Us-parts.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja henkka-1975, 11.5.2012.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Omassa tapauksessa sen lootan on kyllä yleensä ihan myyjä avannut, jos on ihmetelty että mitähän se mahtaa oikeasti sisältää. Ei mulla valittamista tuosta puljusta ollenkaan. Hinnatkin olleet ihan linjassa siihen, että jos laskee että itse jenkeistä tilaisi ja maksaisi kaikki viulut, niin menee about samaan tai hintsun yli. Mieluummin maksan sen tänne jos osa löytyy.

    No, se puhelinmyynti kyllä tökkii (täällä) aika pahasti, mutta sen ymmärtää kun aina kun menee tontille, niin on puolen tunnin jono ukkoja ja tasan kaksi myyjää. Vastaa siinä sitten vielä puhelinkyselyihin..
     
  2. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Mun mielestä uspartsin puhelinmyynti on parantunut huimasti. Tavarat myös matkalla samana päivänä.
     
  3. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Ainakin mitä itse olen tilannu(aika paljon itse asiassa) aina olen saanu hyvää palvelua,ei ole vielä löytynyt osaa,jota ei olisi hyllystä suoraan löytyny.
    Puhelimella kohtuu hyvin läpi,kun ei soita just 11.00-12.00 välillä,ei mitään huonoa sanottavaa US-PARTSISTA.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Itse olen asioinut Partsin kanssa jo 20 vuotta, osin työnikin puolesta, päätelkää siitä :rotfl:

    Tunnustan suoraan, että välillä olen ostanut muualtakin.


    On meinaan oikeasti aika veemäinen sarka hoidettavaksi niin, että kaikki olisivat aina tyytyväisiä...
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Kiitos partsille, että on olemassa, puhelimessakin ihan mukavaa sakkia ja hyvät varastot, pakko olla,
    kun sieltä löytyy lähes aina apuja, kun paikalliset tarjoo ei oota, niin soitto partsiin useimmiten pelastaa.

    ylimääräinen tiipparipari on peltisarjojen kanssa ihan pop, yleensä eka tiipparisetti kyrmähtää aika pian, seuraava kestää paremmin kun putket on jo sen verran eläneet ja hakeneet paikkaansa.
     
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mä teen kaikki tiedustelut US Partsiin sähköpostitse, koska vastaus tulee yleensä saman työpäivän aikana - yleensä parin tunnin sisään. Lisäksi sähköpostitse pystyy selvittämään tarpeensa hyvin.
    On minunkin kohdallani US Parts töppäillyt, mutta niin on muutkin osatoimittajat - ja niin kauan kun itse ei tarvitse pyörittää osarumbaa rapakon taakse niin olen tyytyväinen.
     
  7. 69

    69 Gearhead

    Fiksu kommentti. Ja kun aamupäivällä soittaa niin osa on seuraavana päivänä matkahuollossa, täällä maallaakin.
     
  8. reisiharja

    reisiharja 1st gear

    sähköpostilla nykyisin ostanut kaiken ja loistavasti hommat toiminut ja tilaukset tulee yleensä seuraavaksi päiväksi kuopioon. ei moitteen sijaa. ennen tilasin puhelimella ja nyt huomannut homman olevan nopeampaa sähköpostilla.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pitää sit varmaan itekkin rueta käyttämään s-postia :eek:
     
  10. Panssarisammakko

    Panssarisammakko 1st gear

    Partsin loistavasta toiminnasta lisää !

    Tässä yli 10 vuotta venemessuilla velipojan kanssa käyneenä voin todeta että Partsin messu- osastolla on vanhempi mies henkilö joka on aivan loistava ja asiantunteva kaveri. Veneen osia kysellessä tämä henkilö neuvoo ja jopa soittaa myymälään varmistaakseen onko tavaraa varastossa.

    Annas olla kun menee tavaroita ostamaan niin venepuolen tiskillä ei ole ketään ( ilmeisesti tyyppi on hanskaansa vetämässä takahuoneessa ). Autopuolen idiootit vaan pällistelevät kun seisoskellaaan venepuolen tiskin edessä. Kävisivät hakemassa sen kusipään palveleen, eikä räpläis tietsikkaansa.
    Kun ollaan 20 min venttailtu, tulee jonoon lisää asiakkaita. 5 min jälkeen nää muut kysyy, ootteko kauan jonottanu. Johon vastataan melko KUULUVALLA äänellä sillai että autopuolen idioottien päät jopa kääntyvät, mutta eivät tee asialle mitään. Jonossa olevat totesivat että täällä ei ole asia muuttunut ja lähtevät pois.
    Puolituntia oltua tulee vene tyyppi tiskin taakse ( naama norsunvitulla ).Saatiin osat ostettua, mutta ovella huomattiin että nopeusmittarin anturi unohtu. Palattuamme tiskille tää puusilmä oli ehtinyt taas kadota. Varttitunnin päästä kaveri tulee tiskille ja sanoo MITÄS NYT VIELÄ.
    Voi saatana mitä palvelua ja tätä on jatkunut jo vuosia.
    Vetäis kaveri ranteensa auki, niin saatais joku palvelu altis tilalle.
    Eikä tää johdu siitä että oltais jotain pikku nippeleitä kyselemässä. Oon veljen kanssa ostanut useita potkureita, pakosarjat ym.ym.
     
  11. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    us parts

    Minä oon saanu ihan hyvää palvelua kuhan saa vaan jonkun kiinni...Joskus joutunu soittelee pitkin päivää että on vastattu. Lukuun ottamatta tuota henkilökunnan puutetta ihan hyvää palvelua.
     
  12. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ^^ kirjoitetaan,

    this town needs an enema
     
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    -Mikko, Enigma on erisnimi joten se pitää kirjoittaa isolla.

    US-Partsista on vaihtelevia kokemuksia, monesti olen saanut sieltä osat samaan hintaan kuin jos itse olisin tilannut suoraan USA:sta.

    mutta, kerran erehdyin laittamaan jonkun osan tilaukseen, aikanaan sitten soitin ja kysyin että joko tavarat ovat tulleet. Konttia kuulemma purettiin juuri.
    Sitten sitä konttia purettiin lopulta kaksi viikkoa, ei juuri motivoi tilata mitään jos osat saa itse tilaten viikossa kotiin ja Partsi käyttää pelkästään kontin purkuun tuplaten tuon ajan.. heidän "hintahaku" on kyllä mielestäni täysin turha tekele:

     
  14. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Paljon tilannu ja paljon tilaan vielä varsinki nopeesti tarttevia osia, ei moitetta ja kamat kulkee matkiksen kautta nopsaa ku soittelee vaan ennen kolmea ,yleensä seuraavana aamuna saa hakee m-h:sta, mun mielestä sieltä saa myös ihan ammattitaitosta neuvoakin moneen kysymykseen.
     
  15. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mulla on ainakin pahaa sanottavaa us-partsin kanssa toimimisesta.
    Oon yleensä tehny niin että katon summitin sivulta mitä osia haluan ja mitä ne siellä maksaa. sitte kirjailen jonkun hienon runon ja listaan osat ja osanumerot ja paukautan sähköpostilla us-partsille.
    Sitten ne molopäät vastaa melkein heti ja laittaa hinnat ja kaikki. Sen jälkeen lasken mihin mulla on varaa ja paan joskus iltapäivän mittaan vastausviestinä että mitkä osat otan. No annappa olla kuule jos muistuu hetken päästä että eiku tarttisin vielä jonku osan niin ne on menneet jo ja pakanneet sen mun lähetyksen ja laittaneet tulemaan!
    Ja yleensä jo kahden päivän päästä saa hakia postista paketin (siis jos postinjakaja ei oo hukannu pakettikorttia).


    NIi! ja kerran pyysin, että ku oon tilannu ny lyhyellä aikaa (minulle) suurella rahasummalla kaikenlaista niin voisko laittaa vaikka jotain tarroja sinne että saa työkaluvaunua piristää, nii ei ollu tarroja paketis. Sitte kerran pyysin että piirtäkää pakettiin joku kuva niin ei ollu! Sitte ku ei ollu näitä toiveita toteutettu niin pyysin että laittakaa kynä, niin piirrän sitte itte, niin ei ollu!

    Ittu mitä palvelua, osat on oikeita, sopivan hintaisia ja tuloovat liian äkkiä perille. EI MULLA OO VARAA HARRASTAA JOS OSAT TULEE HET, EI KERKIÄ TIENATA SEURAAVAA OSATILAUSTA VARTEN!
    Ja mitä siitäkin tulee kun rojektit edistyy kun osamyyjä hoitaa hommansa!

    eli oon lähes 100% tyytyväinen
     
  16. Make.S

    Make.S Gearhead

    Asiallinen pulju. Todella hyvin tavaraa hyllyssä ja hinnatkin kilpailukykyiset. Neuvovat vielä tarvittaessa.
    ...sijainti on kyllä huono, sais olla 50km pohjoisemmassa... :wink:
     
  17. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Hyvä vaan että on vähä kauempana (luokkaa 450km). jos se olis ihan kävelymatkan pääs, niin tiedä mitä herätestoksia tulis tehtyä vähän väliä.
    Mitä naapuritkin siihen sanoos ja ihimiset kylillä puhuus!
     
  18. Make.S

    Make.S Gearhead

    Työpaikan naapurirakennukseen muutti vauhtiputka ja kyllä on tullut kalliiksi ittelle ja työnantajalle, kun kaksi "alan" heppua siellä koko ajan pyörimässä.
    On vaan yleensä kaikki kamat tilaustavaraa, paitsi mustangien... :mad: ... :rotfl:
     
  19. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mä oon tilannu partsista osat jo reilun vuoden verran sähköpostitse. Toimii hienosti. Hinnatkin on ollu ok. Muutama rekkula on toki tullu mutta nekin on johtunu tavarantoimittajista, ei us-partsin kaverin toiminnasta. Mut toi tiskin toiminta on ollu kyllä aina nihkeetä munkin osalta. Siel on muutama kaveri mitä on ihan ok, mut sit taas pari heppua mistä en voi käsittää miks ne tekee sitä duunia jos se asiakkaalle tavaran myyminen on niin vaikeaa. Parasta palvelua sain us-partsin tiskiltä noin pari vuotta sitten, kun siellä oli ihan outo ukko tiskillä ja se sanokin olevansa ekaa päivää hommissa ja vaan tuuraamassa kesälomien aikana. Silti osat löyty suht nopeesti ja ovesta lähtiessä tuntu siltä et oli saanu oikeesti palvelua. Viime viikolla hain sieltä muutaman rekkulaosan, mitkä oli tullu osavalmistajalta ja viedessä osia autolle, muistin että olisin tarvinnu muutakin. En kuitenkaan kävelly takasin liikkeeseen kun siellä oli sen verran nihkeän olonen heppu palvelemassa, vaan ajelin kotio ja hoidan asiat sähköpostitse ens viikolla. Käy helpommin ja jää itelle parempi fiilis kauppatapahtumasta.
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hintalaskuria tarvii osata käyttää. Tuote numero ja alkukirjaimet tarvitsee mennä oikein, muuten ei löydä. Osavalikoima maailmalla on niin valtava, että tuskin edes 5% siitä on US-partsin hintahaun piirissä - tuskin kenenkään muunkaan. Viimeksi kalastin hinnan 429/460 kumisille venttiilikopan tiivareille. Osa löytyi ja laitoin sähköpostilla tilaukseen. Nyt pitäisi ehtiä hakemaan se Turun us-partsilta.

    Mun mielestä US-parts on hinnoiltaan osassa tuotteissa todella kilpailukykyinen. Sieltä olen myös saanut poikkeuksetta aina tarjouksen osakysymyksiin.
     

Kerro tästä muillekin!