Ummikko Moparin omistaja tarvii apua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tincup, 31.7.2007.

  1. tincup

    tincup 1st gear

    Perheeseen tuli '78 Dodge D100(?) Pickup. Hitsattavaa piisaa ja muuta pintapuolista näperrystä, mutta parempi puolisko ihastui siihen sen verran että tallilla oleskelulupa on talvi-illoiksi saatu. Joten kai siitä pitäisi ilmeisesti rakennella sitten yksi auto perheeseen lisää. Ei siinä mitään, mutta vaikkakin kokemusta jenkkivehkeistä on kertynyt jonnin verran, ovat kaikki nykyiset ja menneet laitteet GM -konsernin tuotteita, joten muutama kysymys herännyt tässä viisaammille Mopar-miehille esitettäväksi.

    - Kyseinen laite on 3.7 kutosella. :pinup: on sitä mieltä että sen pitää murista, joten kasi olisi laitettava :D. Kannattaako pitäytyä pikkulohkossa vai olisiko isolohko rautaa. Lähinnä hintapoliittinen puoli kiinnostaa, onko kuinka iso hintaero osilla pikkulohko vs. isolohko? 383:nen olisi tiedossa suhteellisen edullisesti, mutta katoaako edullisuus sitten osien hinnoissa? Onko pikkulohkossa mitään itua, jos halutaan hakea 300+ tehoja irti?

    - Mikä laatikko koneen jatkoksi? Nyt ilmeisesti 727, vaan onko niitäkin kahta eri versiota sitten isolohkolle ja pikkulohkolle? Mitä muita vaihtoehtoja on?

    - Tietääkö kukaan tarviiko tuolle tehdä jarruille tahi muille alustan osille jotain kutosesta kasiin siirryttäessä? Käsittääkseni tuota koppaa on saanut aina 440:llä asti, mutta alustan eroista ei kohtuullisilla hauilla ole Googlekaan osannut auttaa. Tai sitten en vaan osaa.

    - Entä perä, onko niissä mitä vaihtoehtoja ja mikä olisi järkevin tuohon?

    Siinä tekniset kysymykset tähän asti, lisäksi on askarruttanut

    - Onko tollaiset harvinaisiakin laitteita? Kovin montaa en muista että olisi vastaan tullut, ainakaan pickupina. Ramchargereina kyllä saman naamaisia muutamia täälläkin päin.

    - Mitä eroa on D100, D150, D250, jne malleilla?
     
  2. ptpt

    ptpt 1st gear

    moro

    jos isolohkoo meinasit ajatella ni suosittelisin 400-440:stä(RB lohko). saattas löytyy helpommin osia ja jos sit mopo karkaa käsistä et haluu reilusti tehoo ni lompuukki on enää rajana .
    ite oon ny duunaamas 383:sta kaikki tarvittavat osat on kyl helposti saanu, siihen ois uudet kiertokanget maksanu reilu 900e, sanovat sillo vauhtiputkassa et ois puolet halvemmat 440:see...
    eihän toi 383nen mikää huonokaan vaihtoehto oo ja menee ihan mukavasti vakionakin
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

  4. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    http://www.dartcenter.fi/kuvat/Pickup_valm_etu.jpg

    Ei niitä kovin usein liikkuvan näy täälläkänpäin. Ittekin aatellut että pitäskö tuollaseen laittaa joku toinen kone, mutta aikaa myöden saattaa huomata sen miten hieno moottori Släntti on.

    Näköjään ittelle kun tulee ikää niin äänen ja muun brassailun merkitys pienenee ja ajotavatkin muuttuu nautiskelevimmiksi, johon kutonen sopii erinomaisesti.

    Kivahan sitä kasin ääntä on kuunnella, mutta kyllä vaan kutosenkin...
     
  5. hamu60

    hamu60 Gearhead

    Olen sammaa mieltä nyffikaakoon kanssa. Kyllä sillä släntilläkin kerkiää hyvin paikasta toiseen itelläni on dart vm70 släntillä ja olen ollut tyytyväinen. Ei myöskään ole kohtuuttomat polttoainekustannukset.
     
  6. tincup

    tincup 1st gear

    Nätin näköinen laite nyffikaakaolla, tuohon pitää pyrkiä.

    Kyllä släntilläkin varmaan kerkiää, ja sillä varmaan eka kesä mennäänkin, mutta kyllä tässä hieman kaipaa tuon sähkö-cadillacin ja diesel-monsterin rinnalle jotain hieman enemmän räyhäävää laitetta. Ja pitäähän niitä vaimon toiveita kuunnella :)
     
  7. duck1982

    duck1982 1st gear

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... rch=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=@id_make=19@id_model=3460@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@engineFrom=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae
    :D
     
  8. jusssi

    jusssi Gearhead

    Kiitos vaan tuostakin linkistä, ni on vitun kiva lukee topiccia ku on taas niin levee! :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!