Tuumaset kierretapit/pakat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Anonymous, 13.11.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistä olette ostaneet tuumaisia kierretappeja ja pakkoja(niitä naaraspuoleisia)??
    Ainakin täällä varsinaissuomessa näyttää olevan vaikea löytää!!!
     
  2. Qjet

    Qjet 1st gear

    Koivunen Oy maahantuo Narex Bucovice-kierretyökaluja.
    Löytyy ainakin tappeja 1/4 > 1/2" , sekä UNF ja UNC. Itse olen just noita käyttänyt ja hyvin ovat pelittäneet. Myy "hyvinvarustetut varaosaliikkeet". Kuvat löytyy varmaan netistäkin, mutta ainakin ToolPack-nimisestä tuoteluettelosta hintatietoineen. "Helppoheikki" korjannee mahd. puutteelliset/virheelliset kommenttini ja kertonee kierrepakoista.
     
  3. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Jaahas, onkos täällä tuttuja :eek: ...

    Löytyyhän noita, merkki on vaan vaihtunut Bucovice Toolsiksi, valmistaja on edelleen sama. Pakat on HSS-laatua mutta tapit työkaluterästä. Hyviä ne tapitkin on hintaansa nähden mutta en lähtisi niillä tekemään uutta kierrettä esim. rosteriin. Kierteen puhdistamiseen ne ovatkin sitten onnen omiaan.

    Ja se Toolpack-tarjouslehtihän löytyy täältä:

    www.koivunen.fi/toolpack.htm
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

  5. amalo

    amalo Gearhead

    Summitilta saa kertakäyttösettejä halvalla. Ei varmaan tee mitään.
    linkki
     
  6. Swine

    Swine Gearhead

    Mä ostin(työmaalta ei löytynyt sopivia lainaan) tänään pari kappaletta noita helppoheikin ehdottamia tappeja.Ihan hyvin tuntuivat pelaavan,komeasti sai jengat puhtaaksi.
    Meikäläisen tarve tapeille taitaa olla enempi tuota kierteiden putsaamista,joten ihan passeleita siihen käyttöön.
     
  7. Ylli

    Ylli Gearhead

    Lappeenrannan Sähköväylästä saa tuumasarjan, jossa on UNF ja UNC kierretapit ja -pakat 1/4"-1" hintaan 79€! Materiaalina on tungsten-työkaluteräs. Itse olen käyttänyt vermeitä myös kierteiden tekoon RST:hen, ja ihan hyvin ne kestävät. Ainut huonopuoli on, että tapit eivät ole "pohjatappeja", mutta kyllä niillä kierteet lohkosta puhtaaksi saa!
     
  8. pequli

    pequli Gearhead

    Ei Varsinaissuomessa tarvitse Turun Autotarviketta/Työkalutukkua pidemmälle lähteä. Sieltä on löytynyt kaikki tarvittavat tuumaiset kierretyökalut.
     
  9. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    No siitähän selviää kun pyyhkäisee ylimääräiset kärkiviisteet pois nauhahiomakoneella...
     
  10. hannux

    hannux 1st gear

    Kierteet

    Mistäs sais kattavan selvityksen eri kierteistä?
    Lähinnä autohommiin.
    UNC
    UNF
    Whitworth
    MM
    MM hieni
    -kartio
    -putki
    Esim öljynpaineanturit?
     

Kerro tästä muillekin!