Ihan on maailman peli tuo punainen korigrilli. 850€ + rahti https://www.autosali.fi/korjaamokoneet.html En viittiny tuolla hintaa alkaa tekemään itse.
Laitoin siihen Datsun Finnin korikehikon. Tuntus vaan siltä, että kestäis käytännössä painavammankin, kuin tuo liki 1000kg? Jos siittä jotain tarttis vahvistaa, niin pyörien välisen putken, ja väliputken liitoksen vois tehdä tukevammaksi. Nyt siinä on laippa, ja kaks pulttia putken keskivaiheilla. Siihen kohtaan tulee melkonen momentti, jos ei käytä väliputkea. Samanlainen rakenne on siinä isommassakin. Pikkusen jouduin hitsisaumaa tasaamaan putken tasolle, että kanto tasaisesti. Siihen peltilappuun tein uran hitsille. Lisäksi mekaaninen korkeuden nosto 430mm?????? Se on kyllä mielestäni pyörityskeskiön säätöön. Tuolla pikku veivillä ei jaksa mitään nostaa, mutta jos panee tuen korin alle, ja laskee tunkkia, niin varmaan sitten jaksaa pyörittää. Kierre, ja laakerit on suojaamattomia. Niille pitää jotain tehdä. Ainakin laakerit pitää suojata jotenkin. Osat sopi hyvin toisiinsa. Kääntötankoon tein reiät molempiin päihin, ja rengassokat, niin sitä voi säilyttää siinä pystyssä, eikä putoo. Lukitustappeihinkin tein reiät, ja niihin hiusneulasokat, niin pysyy paikoillaan. Ketjut, ja kiinnitysrenkaat uusin. Ketjut pitää olla pidemmät. Pyöräton sopivan isot, ja lukitus on näppärä. Ihan oon tyytyväinen, kun saan Alvitkin pois.
hyvä tietää. ei oo pahan hintainen tuo isompikaan grilli. alkaa näes nuo raakamateriaalitkin maksamaan jo paljon nykyään. mutta.. painaako ratsun finni tonnia kaikkineenkaan? pelkästä raakakorista puhumattakaan. kun muistelisin nähneeni jonkun 800kg tms omamassan joskus aikoinaan.
Finnin omapaino 720kg! Pelkkää koria yleensä grillataan, ja harva kori , joka halliini mahtuu painaa yli 900kg. Monesti vois olla järkevämpi tuo järeämpi malli, mutta en niissä näe semmosta eroa keskenään, mitä paperilla seisoo, eli mikä kohta määrittää sen kestokyvyn?
juu oman kaluston mukaan se kannattaa ostaa.. sitä mä vähän tarkotinkin että toi alle tonnin laite on jopa ylijäreä jollekin finnin korille. et sä ainakaan sitä isompaa tartte jos ei oo isoja autoja tarkotus tehdä. ittelle taas tollanen isompi olis fiksumpi ihan ulkomittojenkin takia. mutta haaveita. eihän mulla oo autotalliakaan johon mahtuisi tekeen mitään.. vaivoin mahtuu auto työntämällä sisään talvisäilöä ajatellen. sekin talli pitäs taas tyhjentää.. kesän aikana jotenkin muuttunut taas "väliaikaisvarastoksi". -------------- ei oikeastaan työkaluihin liity.. tai oikeastaan liittyy.. mutta joo.. näin juutuubi videon jossa joku viilasi monitoimityökalun (siis fein tyyppisen oskilloivan mikälien) kuluneeseen katkaisuhammasterään uudet hampaat. kätevä idea jos siis toimii.. saa lisää käyttöikää niille nopeasti kuluville terille. vaikka siirrettyä karkeempaa ja epätarkempaa katkaisua vaativiin hommiin ne itte terotetut. ne terät kun tuntuu maksavan aika paljon ..vai ootteko löytäneet niitä jostain halvalla/järkevällä hinnalla myynnissä? (ryobin versiohan mulla on nyt käytössä mutta kiinnitys tais olla sama kun monissa muissa)
Lidlistä olen ostanut monitoimikoneen ja siihen teriä. Lidlin terät eivät sopineet Makitan monitoimikoneeseen, mutta makitan terät sopivat Lidlin monitoimikoneeseen. Lidlin terissä on pyöreät reiät ja Makitan terissä on neliöt reiät. https://www.lidl.de/de/parkside-multifunktionswerkzeug-pmfw-310-b1/p213161
yritin tutkia netistä ja keskusteluryhmistä mikä olis hyvä ja halpa/halvahko multimittari/yleismeteri. multa on nyt hajonnut tai kadonnut kaikki halpis mittarit.. on jäljel enää vanhempi amprobe/meterman (sekin niiden halpa sarjaa) ja sitten taskukokoinen saman valmistajan tekele (on kätevä peli pikku volttitarkistuksiin) mutta tutkies oli aikas vaikeeta löytää mitään järkee ehdotuksissa.. kun jotenkin aina kaikkiin keskusteluihin ängetään satasen amprobee tai parin sadan flukee jne vaikka halvemmista piti olla puhe. tilasin sitten yhden Aneng kiinalais mittarin (8000 sarjalaisen.) alle 15e. mä rikoin sen autossa olleen 5-10e mittarin tossa kesällä joten tää tulee sen tilalle. (jos en sitten sellasta mini mittaria osta siihen käyttöön.. uni-t 120a tms) ja sitten tilasin Mastech ms8229 mittarin alle 50eurolla (jos siis jää tullille kiinni, muuten hinta jää alle 40e) aattelin tätä lahjaksi isälle. ja jos on hyvä niin tilaan ittellenikin samanlaisen. on se varmaan yhtä hyvä ku nykyinen "parhaimmaksi omistamakseni" ajateltu. niin.. tämähän malli maksaa 89e esim motonetissä eli vaikka siinä olisikin suomilisää reippaasti hinnassa niin ei se nyt ihan surkee voi olla. kai?
Mulla ollut pitkään käytössä bilteman yleismittari. Kerran oli Fluke lainassa työpaikalta. Huomasin, että kun ulkona pakkasessa mittasi auton jännitteitä, niin molemmat mittarit näytti lämpösestä tuotuna samaa, mutta jäähdyttyään Bilteman mittari alkoi näyttämään voltin verran eri lukemaa kuin Fluke. Eli huoneen lämmössä kun vertaili eri ervoja, niin aika samat, mutta pakkasessa alkoi tulla eroja. Jotkut ostavat ebaysta kiinan Flukeja alle satasella, en tiedä onko miten hyviä?
Ostin muutama vuosi sitten Fluken (Suomesta?), sen jälkeen ei tarvitse miettiä, minkä ottaisi. Kerrassaan hyvä tällaiselle kepeälle harrastelijalle. Yrittänyt pitää mielessä työkaluja ostellessa, etttä laatua, niin ei tarvi ostaa useita... AHi
Juu ja sama homma vastusmittauksissakin.... kannattaa siis oikeesti panostaa siihen yleismittariin jos kokee että tarvii mittailla muutakin kuin että lataako se auto. Siihen riittää ihan mikä vaan mittari
Olen käyttänyt Fluken eri malleja standardeiltaan vähän jo vaativammassa ammattikäytössä yli 30 vuotta.Ovat hyviä mittareita. Yksi niiden hyvistä puolista on,että kestävät rajujakin iskuja eivätkä ota helpolla itseensä.Mittajohtojen laadussa olis kyllä toivomisen varaa,mitä itsellä tarjolla työmaailmassa.
Mites onko kukaan testannut noissa normaaleissa autojen testailuissa fluken ja halpisten eroa Eli onko merkitystä absi anturia tutkiessa näyttääkkö se fluke 200-800 yksikköä vai halpis 200-790 yksikköä Sit jos tutkitaan jotain oikeesti tärkeää, niin fluke ehdottomasti, mutta osaako sekään kertoa osaamattomalle mittaajalle mitään ja tuleeko niissä ohjekirjaa matkassa?
No siinäpä se onkin että jos et osaa käyttää mittaria/tiedä mitä mittaat niin se on käytännössä ihan sama mitä se ruutu näyttää Mutta tosiaan sitten kun kaivataan muitakin ominaisuuksia kuin pelkkä volttimittari niin sitten kannattaa panostaa laatupeliin. Ja jos on vara valita niin piuhat sit silikonikaapelia ni kestävät paremmin
Juu on testannut. Huoneenlämmössä näyttää riittävästi samaa, erot max 1%. luokkaa. Mutta kylmässä heittää 10% luokkaa. Vertailin uuteen flukeen biltemaa, merkitöntä kiinalaista ja jotain halvahkoa merkkiä, jonka nimeä en muista.
Jenkeissä valmistetussa kalliissa Flukessa on vakiona typerästi jäykät muovijohdot. Pilattu hyvän laitteen ominaisuuksia halvoilla piuhoilia. Mutta kyllä itse laite on vakuuttava ja laadukkaan tuntuinen.
Miten kuinka usein autopuolella mitata mitään merkityksellisiä arvoja eli onko jokin lukema 300 ohmia vai 380 ohmia niin sillä ei ole merkitystä kun mitataan arvoa 150-600 ohmia ja rikkinäinen näyttää 99% kerroista 1 Ja ei fluke taida osata kertoa toimiiko electroninen lataus-säädin vai ei, jos osais sellaiselle varmasti ois käyttöä laturien diagnosoinnissa