tiiviste jämien irroitus vinkkejä??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja masa5, 26.8.2009.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Pitäisi saada kannentiivisteen jäänteet pois lohkosta, on palanut tosi tiukkaan.. Olisiko kellään hyviä vinkkejä jämien "hellään" poistoon??
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Wurthilla on tuohon hyvää kamaa sprayna. Aika myrkkyä jos on haavoja käsissä.
     
  3. Temutin

    Temutin 1st gear

    semmosta suihkutettavaa ainetta on ainakin olemassa... tiedä sitte kuinka hyvin poistuu... itse olen vingulla ja pehmeellä laikalla ajellu varovasti... alumiinille on oma laikka.. meinaan teräkselle tarkotettu voip äkkiä haukata aika paljon pinnasta....
     
  4. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    .

    porakoneeseen teräsharja sillä lähtee
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Loctitella on myös vastaavaan tarkoitukseen suunniteltu ja erittäin hyvin toimiva aina,miinuspuolena vaan aika kova hinta :odroll:
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Re: .

    Seuraava osoite on sitten koneistamo kun plaanataan dekkitasot suoriksi..
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Käsikaavari kovametallikärjellä. On tehokas ja tekee varmasti puhtaan jäljen mutta väärinkäyttettyna pilaa pinnat, erityisesti alumiini on vaarassa. Yleisesti ei vaan kilikalipullojen gasket removerit toimi jos tiiviste on oikeesti kireessä.
     
  8. No H2O

    No H2O Gearhead

    Nylonlaikka porakoneeseen... 8) toimii...
     
  9. VesQ

    VesQ 1st gear

    Re: .

    Jaa että rautalohkosta/kannesta saat teräsharjalla irtoamaan tavaraa ??

    Sellasella siklin tapasella lastalla/terällä oon työnnelly/raapannut suurimmat pois ja jos jotain jäännyt niin teräsharjalaikalla tai sitten santiksella varovasti hionut

    Alumiiniin meinaa tollanen sikli haukata helposti mutta kun tarpeeksi leveällä työntelee niin hyvä tulee
     
  10. cuda1971

    cuda1971 Gearhead

  11. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    rc:llä on hyvä kama siinä purkissa on kannen kuva ja lukee gasket..jotain,tiivisteen jämät suorastaan alkaa kiehua ja sitte vaan rätillä pyyhkäisy ja pois on,tehoaa myös maalin poistoon ja muuhun.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Re: .

    Aha, hyvä että luin tämän ennen kuin alan vaihtamaan venttiilikopan tiivisteitä. :poff:
     
  13. VesQ

    VesQ 1st gear

    Meni ohi ?,

    Muokkasin aavistuksen, se oli siis tarkoitettu kysymykseksi
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Re: .

    Älypäät :soosoo:
    Eiköhän kysymykseen tullut jo vastaus. Koita täällä sitten vastata jotain asiallista niin muut rupee viisastelee. :rotfl:
    Ne venakoppas ei putsis kliiniä tärvii, kunhan vedät ne olan takaa momenttiin. Hä?
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Kokeilepa tuota Loctiten tavaraa niin saattaa mielipide muuttua.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tota Loctitea tai Wurthia. Ei halpaa, but nobody rides for free. Myrkkyjä ovat ja varo ihokosketusta, varsinkin jos on haavoja mitä tulee mottirempoissa. Älä lähde millää teräsharjoilla pilaa pintojasi, jos et osaa. Mä en tuota ole vielä oppinut ja jos eyt osaa niin älä tee niin kuin muut tekee vaan tee niin kuin minä sanon. Noi kaapimet toimii, jos osaa. Helpoimalla pääset kun satsaat Wurthiin tai Loctiteen. Sitä jää ylikin ja aina sitä tarvii, ts sitä tarvitsisi silloin kun sitä ei ole.
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Toi wurthin tökötti on ihan asiallista joo, ite just sillä annoin tiivisteiden ja liimojen pehmetä, ja sitten esim. alumiinikannen tiivistepinnasta rapsuttelin/"sahasin" mattopuukon terällä mössöt irti. Oikein kun tekee, ei edes alumiiniin jää haittaavia jälkiä.
     

Kerro tästä muillekin!