei sattunut silmiin. Paatti kun ei ole omassa pihassa, niin ei helposti voi katsella..

    Tossa lohkossa on typin jälken R. jos kyseessä on alunperinkin venemoottori , niin toi saattaa ilmaista pyörimissuuntaa.
     
  9. ´71 formula

    ´71 formula 1st gear

    R todellakin tarkoittaa pyörimissuuntaa. Huuhtelupumppu nimitys on ihan suomalainen keksintö, kyllä se ihan ahdin on ja sen tarkoitus on myös tehdä ylipainetta ja tehoa.
    Mekaanisia ahtimia onkin kolme eri versiota ,joista kesyintä käytetään turbokoneissa, korkeapaine mallissa suurilaakeista P versiota
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Jahas, no tämä onkin hyvää tietoa. Yritin selvittääkin noita paineita turbolla ja ilman, mutta en löytänyt mitään speksejä.
     
  11. hangover

    hangover 1st gear

    Koitin löytää ton rootsin paineita, mutta huonoin tuloksia. Toisaalta rootsin painepuolelle pääsee vaikuttamaan palotilasta purkautuva paine, kun se ei ehdi kuitenkaan pakoventtiileistä kaikki heti karata. Näinköhän sinne voi edes mitään painetta järkevästi määrittää?
     
  12. hangover

    hangover 1st gear

  13. Inline

    Inline 1st gear

  14. hangover

    hangover 1st gear

  15. Inline

    Inline 1st gear

    Nö enhän mä nyt itelle kokeile ladata jotain D-D tavaraa,
    sori linkkasin vaan sivun mistä ne saa ladattua
    kokeilematta onko ne justiisa maksullisia
     

Kerro tästä muillekin!