Tyhmien kysymysten (kysyjien) kerho.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja gold, 15.12.2008.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tyhmiä vastauksia tyhmältä kaikille tyhmille;
    Kyllä katti vaimentaa. Mulla pari käyttistä missä molemmissa PUOLIMOOTTORI. Toinen iron duke rautahomo nelosella ja toinen V6, PUOLIMOOTTOREITA kaikki tyyni. V6 ajossa. Siinä pelkkä katti. Kyllä se vaimentaa, tai taitaa olla tukossa. Pari kertaa katkennu putki ennen kattia ja silloin oli meteliä. Saatanan etuvetonykypaskat, mutta ne on Buickkeja punaisella sisustalla. Katista ei merkintää otteessa, mutta sen verran pitää olla eko(ego)lokinen että ajaa katilla ja maailma pelastuu!
    Viimeks katastuksessa inssi ei uskonu päästölaappua ku menin leimaan. Se sano että se on virallinen ja hyväksyy sen. Halus kuitenkin nähdä niiiin pienet arvot sen koneelta. V6 kaasari motti oli säädöissä Iipalla ja kun se kytki sen koneeseensa se huusi että ei vittu! Silloin mä ajattelin että nyt tuki kaalliiks, paremp luovuttaa ja Buick paaliin. En muista tarkkoja lukemia, mutta pienemmät kuin pari vuotta vanhassa japsissa mikä menee ensileimaan. Repikää siitä piipertäjät!
    Vai mutaraaseri menee saunaan? Oliks toi kutsu? Viimeks kun teillä ryypättiin ja mentiin koko kööri saunaan niin muiajs vituili sulle että kyllä sää repelien kanssa saunaan meet, mutta et sen. Mee nyt muijas kans. Mujalle tuosta sanoin ja kesällä me teille tullaan, halusitte tai ette:)
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eihän silloin edes kunnolla ryypätty :rotfl: mutta tervetuloa vaan!!
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kirjoittelempa päätöksen tähän tyhmään yksinpuheluun. Sauhutus johtui venttiilikumien tyhmästä asennusvirheestä. Tuohan on pössäytellyt starteissa, joten vaihdoin jo aiemmin pakoventtiileihin uudet o-renkaat. Niiden asennus oli mennyt prseelleen, koska laiton paikalleen ensin o-renkaan ja sitten jousen, jolloin jousi/levy painoi o-renkaat venttiilin vartta alas. Laitoin nyt sateenvarjomallin kumit ja laitoinpa vielä ne o-renkaatkin, oikein tällä kertaa (ensin jousi paikalleen, sitten o-rengas, sitten kiilat). Savutus loppui nyt kokonaan. Miksi se sitten alkoi vasta vähän ajan päästä tuon asennusvirheen jälkeen eikä heti, en tiedä. Tulipahan käytyä konetta läpi, 20v vanha remontoimaton kone (ok, toisen kannen vaihdoin pari vuotta sitten) 285tkm mittarissa eikä juuri kulumaa, on ne jenkit paskoja.
     
  4. voihanrontti

    voihanrontti 2nd gear

    Mitenkähän se on, kun asentaja unohti tuosta mopsin isosta koneesta sen pyöreän peltiläpyskän jakopäästä. oilslinger, vai mikä piru se nyt on. Onko se nyt avattava uudestaan ja asennettava se, vai onko tuolla harrastekäytössä niiiiin suuri merkitys?

    Toinen mitä se ei suostunu kiinnittelemään uuteen turpiiniin oli tasapainotuspuntit... Kuinkahan dramaattisen tärkeitä ne oikeasti on? :oops:
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    kyllähän polttomoottori on vähän sellanen kapine, et siinä kuuluis olla tarkoituksenmukaiset osat kiinni.. myös tasapainotukseen liittyvät osat.
     
  6. Resuperse

    Resuperse Gearhead






    Se vissiin riippuu ihan inssistä saaako leimattua... Olen ostanut neljä eri ameriikanrautaa joissa ei ollu vaimentimia, eikä kattia ollenkaan. Nää kaikki oli ostohetkellä hiljattain (myyjien kertoman mukaan suorilla putkilla) leimattuja, ja liikenteesssä.
    Merkillistä kyllä, mutta ole kuitenkaan täältä Kouvostoliiton ympäristöstä löytäny vielä katsastuskonttoria mistä olis suorilla putkilla leman saanu...
     
  7. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

  8. Hai

    Hai Double Gearhead

  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tee pari mutkaa matkalle, tai johonkin sopivaan kohtaan "äänenvaimentimen", joka koostuu vaikkapa 20 kierroksesta thermoteciä putken päällä :p Hittojako niillä vaimentimilla jos ei desibelirajat ylity? ja mitäs ne rajat on...paits veteen piirrettyjä.
     
  10. nixon

    nixon 3rd gear

    Riittääkö romuautonhakijahenkilölle luovari vai tarviiko mun mennä ostamaan uus rekisteriote? Haettava vekotin on siis poistettu liikennekäytöstä.

    T.
    Paperien kadottaja mies
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Pelkkä luovari riittää (jollei tolla sitten ole tarkoitus kunnostaa ja rekisteröidä tota joskus)...
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^ konttorille mars mars ja 10.50 euroo tiskiin muuten käy kalpa.
     
  13. nixon

    nixon 3rd gear

    Kirottua. Tarkotus olis siis antaa mätä 88-Civicki paalattavaksi jollekin yritykselle tai vastaavalle.
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Näin se Nixon menee.Heh, täällä mainostetaan että haetaan ilmaiseksi romuautot pois ilmoja pilaamasta ja maailma pelastuu.
    Täällä on "romu-ukkoja" mitkä maksaa 50 ekee raadosts puhtaana cash kun sen hiabilla nostaa lavalle ja vie kierrätykseen. Paperit hoituu eikä verolippuja tulee enää.
    Maailma pelastuu Nixon! Osallistu sinäkikin talkoisiin ympäristön pelastamiseksi ja paalaa civic ja pidä vanhat Autot radalla!
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Ei siinä mitään papereita tarvii tallessa olla jos on virallinen vastaanottopiste.Näin jos auto on sun omissa nimissä;vastaanottopiste tulostaa vastaanottoilmoituksen ja nimi siihen alle ja se on sillä selvä.Sillä ei ole merkitystä tässä vaiheessa onko liikennekäytössä vai ei,poistoprosessi on sama.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    Entäs miten toimitaan jos raadolle ei ole papereita, eikä kilpiä joten edellistä omistajaa ei helpolla saa selvitettyä,
    oma omistusoikeus siis ei helpolla todistettavissa.

    Monen nurkissa vaan edelleen lojuu "Nissanin"romuja jotka ilman haettu suulin takaa pois lojumasta ja naapureille itseirrotettuna myyty puskurit ja umpiot aitoon romu-ukkotyyliin.


    Joutuuko nämä nykyään taas hautaamaan omaan pihaan?
     
  17. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Kilvettömät huolitaan ihan sellaisenaan, ilman mitään dokumentteja..
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    ok.

    eli papereista ei tarvitse sitten kuitenkaan välittää ollenkaan vaikka laite olis vitumaisen eks eukon uus rokolla,
    kilivet irti ja paaliin. :lol:


    Kohtuullisen kuunneltavaa tämä uusin Amorphiksen lätty.
     
  19. V8-Tipu

    V8-Tipu 1st gear

    :D Että näin! :D
     
  20. BLLand

    BLLand 1st gear

    Momenttiavaimessani on asteikot yksiköinä nm ja kgm.
    Auton käsikirjassa puhutaan yksiköstä kpm. Olen antanut itseni käsittää, että kpm ja kgm ovat "sama asia". Onko näin?
     

Kerro tästä muillekin!