Tojotan vilkku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Batmobile, 21.8.2008.

  1. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Auto on Toyota Hilux ´82

    Oire: Vilkunviiksi oikealle, seurauksena vilkun merkkivalo vilkkuu himmeesti, samoin kun latauksenkin merkkivalo.
    Yksikään oikean puolen vilkkupolttimoista ei reagoi.
    Hätävilkkukatkaisijaa painaessa palaa sulake tai/ja vilkkurele.

    Kokeiltu:
    Johdotus etuvilkuilta konetilaan uusiksi. Ei vaikutusta.
    Mahdollisen maavian testaus. Ei vaikutusta.
    Tänää purin ratinkehyksen. Kaikki johdot ehjät.
    Kaikki polttimot ehjät.

    Apuja?
     
  2. Jasca

    Jasca 1st gear

    Voisko olla sökö vilkkurele? Ota kaikki polttimet ongelmallisen puolen vilkuista veks ja mittaa johtojen resistanssi. Ei pitäis olla kovin suuri, jos kaikki ok.
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Yhden tai useamman polttimon plus puoli ottaa maihin heikosti. Ei ihan polta sulaketta, paitsi kun kaikkia lamppuja koitetaan käyttää. tarkista ne polttimopohjat myös. ja joo vaihda ihan ekaksi rele.
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kuulostaa lähinnä oikosululta, koita ottaa takavalojen johtoliitin vänkärin puolella istuimen takatna latia rajassa. Jos nyt toimii etuvilkut tai edes hätävilkut ei polta sulaketta niin ongelma löytyy jostain lavan alta.
     
  5. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tanks, täytyypä kokkeilla tuotakin.

    Nii ja tuon vilkkureleen oon muutaman kerran jo vaihtanu uuteen (palaa jos vilkku on liian pitkään oikealle päällä).
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    No tuo usean releen sulaminen (uusi tieto) antaa jo selkeän vihjeen liiasta virrankulutukesta ja se taas on luultavimmin perua oikosulusta joka on korkearesistanssinen koska sulakekaan ei kymähdä(jos edes on), eli pitkän ja ohuen piuhan päässä.

    Mitäs sieltä vois sitten löytyä, vaikkapa se takavilkku, eli komppaan Turbiinia.
     
  7. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ai niin Nyt tuli mieleen että jos vehkeeseen on asennettu vetokoukku, niin sen sähköistä yleensä kannattaa aloittaa, niissä näkee välillä varsin törkeästi toteutettuja ryöstöliitoksia. Ja rasiakin on aika herkkä hapettumaan ja oikea vilkku on lisäksi rasiassa alimmaisena ja maa nasta vieressä.
     
  8. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kyllähän siinä vetokoukku löytyy. Pitääpä valoisan aikaan jostakin aloittaa se tutkiminen. Tietäis vaan mihin tuon ajaa että voi tutkailla, ei oikein kekustassa kadunvarressa pysty.
    Vaan eiköhän täällä joku paikka ole.
     
  9. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Takavalojen ja vetokoukun kytkennät käyty nyt läpi, ei löytyny vikaa sieltä. Kun takapään valvojen liittimen vetäisee irti, niin oikealle vilkun laittaessa alkaa kuulua ihmeellistä ääntä, sellasta summerimaista.

    Ihme rottelo perkele.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Rele ei saa maita silloin kunnolla ja se alkaa pitämään ääntä.
    Samanlainen ilmiö tuli, kun hajosi lämppärin puhaltimesta vastussetti, ei maita ja rele alkoi summeriksi.
    Toyotan sähköt on yleensä aika varmat mutta sitten kun on vikaa, niin huomaa, että ne ei olekaan ihan yksinkertaisimmalla menetelmällä tehdyt (tai ainakin näin minusta tuntuu, en vaan ymmärrä sähköä).
    Mutta eiköhän tuo maa/kontatki ongelma ole.
     

Kerro tästä muillekin!