Tuning & Styling -osaston tulevaisuus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Ylläpito, 19.11.2004.

?

Tulisiko "Tuning & Styling" -osasto sulkea?

  1. Kyllä

    25 ääntä
    29,1%
  2. En osaa sanoa

    11 ääntä
    12,8%
  3. Ei

    50 ääntä
    58,1%
  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Noh noh...eipäs osoitella sormella...tai jos osoitellaan pese se ensin :rotfl:
     
  2. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Eikö tuo joutas helekuttiin... Oikeista tekniikka-, kori- yms. muutoksista ja korjauksista voi keskustella Kori, Moottori jne. palstoilla, ja vaihdekepinnupin ja pakoputkenpään ja muovipuskurien vaihtajat nauretaan pihalle niinkuin ennenkin :lol: :wink:
     
  3. kopsu

    kopsu 1st gear

    kasva aikuseks, tää on just tätä vittuilu osiota ja koittasit ees joskus repii 2 litrasesta koneesta kolmesataa pollee tai vääntää ilmajousia sivikin alle... siinä on haastetta jo kaiken tietävälle äijällekin... ja vaihdekepinnupin vaihtaminenkin on ylättävän vaikeata, ainakin jos on juuri autoharrastuksensa aloittanut.
     
  4. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Heh, sattuipas taas arkaan paikkaan... :lol:

    Ensinnäkin, en koskaan edes yritä repiä kahden litran koneesta kolmeasataa pollee, koska siinä ei ole mielestäni juurikaan järkeä tai iloa. Mieluummin hankin isomman ja otollisemman lähtökohdan jossa on voimaa jo ihan luonnostaan ja jota ei tarvitse kiristää räjähtämispisteeseen kuin jotain moponkonetta.

    Toisekseen ei voisi vähempää kiinnostaa joku muovivingutin, ja ilmajousien laittaminen johonkin sivikkiin on vähän sama kun työntäs satasen seteleitä hevosen perseeseen.

    Mutta kuten sanoin, niin edellämainituistakin voisi keskustella mm. Moottori sekä Jarrut ja jousitus -osioissa. Sitten ne "tiiättekö missä vois ostaa ja asennuttaa korisarjoja ja neonvaloja" -tyypit vois pyöriä omilla palstoillaan. Tää on vaan mun ehdotus.

    Ja jos vaihdekepinnupin vaihtaminen tuottaa ongelmia niin onnea vaan autoharrastukselle! :lol:
     
  5. 454SS

    454SS 3rd gear

    Mihin tämä palsta on oikein menossa, kun tälläisiä osion lopettamisjuttuja täytyy arpoa? Eikö tämän palstan ole tarkoitus palvella aikuisia autoharrastajia, eikä toimia minään juupas-eipäs väittelyn kenttänä? Palataas taas siihen moneen kertaan kysyttyyn asiaan, eli miksi tätä osiota täytyy lukea ja jopa kommentoida jos kerran aihe ei yhtään kiinnosta? Tuning-autoista antaa jatkuvasti negatiivista kommenttia todelliset jenkkiautoilijat (jenkki ollut jopa vuoden, kun sitä ennen on rassattu pari vuotta tuning-pirssiä), jotka mainostaa toisaalla tällä palstalla että GTI-lehteä ei lueta. Toisaalta nämä samat tyypit tuntuu tietävän parhaiten mitä uusimmassa geeteeiissä on lukenut :p Todella naurettavaa, kohottaako se jotenkin itsetuntoanne?

    Aiheita siirrellään nykyään aivan älyttömästi, onko se todella niin vaikeaa laittaa heti oikeaan osioon? Kuuluuko oikeasti Taunuksen jarrupalojen vaihto moottorit osioon? Vai miksi aiheet eksyy vääriin paikkoihin? Ylläpito, olisiko jonkinlainen apinasuodatin viimeinkin paikallaan, niin ehkä kaikki aihealueet saisi toimia rauhassa. Toisaalta hyviä keskusteluja lukitaan ja aivan joutavat paskanjauhannat saa paisua. Onko tarkoitus, että yleistä keskustelua on foorumin suurin osio?

    Ps. oletteko muuten huomanneet miten on vähentyneet täällä aiemmin hyviä neuvoja jakaneiden nimimerkkien kirjoitukset? Vai häviääkö ne vain tämän kaiken nykyisen huuhaan alle.
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Mä näen taas tilanteen siten, että vaikka keskustelua tässä osiossa on vähän, niin sitä on edes marginaalin verran. Siis... olkoonkin hiljainen mut kunhan on olemassa, niin ne jutut on oikeassa paikassa tai ne voi edes siirtää sinne. Tuninki on ja kasvaa koko ajan ja sen kanssa on opittava olemaan. Mutta jos osio menee pelkän ivailun kohdepaikaksi ja osioksi jossa saa soittaa suuta mukisematta ja irvistellä, niin ei aja paikkaansa enää, eli pois vaan.
    Mun puolesta saa poistaa, mut sit jatkossa pitää miettiä mihin määrätyt postit siirtää vai poistaako kokonaan. Vai onko tässä vaan yksinkertaisesti puritanistisiempienkin jenkkiautoharrastajien opittava ymmärtämään, että maailma muuttuu koko ajan...
     
  7. Dervish

    Dervish 1st gear

    Tuning jututhan sulautuu loistavasti tuonne tekniikka osioihin, sitähän se tuning on, tekniikan virittelemistä/parantamista.
    Ikäväkyllä Suomessa puhutaan tuningista vaikka tarkoitetaan stylingiä, ja jopa rice meininkiä.

    Tuningi ei siis välttämättä tarttis omaa osioo, ja jos pääasiassa jenkkipuolella mennään niin stylingin saa unohtaa, onhan meilla customointi :odroll:

    - Sami Partanen .
     
  8. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Surullista katsoa miten isot miehet jaksavat pitää päitään noin syvällä perseissään... onnea vain sinullekin, Karvanoppa-Elvis... Hyvähän se on päristellä pohjamaaleissaan kärvistelevällä kutosvaltterilla ja nauraa euro- ja japsiharrastajille veekasivoimasta, vai miten se olikaan...
    Muutaman kerran kävin kesällä jenkkiautoilijoiden miiteissä, mutta se oli kyllä niin aivottoman näköistä uhoamista ja n. 90-%:sesti oluenkittaamista, että ei enää, kiitos. Useimmat jenkkiautot ovat kyllä siistejä, mutta valitettavasti useimmat niitä harrastavat ihmiset eivät tunnu olevan.
    Kenen etuja ajaa se, että autoharrastajat kinastelevat keskenään, sen sijaan että kaikki kinaisivat yhteisvoimin oikeaa ongelmaa, eli lainsäätäjiä vastaan? Kaikki autoharrastajat kuitenkin joutuvat taistelemaan epäedullisia lakipykäliä vastaan harrastaessaan, mutta isot ihmiset kuitenkin käyttävät energiaansa vain toisilleen vittuillakseen. Ei_hyvää_päivää.
     
  9. e

    e 3rd gear

    Ihan pakko:

    Kertokaa nyt, mikä ihme siinä on niin vaikeaa olla edes vähän suvaitsevainen? Tuo tuning/styling-osio toimisi aivan varmasti hyvin mikäli sinne ei ilmestyisi noita asiattomia viestejä. Ja miettikääpä hetki itsessänne: kuka niitä asiattomia viestejä sinne kirjoittaa? Tuskin ainakaan tuningin harrastaja, joka on tosissaan. Eli jos et siedä kyseistä lajia/harrastat jotain muuta, niin EI SINNE MIKÄÄN PAKKO OLE KIRJOITELLA. Ite en ees pääsääntöisesti lue tuon osion viestejä, jos luen ja juttu ei miellytä, en ainakaan ala haukkumaan toisten harrastusta.
     
  10. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Mun mielestä ehkä kuitenkaan ei, täällä on ollu aika hauskojakin juttuja välillä (ei kylläkään taida varsinaisesti olla tämän alueen tarkoitus mutta silti...). Eihän tätä oo pakko lukee jos ei halua.
     
  11. kopsu

    kopsu 1st gear

    joihinkin autoihin jopa vaihdekepin nupin vaihtaminenkin tuottaa vaikeuksia koska ne on joissain automalleissa prässätty keppiin kiinni ja onhan niitä korisarjoja myöskin vanhoihin jenkkeihinkin. voisimme hakea esimerkkiä ruotsista jossa kaikki auto harrastajat pyörivät yhdessä kuten extremecarshowissa tuli todettua, että eräillä jannuilla oli myöskin tuning härveleitä ja jenkkejä. tuning on vain tämän aikakauden autoharrastus ilmiö ja en väitä ettei tuning puolelta löydy idiootteja ihan kuten jenkkipuoleltakin.
     
  12. J

    J Gearhead

    Ajatustasolla tollanen osio on varmaan ihan ok, mutta kun kerran apinalauma ei osaa sitä oikein käyttää niin kiinni vaan. Tai uudelleen nimeäminen vois olla paikallaan jos kyseinen osio säilyy. Juttujen perusteella joku esim. "oman tyhmyyden osoittaminen ja sille irvailu" vois olla hyvin kuvaava nimi.
    Osa oikeasti tuningista/stylingistä kiinnostuneiden jutuista sulautuu muihin osioihin ja siinä vaiheessa kun peltoelvikset ynnä muut tosiharrastajat tekeevätten sen pihalle nauramisen niin tuninkistylinkiharrastajat voipi hakeutua tuninkistylinki- ja/tai merkkifoorumeille, joita taitaa löytyä vähän joka lähtöön.
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Makken kanssa hyvinkin samalla linjalla että kyllähän Tuning&Styling on nykyajan ilmiö joka on tullut jäädäkseen halusimme tai emme.
    Itse näen tuunaajat lähinnä sellaisina jotka saa ideansa racing ympäristöstä eikä mobilismista ja siitä anna pinnoja.
    Kuka jumalauta jaksaa etsiä vaikka Hemi Challengeriinsa oikeita kardaanin/tulipellin/jumalanseljän merkintöjä, raitoja etc. "yhtä turhaa".
    *käytössä täysin entisöity auto ei mun mielestä ole muuta kuin Vitun tylsä...katsella sitä voi ei muuta.

    Ja mitä tulee siihen että 2l pannusta jannu repii 300hv...ja toinen urpo sanoo mä otan sen mieluummin V8:a....no mietitäänpäs nyt vähän ...
    Siteeraan suoraan Hot Rodia jossa sanottiin "Any moron can get 500 out of a SB Chevy"...ja tavoitteena oli 700...Kyllä mä annan pinnoja sille joka ottaa 150hv/litra koneestaan...tekisihän se noin 900 hv pikkulohkosta...ja jos jannu osaa tempun jo kaksilitraisella niin eiköhän tuo kasin rassaaminen sitten mene jatkossa lähes silmät kiinni...
    *Joskus jopa harrastemuodon säännöt sanovat että on oltava kaksilitraa tai alle....


    Elikkä summa summarum...300hv (takarenkaista) omaava loimaanlintta ei saa multa pinnoja yhtään..eikä sen omistaja....
    Ainoa minkä voi saada on nenä poskelle kun viisastelee liikaa V8n erinomaisuudesta.. :rotfl:
     
  14. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    No nythän kaappituunarit kiskaisi herneen poskionteloon.

    Palataanpas nyt aiheeseen, eli alunperin kysyttiin mielipidettä tuningstyling-osion säilyttämisestä, ja minun sekä useiden muidenkin mielestä se joutaisi poistaa näiltä sivuilta. Sitä varten lienee huomattavasti sopivampiakin sivustoja. Ja euroista ja japseista voi keskustella aivan hyvin muissakin topikeissa.

    Mitä harrastukseen tulee, niin minusta mielipiteitä ja kritiikkiäkin saa ja pitääkin olla. Vai pitäisikö aina olla ihastelemassa, kun joku vuolee styroksista autoonsa spoilerin, että onpas todella hieno ja trendikäs auto. Sama pätee jenkkeihinkin. Saahan sitä harrastaa mitä haluaa, kunhan ei tuota muille haittaa, mutta lienee turhaa odottaa että kaikki ihailevat, oli se sitten millainen kötöstys tahansa.

    Ja kun suvaitsevaisuudesta puhutaan, niin eikö esim. lauluautoörveltämisenkin pitäisi olla ihan yhtä hienoa ja kehittävää harrastusta, autoharrastajiahan nekin ovat?

    Ja mulle saa kyllä tulla antamaan palautetta ja mielipiteitä autosta ihan vapaasti, ainakin kunhan se alkaa olla taas ajokunnossa.

    Valvojat ällös hermostuko, lopetan kittileipurien - korjaan arvoisien kanssaharrastajien - kiusaamisen tältä erää tähän.
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Näköjään kun noin äkkiä piti vastata :lol:
    Ehkä T&S tehtiin juuri sen takia että herkkähipiäisimmät jenkkimiehet saisivat rauhansa?

    täysin samaa mieltä...makuja on kuin pakaranpuoliskoja...kaksi.

    En mä ainakaan jaksa juoppoja katsella selvinpäin.
    Eikä toi yllä mainitsemasi ole missään tekemisissä Autoharrastamisen kanssa eli mun tallille tollasille ei ole asiaa ellei halua tulla nolatuksi ja olla pandan näköinen seuraavana aamuna. :soosoo:


    Joo jätä loimaanlintoille jo rauha...ja niille torttuotsille....kyllä niitä juntteja tässä vuosien varrella kapakasta on ulos heiteltykkin.
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mä en ymmärrä miten joku voi menettää hermonsa siitä mitä joku tekee autollensa.

    Hyvä että on tuning-hemmoja, museoauto-ukkoja, jenkki on jees -rokkareita ja autonsa perusteellisesti rakentavia "pekkaleinoja"

    Antaa tuon tuning palstan vaan säilyä.
    Sieltä voi joku saada vinkkejä omaan kotteroonsa.

    Ja ainakin siellä pääsee lukemaan kuinka ahdasmielistä jengiä maanpäällä taapertaa.
     
  17. Anssi

    Anssi Gearhead

    Kaikki täyttä asiaa, mitä JariV tuossa kirjoitti. Mutta kun keskustetu T&S osastolla nyt on mitä on, niin kannattaako sitä pitää yllä? Se ei nykyisessä muodossa ole kovinkaan hyvä "kädenojennus". Kun se alan harrastaja eksyy eka kertaa OD:hen ja löytää ilokseen T&S -osaston täynnä railakasta ..ttuilua, niin mikä mielikuva kaverille tulee jenkkien, vanhojen autojen yms. ei-tuningin-harrastajista? Mun mielestä on silloin parempi että sitä osastoa ei ole, koska se luo negatiivisen mielikuvan muista harrastajista. Kyllähän tuota ..ttuilua näyttää löytyvän muistakin osastoista, muuta niissä ei kohdistu puhtaasti yhden tyylisuunnan harrastajiin eikä sitä asennetta alleviivata samalla tavalla.

    Joku tuosta totesi aiemminkin, että suurin osa T&S -osaston ns. asiallisista jutuista voitaisiin käsitellä muissa ryhmissä. Näinhän se on, mottori se on tuning-kärryssäkin, alustakin siellä on ja tyypillisesti kaikissa autoissa on jonkinlainen kori. Mitä siis jää jäljelle, joka vaatii oman osaston?
     
  18. cadillac man

    cadillac man Gearhead

    Antakaa vaan osaston olla. Se osoittaa avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta. Eihän sinne ole kenenkään pakko mennä. Niin tänne, kuin kaikkialle muuallekin mahtuu kaikenlaista harrastejuttua.
    Toisten jutuille ja mielipiteille vittuileminen kertoo ainoastaan kirjoittajan kapasiteetista, ja sellaiset kirjoitukset jääköön omaan arvoonsa.
     
  19. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Antaa vaan olla ja jos se valkosivu miehiä kovasti ns. vituttaa :eek: niin laitetaanko nimeksi vaikka pro touring :rotfl:
     
  20. makke

    makke 1st gear

    Olisko meidän valvojien sit syytä tässä kohdin moderoida tätä palstaa muita enemmän? Eli raakasti poistaa kaikki juttu joka menee tämän harrastushaaran mollaamiseksi?
     

Kerro tästä muillekin!