Uudessa Veekasissa ollut 55 Chevy (4/2002)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja S.A, 15.6.2002.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    niistä ysin katuautoista voi olla montaa mieltä.esim oman 9 sekan ajan kulkeneen katuauton koe ajoi herra katsastusinsinööri yksin eikä tehny mitään lyhyttä lenkkiä!ei tarvinnu neuvoja kuinka toimii.lenkki onnistui hyvin koska leima tuli huomautuksitta.esim jarruista tuli kehuja kuten asiallisista äänistä.autosta ei poistettu eikä lisätty mitään katsastuksen jälkeen,kulki ysejä koko kesän ja mittariin kerty pari-kolmetuhatta katukilsaa.porissa ajoin finaalissa toista ysin katuautoa vastaan jonka katukelpoisuutta en epäillyt.pidin jykän 9.68 mennyttä darttia suomen nopeimpana katuautona kunnes itse ajoin 9.62.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    hei pro 55.toi sun niinsanottu ruotsin kieli oli niin täynnä alkeellisia tavausvirheitä muista puhumuttakaan etten kyllä suna elvistelis millään kielitaidolla.mä hallitten ruattin lisäks vielä enkun ja saksan.jus ja just ymmärsin sun ruotsia."du måste förstår"kirjotit esim,mikä vikana vai pitäskö olla du måste förstå???ett annat landet?vad betyder det för nånting?
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kielen tarkotus on tulla ymmärretyksi, sen kieliopillisen oikeuden voi tunkee hanuriinsa. Mä tunnen kosolti ihmisiä jotka "osaa" kieliä hyvin, mutta käytännön kommunikaatiotilanteessa niistä ei ole mihinkään. Ehkä ne miettii niitä sanajärjestyksiä ja -muotoja, vielä silloinkin kun muut ovat menneet. Ja vaikka ehkä mr. noname kieliä osaatkin, niin autojen rakentamisesta sulla ei taida olla minkään laista käsitystä. Tai jos on, niin rakenna sellanen kuin haluat ja anna muiden rakentaa ne oman näkemyksensä, kykyjensä ja resulssiensa mukaan.

    Tossa katuautoisuudessa ainakin mun mielestä on oleellisinta se, että laitetta voi tankata bensa-asemilla, tankkin on riittävän suuri, että pääsee bensa-asemalta toiselle ja jäähdytysjärjestelmä on riittävän tehokas jatkuvaan ajoon. Muu on sitten sellasta mukavuus ym. juttua joista yks on valmis tinkimään enemmän kuin toinen, eikä niihin löydy mitään " absoluuttista oikeaa". Niinkuin ei ehkä noihin munkaan teeseihin.
     
  4. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Nii se varmaa kävi sit jonku 500km testilenkin :smile:
    Taitaa ol tän nimettömän takan joku 15v. mopopoju, ei pahal...
     
  5. f-85

    f-85 Gearhead

    Nyt tais mennä Roadrunner aika pahasti metsään!
     
  6. Samiralfey

    Samiralfey 1st gear

    No voi herranen aika kun aletaan jo kirotusvirehtistä kommentoimaan ja mitä tulee Pro '55-henkilön ruotsinkieleen niin vallan loistavaa tekstiä, itse olen syntynyt Ruotsissa(valitettavasti...?)ja hallitsen suomen,ruotsin(ei suomenruotsia), englannin, saksan ja japanin kieltä, jälkimmäistä hieman huonommin mutta ainapa on tullut asia selvitettyä joten jos et muka tuosta teksistä saanut selvää niin mitäköhän ruotsinkieltä oikein sitten osaat?

    Tässä haiskahtaa sama homma kun telekkarin chateissa eli omistetaan Supraa, Hemi-Chargeria, Hayabusaa vaikka todellisuudessa tallista löytyy PV-Suzuki/Monkey


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Samiralfey 2003-09-15 16:07 ]</font>
     
  7. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Yhelläki zättääjäl oli oikee chosford sierra :lol:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    voin rehellisesti sanoa, että olen ainakin ite 16v.
    ja v8 tulee tilauksena. eikä tosta 55sesta voi olla ku yhtä mieltä se on hieno ja kulkee kovaa!

    ( itellä tallissa 77 pappis :grin: )
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jaksaa jätkät jauhaa, vaikka auto on aikaa sitten myyty miedommalla tekniikalla varustettuna ulkomaille.
     
  10. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Huom en yleistä, että kaikki nimettömät olisi tollasii mut eräät ovat.
     
  11. Cuda

    Cuda 1st gear

    Tässä tapauksessa mr. nimettömällä todellakin on yksi maamme nopeimmista vuosittain katsastetuista katuautoista. Autolla voi kruisailla ihan niin paljon kun vain tahtoo (bensakulujen puitteissa). Tässä tapauksessa ahtaminen mahdollistaa tarvittavat tehot ilman liian korkeaa viritysastetta kruisailua ajatellen. Joissain toisissa tapauksissa riittävä iskutilavuus yhdessä hengittävän yläkerran kanssa ajaa saman asian. Se että joku ei usko henkilökohtaisesti kuvatunkaltaisen olevan mahdollista, ei tarkoita sitä etteikö ysejä kulkevia täysin kruisailukelpoisia autoja maastamme löytyisi. Niitä löytyy. Useita.

    Lisätään vielä että ahdettu auto on kaverin, ei siis allekirjoittaneen.

    Pirttikylän D.R. ajoi toisella vastaavalla katukelpoisellaan ysipuolosia männä kesänä (bloweroitu uudempi pikkulohko-Camaro). Jne. Jne.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cuda71 2003-09-15 16:47 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cuda71 2003-09-15 16:48 ]</font>
     
  12. bbford

    bbford Gearhead

    Täälläpäin on kaksi 80-luvun mustangia kilvissä joilla ajettu 9 puolelle.
     
  13. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Hmm.. pitäisi perustaa varmaan uusi "Hiekkalaatikko.com" -foorumi...
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hei jätkät, ei Monkelssonissa oo mitään vikaa, mullakin on yks!!
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Minusta juttu on niin ettei ole väitettykään että kyseinen auto olisi Suomen nopein tai ainoa ajokelpoinen katuauto. Mielestäni on lievästi asiatonta arvostella muiden tekemisiä sillä perusteella että joku jossain on joskus (harvoin) tehnyt jotain siistimpää tai nopeampaa ihan riippumatta siitä vaikka meriittejä olisi itselläkin. Heti tunnustan että itse en olisi saanut ikinä mitään vastaavaa kasaan, en ulkonäöllisesti enkä nopeudellisesti. Muutamankin aikas nopean ja hienon laitteen olen tällä mantereella kuitenkin nähnyt ja väittäisin ettei tuommoisia kokonaisuuksia montaa ole. Haukkukoon ketkä haluavat, minä kunnioitan!

    PS. Ihan ammatillisten kokemuksien puolesta taas sanon tuosta kielikeskustelusta että kyllä asenteessa on jotain häikkää jos noita ruotsinkielisiä tekstejä rupeaa haukkumaan käsittämättömiksi.
     
  16. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Hieno juttu että tommonen laite löytyy suomesta, toisin kuten tän otsikkoaiheen käsittelemä auto nykyään.
    Koko suomen harrastelijoista iso osa on lueskellu näitä kirjoituksia ja odottaa malttamattomana että nimetön uhooja tuo sen ahdetun Sierransa julkisuuteen, jotta pääsemme sitä joukolla ihailemaan. Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kyseessä on virtuaalikilpuri, kun ei omistaja raukalle ole edes nimeä annettu, saati autolle merkkiä … rekisteristä puhumattakaan. Tarpeeksi taitavaa kuvankäsittelijääkään ei ole löytyny tekemään siitä kuvaa. Harmi.

    Todellakin, hohhoijaa.
    Minusta on vitun hieno juttu että näitä keskustelupalstoja on olemassa ja näistä on joskus ihan hyötyäkin. Ihan tosi.
    Paska juttu on se, että usein adminit ei siivoo täältä noita MTV3 chattailijoita veks. Tää internet on jo pikkasen liian helposti näiden amista käyvien kevari-/toyotakuskien käsillä. Näille ei näytä riittävän, että kouluvihkot kun on tullu sotkettua täyteen oman eka piikin merkkejä ja logoja ja faijan maksaman gsm:n käyttöraja on ylitetty mtv-chattiin. Tälläkin palstalla seilaa väliin semmosia virtuaalivirittäjiä ettei tiedä itkiskö vaiko naurais. Säälittävää.

    Osa näistä on ihan asia jätkiä, mutta osalla valitettavasti toi murkkuikä on vielä sen verran päällä, että uho-huutelu-vittuilu-pätemisen tarve on jopa rakentavaa keskusteluakin tärkeempää.


    Adminit; poistakaa hitolla noi "roskaviestit" veks. I know, siitä on pirusti vaivaa, mutta silti. Tän koko foorumin uskottavuus pysyis hieman paremmalla tolalla eikä tästä naureskeltais kulmilla, kuten MTV chatille. Musta olis hieno ominaisuus, mikäli näihin ei pääsis huuteleen nimettömänä. Jos ei oo kanttia laittaa kommenttejaan niin että muutkin tietää keneltä se tulee, niin ei niistä viesteistä ole minkäänlaista iloa meille lukijoillekaan.

    Ja te all sweet sixteens,
    Mä ihan tosi oon teille kaikille kateellinen. Olisin niin mielelläni ikuisesti 16, sillä se oli mun elämäni parasta aikaa. Oli vitun hienoo olla nuori ja vapaa. Mä en jaksanu sillon käyttää energiaa tollaseen joutavaan uhoon ja vittuiluun nimettömänä. Mä menin, koin ja tein. Niistä saatiin puheenaiheet ... ja muille vittuiltiin siitä, jos ne ei olleet "menneet, kokeneet ja tehneet".
    Entinen autoni kuuluu juuri niihin, mitä olen tehnyt. Tehkää ite samanlainen / parempi.

    Ja sulle:
    Varsinkaan sulle mulla ei oo mitään tarvetta Elvistellä. Oot jo ihan tarpeeks kuutamolla muutenkin.
    Jos uskallat antaa itellesi henkilöllisyyden ja oot osien tarpeessa, niin ota ihmeessä yhteyttä. Olen vaan tän loppukuun tääl suomessa ja meen sitten takasin Ruotsiin, Tukholmaan. Tavoitat mut Hansen Racingilta työaikana.
    (Palaan myöhemmällä syksyllä suomeen tekemään päättötyöni).


    Jokohan tän aiheen auton annettais olla ihan rauhassa ulkomailla ja siirrettäis tää virtuaalivirittäminen tohon uuteen aiheeseen?
    Kts. Virutuaalikilpurit

    Loppukommentti:
    Ei, vaikka yritys onkin ollut kova, ette saaneet mua vetämään hernettä nenään. Päinvastoin, mua kyllästyttää.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Pro ´55 2003-09-18 20:17 ]</font>
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tää menee kyllä ohi aiheen, mutta uteliaisuuttani täytyy kysyä että minkäs vuotinen Roadrunner kyseisellä nimimerkillä on, kun en ole Raumalla nähnyt.
     
  18. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Roadrunnerilla on Farmari-Taunus. Nimimerkki varmaankin enemmän lainattu maantiekiitäjä-piirretystä kuin automaailmasta.
     
  19. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Nii kyllähän mua raumalla näkee lähes päivittäin. Ja nimi on lähinnä hurriganesin kappaleesta otettu. eli ikää on kyllä yli 18
     
  20. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Tämän asian jauhaminen loppuu tähän.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!