Totuus moottorien virittämisestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja C5_Z06, 8.1.2020.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Varmaan ihan ookoo valinta; kummallekin boksille oma roolinsa.

    Corveten tapauksessa haasteena on mm. se, että kummatkin boksit ohjaavat omia suuttimiaan toisistaan riippumatta. Ja se, että suorasuihkutuksessa suihkutusaika ei oikein saisi mennä päälle 5.5 millisekunnin. Jos MAF eli ilmamassamittari on käytössä, vakioboksi nostaa suihkutusaikaa yli tuon 5.5 millisekunnin vaikka toinen moottorinohjain ohjaa toista settiä suuttimia. Ja tämä toinen ei taas tiedä MAFfista tuon taivaallista.

    Voi olla että vakioboksi muutetaan Speed Densityyn eli MAF otetaan ohjelmallisesti pois käytöstä ja VE:stä tehdään yläpäästään lättänä... Ja se toinen boksi sitten aktivoidaan niin että seos saadaan kohdalleen "puuttuvalle" osiolle.

    Kuulostaa monimutkaisemmalta kuin ehkä onkaan. Vaikea sanoa kun en ole koskaan moista setuppia säätänyt.

    Aatteleppa sitä. :)
     
    LPV ja sepi-ukko tykkäävät tästä.
  2. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Kiitoksia Pekka mielenkiintoisesta juttusarjasta! Hyvää kevättä ja uutta odotellessa.
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Nojoo, jatketaan toisissa ketjuissa, eli tässä on ollut mielenkiitoisia Mopareja, Fordeja ja GM:n laitteita viime aikoina. Kerron niistä toki lisää sitten uusissa ketjuissa.

    Se mikä ehkä eniten sattuu on hovidynottajan tilanne. En nyt avaa tässä tarkemmin mut kahden ihmisen elämä ei ole enää entisenlaista. Toinen lienee Vaasassa vankilassa ja toinen teholla.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Etuviistosta:

    [​IMG]

    Takaviistosta:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!