Tulli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HMoilanen, 15.5.2007.

  1. paterno

    paterno 1st gear

    Ja pakettiautoihin pätee sama 35v.-sääntö? Entäs kuka tietää lavamitat tullin mitatessa vm.`73 vrt. `80? Takalaita on kuitenkin eteen kalteva, vaikuttaako liikaa verovapausmittoihin?
     
  2. 61 chevy

    61 chevy Gearhead

    Tästä asiasta on jankattu ties kuin paljon mut vielä kerran.. kun ens viikolla auto pitäis saapua suomeen..

    eli saanko heti tullista ne 3 kk kilvet samalla kun maksan alv:n, jos olen ottanut etukäteen liikennevakuutuksen runko nro:lle? vai saanko ne vasta kun olen käyttänyt auton katsastuskonttorilla (punnitustodistus) ja täyttänyt autovero laput ja vienyt ne tulliin??
     
  3. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ainakaan Hämeenlinnassa ei tarvi käydä puntarilla ensin ja liikennevakuutuksenkin voi ottaa vasta paikan päällä. Eli jätät verolaput tulliin alvin maksettuasi, saat kilvet ja lähdet päästelemään. Siitä on 10 vrk aikaa aloittaa rekisteröintikatsastus ja siinä vaiheessa syynätään onko kilot kontrollissa...
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    3kk tarrakilvet saa heti tullin maksettuaan
     
  5. streetnova77

    streetnova77 1st gear

    Missähän se raja tullittoman orkkiksen ja rakennellun välillä menee, onko kellään kokemuksia? Mulle olis tulossa '71 Nova (ex-kilpuri)lasikuitukeulalla jne. Päällepäin kuitenkin aika orkkiksen näköinen, jos korotettua konepeltiä ja slikseille avarrettuja takalokareita ei lasketa :lol: Punnituksessa voi tietysti vähän herättää hämmästystä :eek:
     
  6. Quest

    Quest Gearhead

    Tulli ei lavan pituuksia mittaa, vaan konttorilta on haettava todistus/lausunto lavan pituudesta.
     
  7. streetnova77

    streetnova77 1st gear

    Minkä ihmeen takia auto pitää punnita? Meneekö tiedot tullille vai pelkästään rekisteriotteelle?
     
  8. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Mun Yorkeria ei ainakaan punnittu. Katsuri tsekkasi ovipylväästä kokonaismassat ja otti pohjaksi rekisteriotetta varten tietojen perusteella jonkun 69-72 Yorkerin otteen. Mitat tarkistettiin katsurin kanssa 3 metrin rullamitalla, ei ryäkäle uskonu heti ilmoittamiani lukuja. Katotaan sitten, mitä otteessa lopulta seisoo. :rotfl:
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    itse kävin suosiolla ennen tulliin menoa konttorilla punnitsemassa,kun muutkin oli niin joutuneet tekemään ja kun lappasin paperit tiskiin niin tullivirkailija totesi vain:"jaaha,olihan se punnitustodistuskin näköjään mukana,hyvä juttu". että näin meillä.
     
  10. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Re: nii

    Tuo pelkkä ALV ?? Kun olen tuomassa autoa josta ei mene tullia, on alkuperäinen ja tarpeeks vanha jne. Mutta ALV menee. Onko se ALV 22% tuosta tullis mitä ei sitten tarviikkaan maksaa, vai 22% auton hankitahinnasta+ rahdista?

    edit :SELVISIKIN JO KUN LUIN TUON YLEMMÄN AJATUKSEN KANSSA
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mitenkäs tarkaan tämä määritellään, meneekö tämänvuodenpuolella tuodusta -79 mallin autosta tulli ? vai riittääkö todistus siitä että auto on valmistettu esim -79 alkuvuodesta :eek: ?
     
  12. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tullin vastaus: Mikäli auton valmistumispäivämäärästä (esim.alkuvuonna -79) on olemassa todisteellinen dokumentti( esim. merkintä rekisteriotteella), lasketaan auto täyttäneeksi jo 30 vuotta. Jos auton valmistumispäivästä ei ole tarkkaa tietoa (mutta valmistumisvuosi tiedetään olevan -79), lasketaan auto täyttäneeksi 30 vuotta vasta vuoden 2010 alussa.

    Mistäs tuo ikä katotaan käyttöönottopäivästä, vai valmistus?
     
  13. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Hei hoi huimat!

    Vieläkö tuo pykälä on voimassa että yli 30v orkkispeleistä ei mene tullia jos luoja suo? pitääkö se anoa etukäteen?

    mulla pärähti välittömästi punaselle ku menin tullin sivuille eikä niistä tullittomuusperusteista löytyny mitään. tai sit oon puusilmä.
     
  14. Lespi

    Lespi 2nd gear

    kai täällä nyt joku vielä näitä maahan tuo?:)
     
  15. Piru

    Piru 1st gear

  16. bogge

    bogge 3rd gear

    Tammikuussa -66 GM tullattu. Meni vain tuo ALV (verolaji B00, 23,00%).
    Verolaji A00 oli 0,00%. Tullin luovutuskirjassa merkintä moottoriajoneuvo
    yli 30v vanha.
     
  17. Lespi

    Lespi 2nd gear

    kuulostaa jo lupaavalta. eli et etukäteen hakenut mitään vai?
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tammikuussa tuli itselle 1968 Charger. Meni tulli ja paikkana Kotka.
     
  19. bogge

    bogge 3rd gear

    Falcont hoiti (kiitettävästi) mun tuontikuvion. Eli ei tietoa ovatko hakeneet
    jotain vapautusta tms. Mutta jo auton tuontikuviota suunnitellessa ja hintaa laskiessa tuo tullittomuus oli tiedossa. Ainoastaan tuohon 23% ALV:iin olin varautunut. Eihän tuo tullittomuus voi tullauskaupungista johtua...

    Auton liikenteeseen ottaminen on ollut tämän viikon agenda ja tullin puhelinpalvelusta sain selkeät ohjeet miten toimia. Olihan ne ohjeet nettisivuillakin, mutta soitin varmuudeksi, että menee kerralla oikein.
    Eli soitto tullin palvelunumeroon, niin ei tarvitse arpoa...
     
  20. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Eilen hain ´67 Wildcatin Hämeenlinnasta, ei tullia.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!