Uuno ei pysy käynnissä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lassi, 7.10.2017.

  1. Lassi

    Lassi Gearhead

    Perintö viatti halvaantu kesken ajelun varottamatta. Mun mielestä ei kulkenut mitenkään normaalista poikkeavasti. Sammu vain eikä vaihde päällä rullatessa yrittänyt käynnistyä.

    Sen verran tutkin että bensaa tulee hyvin letkun päästä startatessa ja huikkabensalla kone käy. Kattelin huoltokirjasta että reilu pari vuotta sitten on vaihdeltu sytkävehkeitä ja ilmeisesti vika on löytynyt sytkämodulista, mikä on kait se yleisin vika. Sen jälkeen on paljon seisonut ja nyt perimisen jälkeen on päristelty parikolmetonnia.

    Eli jos kuitenkin kurkkaan vielä jakajan sisälle, niin mitäpä sitten tekisi?

    Joku viatti-topicki täällä taisi olla joskus mutta hakemalla en löytänyt.
     
  2. T&S

    T&S Gearhead

    Jos se huikkabensalla käy niin kyllä sytytys on todennäköisesti kunnossa.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaasari varmaan?

    Jos huikalla tosiaan kokoajan käy niin sytkä ok. Jossei sytkä sitten välillä kadota kipinää.


    Kaasarin putsaus ja uusi suodatin.
     
  4. Lassi

    Lassi Gearhead

    Nyt toimii kun otin jakajan kyljestä sen mötikän irti ja heiluttelin johtoja. Parin johdon päällä oli kutistesukkaa, eli oisko sielä se vika ollut viimeksikin?
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Onko fire kone? Ainakin marellin induktio anturista eristeet hapristuu.
     
  6. Lassi

    Lassi Gearhead

    Misteekä semmosen voi tietää 1.1 i.e lukee ehkä lokarissa. Suunnilleen viimesiä uunoja jostaan ysikytluvulta.

    Sekin on outo että miksi jakajan roplaamisella olis merkitystä kun kun kipinä tuli kokoajan.

    Ekana tuli mieleen että ei saa bensaa kun sain viatin takaisin täydellä tankilla ja sillon kuuluisi bensan haista sisälle ekat sata kilsaa ja nyt se ei sitä tehnyt.. sillä tuli mieleen että eikö se saa ilmaa. Tallilla puhaltelin ilmaa huohottimeen, niin ainakin tuli täyttöputkesta ilmaa takaisin päin. Ei ainakaan heti lähtenyt käyntiin sen jälkeen.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tää on ruisku eli boschin yksipiste. Laita kuntoon kaikki ruiskulle menevät töpselit. Pikku abikot tilalle jos et uutta töpseliä saa. Temppuilevat.



    Kokemuksia neljästä yksipisteruiskusta.
     
  8. Lassi

    Lassi Gearhead

    Kappas kun tänään teki saman "kiihdyttäessä".

    Nyt vasta hokasin että koneesta oli öljy vähissä, eli vuoto venakopan juuresta lisääntynyt vaivihkaa. Osaakohan jo tuommoinen sammua varottamatta jos vaikka öljypumppu horasee ilmaa tms.

    Lisäsin öljyä, kerran hörähti. Olkoot paska :D

    Ei ketään kiinnostas oikein siisti 47tonnia ajettu uuno :D :D
     
  9. Lassi

    Lassi Gearhead

    Tänään menin into piukeena tallille uusi sytytysmoduli mukana. Vaihdoin sen ja uudet sytytystulpat, niin ei mitään eloa. Kipinä on ja bensaakin tulee letkun päästä. Tällä kertaa en kokeillut että jääkö huikkabensalla käyntiin, koska ei oikeen hörähdellytkään ja tulpat oli märkiä että bensaa tulee sylintereille asti.

    Ja sekin vielä kun muutaman kerran pätski, niin se oli aina sillon kun päästi startatessa avaimesta irti? Virtalukonpohjako?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos on se ykspisteruisku niin ootko ne johdot kattonu tai uusinu?
     
  11. Lassi

    Lassi Gearhead

    Liittimet tuli aiemmin putsattua ja kuivattua.

    Kaikkein vittumaisinta tuossa on se että jos huomenna käyn kokeilemassa niin todennäköisesti se taas käynnistyy
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Onko kuinka vanhaa perintöbensaa tankissa?
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    sillä on voimakas tahto,se haluaa kaltaistensa seuraan elikkäs paaliin!
     
    Rotten, jorkat, amarillo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Liittimien putsaus ei auta jos ne johdot on haperat ja liitin heikko. Siihen auttaa vain se, että 5cm ainakin liittimestä poispäin katkoo ja tekeee uudet.


    Tai laiskempi katkoo lähempää liittimen juurta ja katsoo että johto antaa periksi muualta. Tähän sitten tekee pienillä abikoilla jotka sopii just paikalleen niin uudet kytkötkset.


    Pahin on yleensä se töpseli mikä on suoraan edessä kun aukaisee pellin, ei se sivussa oleva.
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    Pensapumppu, puntossa oli vika siinä, väliin toimi ja väliin ei, huikkabensalla sai käymään ja saatto jopa paripäivää pelatakkin? Suriseeko pari sekuntia kun laittaa virrat päälle? Ja miten vanhaa pensaa tankissa?
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä luin otsikon ekaksi uuno ei pysy käsissä:D
     
    Rotten ja WBBC tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

     
  18. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mää luin,Uuno ei pysy kännissä!:D
     
    WBBC tykkää tästä.
  19. Lassi

    Lassi Gearhead

    Pumppu jauhaa ennen starttia ja startin jälkeen. Jospa joku ilta kattelis taas noita sähköjä..
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    onkohan noissa se sellanen katkaisija kojelaudan alla joka estää käynnistymisen? oisko se ollu joku kolaritunnistin tms?? puntossa se on vänkärin jalkatilassa, viisaammat kertoo oikean nimityksen ko. laitteelle ku ei näin pikkukaljossaan muista:D nomut lähteeköse huikkapensalla käyntiin??
     

Kerro tästä muillekin!