tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ohc205, 21.10.2015.

  1. ohc205

    ohc205 1st gear

  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    tympii,aivan vitun sama mihin ne menee.Saatanan verenimijät
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Ei. Enemmänkin se alvi tympii. Enkö jo maksa sen alvin tonne lähtömaahan, miksi ihmeessä mun pitää maksaa sama vero kahteen kertaan ja vielä kulketuksistakin.
     
  4. HCkivi&pyöritys

    HCkivi&pyöritys 1st gear

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Ihan vitun haista paska systeemi on koko eeuu...erota pitäs välittömästi.
     
  5. HCkivi&pyöritys

    HCkivi&pyöritys 1st gear

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Nuuhkaise parfyymiäni? :rotfl: Mielestäni kirjoitin että h.a.i.s.t.a p.a.s.k.a :rotfl: :poff:
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Onko täälläkin joku kiroilusuodatin?
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Kokeillaan haista paska
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Dodiin niin se sananvapaus vaan kukkii od;n myynnin jälkeen

    Perkele
    p.e.r.k.e.l.e
    saatana
    s.a.a.t.a.n.a
    vittu
    v.i.t.t.u
    helvetti
    h.e.l.v.e.t.t.i
    neekeri
    n.e.e.k.e.r.i
    haista
    paska

    Miksiköhän saa paskaa haistella mutta ei haistaa paskaa
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Sain mä sanoa ainakin vittu:)
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    No joo mistäköhän toi haista paska homma on tullut kun ei ole edes mitenkään ruma lausekkaan
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Mieti mille sakille paskanhaju on parfyymi :poff: .
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    No ei kai tossa tullimaksussa ole mitään ihmeellistä verrattuna just tuohon mitä sdfsd sano, se vasta älytöntä on että kuljetuksesta pitää suomen valtiolle maksaa 24 volttia veroa... siis jos nyt puhutaan näistä harrastelijatilauksista niin eihän toi tulli ole siinä juuri mitään.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Kaavahan menee näin:

    Ostohinta + rahti x tulli
    Ostohinta + rahti + tulli x alvi

    Eli rahti on korkoa korolle. Ja arvoa nostetaan 24% lopuksi.
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Ei alvia tarvi kahteenkertaan maksaa.
     
  15. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    No eipä USA:n päästä ainakaan meille ole tullut osia VAT 0% hinnalla.
    Eli kyllä se vero maksetaan myös sinne,nimike vain on eri.
    Tänne tullessa suomityyliin tullia verollisesta palvelusta/tuotteesta ja siitä loppuniistona hieman vielä veroa.
     
  16. MudMax

    MudMax Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    ^USAn hinnoissa ei ole sikäläistä salex taxia mukana, vaan se lasketaan kassalla ostosten päälle, jos ostaja sattuu asumaan samassa osavaltiossa.

    Kerran olen joutunut selvittelemään, että vien osat maasta, kun myyjä ja toimitusosoite oli samassa osavaltiossa, mutta edes silläkään kerralla en lopulta joutunut maksamaan sales taxia.

    Ei toi tullimaksu yleensä tymmi, kun alusta alkaen on ollut tiedossa, että EU kerää tullit ja keräävä valtio saa pienen keruupalkan.
    Useita tonneja on tullut kuitenkin säästettyä keräilyesineiden tullivapaudella, jota tuskin olisi ilman EU:ta.

    Toki uudehkoa Autoa ostaessa varmaan (taas) tympii maksaa kohtuuttoman korkeaa tullia siksi, että joku vasemmistolainen nixmannien autotehtaan iskurityöläinen pystyy vetämään ylisuurta liksaa = Oman tuotannon suojaaminen kilpailulta on tullien tarkoitus.

    EU-jäsenmaksu määräytyy osittain kerätyn ALV:n mukaan, eli käytännössä siitäkin huomattava osa menee EU:lle ja mitä korkeammaksi politiikot "viisaudessaan" nostavat ALV-prosentin, sitä enemmän menee EU:lle :odroll:
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Mä olen ostanu usa ostokset tax exemptinä aina ja ikuisesti.
    Mikäli myyjänä on yritys,kama menee exporttiin, homma hoituu automaattisesti.
    Jopa K-martin kassalla saa täksin pois kun täyttää tax exemption formin.
    State sales tax'in saa anottua IRS'ltä takaisinkin bill of ladingia vastaan.
    Jos on merkittävä summa, esim uusien autojen kanssa oon joutunut menettelemään näin koska merkkidiilerit on velvoitettu myymään vain lokaalisti , täxin kanssa.
    Puolvuotta ja uncle säm lähettää chekin 8)
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Mulle on tullut amerikanpaketteja saksasta, joku vissiin vetää välistä kun saksassa on pienempi alvi. Ja nimenomaan silloin kun import charge on maksettu etukäteen.
     
  19. Norri

    Norri Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    Jokainen voi hiljaa mielessään miettiä, että miksi arvonlisäveroa maksetaan edelleen, vaikka se säädettiin sota-ajan vauhdittamana väliaikaiseksi veroksi vuonna 1940. Että on meillä muitakin väliaikaista kuin väliaikainen autovero.
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Re: tympiikö maksaa tullimaksuja jenkeistä tilaamistasi osis

    ^minulla jäi yks RockAuton paketti tulliin josta olin maksanut noi import charged jo etukäteen.

    Sepä vasta onkin kusetusta. Tulli huomas ja kysy et missäs on tullauspöätös? No sitä kun ei ollut ni uudelleen menivät tullaukseen. Aikani kun jankkasin ni näytti kirjasta kohdan et kun tulee EU:n alueelle ne täytyy tullata ja mukana kulkea tai muuten lähettää vastaanottajalle tullauspäätös.

    Eipä sellasta RA;lta saa. Maksuun meni, eipä tule enää sitä rastia raksittua.
     

Kerro tästä muillekin!