Turbiinidumppi PG:hen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja teehoo, 13.5.2019.

  1. teehoo

    teehoo Gearhead

    Täällä on varmasti harrastajia jotka tehneet ko. värkkejä autoihinsa hydrauliikkakauppojen tuotteista. Onko tietoa/suosituksia palikoista? Maailmalta saa valmiita, mutta niissä on pääsääntöisesti hintaa aika reilusti, käytettyihin osiin nähden. Ilmaiseksi ei ole tarkoitus saada, mutta jos lähikaupan osilla saa tehtyä, niin jää lähettelykin pois.

    Käyttökokemuksetkin hieman kiinnostaisi, onko stallia saanut ylöspäin, ja minkä verran. Aski on 3L turbo kutosen jatkona, niin alavääntö ei päätä huimaa. Turbiini on mittatilaustuote tähän moottoriin/autoon, mutta hieman skeptinen kuitenkin olen, ja kun jäähdyttimen letkut pitää joka tapauksessa tehdä, niin olis tässä kohtaa kätevää lisätä venttiili.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    "Oikeissa" kilpureissa venttiili on ennen turbiinia lootan sisällä mutta kyllä jäähylinjassa olevakin muutaman sataa kierrosta vaikuttaa. 12v magneettiventtiilit maksaa hunajaa, olen ite kääminyt öljypolttimen venoja 12voltille.
     
  3. teehoo

    teehoo Gearhead

    Näyttäähän nuo tosiaan maksavan siinä parin sadan molemmin puolin, ei vauhtikioskistakin ostettuna. Osui myös silmään, että lämmön sieto näytti olevan tähän käyttöön hieman alhainen (-20 - +70C) useammalla venttiilillä. Ehkä tyydyn laittamaan hyllyssä roikkuvan lisähappisarjan kiinni, niin kai se alaväännön puute silläkin ratkeaa.
     

Kerro tästä muillekin!