Uusi ohjausakselisto Fordiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja LordMrFord, 1.2.2009.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mistähän saisi parhaiten sovitettua parempitoimisen ja halvempiosaisen etuakseliston '59 Fordin Sedaniin?
    Jos saisi edes 2 kierrosta pois ohjauksesta.
    Plussaa olisi tietenkin, että kombinaation saisi vielä leimattuakin.
    Auto painaa reilu 1600 kiloa ja raidetanko on takapuolella, mutta senkin kai voisi muuttaa.


    Edit: Myös simpukoiden sopivuus kiinnostaisi.
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kiinnostaisiko corsican rtanko.keskellä vierekkäin tankojen kiinnitys,tangossa kierteet päässä johon rt:päät tulee.rt tulee u lenkeillä kiinni.olis halvalla aivan uusi tanko paketissa 120 €,löytyy myös muut hilut.voin laittaa spostilla kuvia jos kiinnostaa
     
  4. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mustang II.n etupäät maksavat halvimmillaan vähän reilu 1000 taalaa ja siinä pääsisi eroon myös väljistä kierrepuslista, pikkurillinvahvuisesta vakaajasta ja traktorin ohjausgeometriasta, joten pelkkä hammastangon vaihtaminen olisi vasta puoli voittoa.

    Tietäisi vaan, minkä etupää olisi edes sinnepäin, kun nuo MII:tkin ovat lähinnä rodeihin tarkoitettuja ja 59:iä ei ole taidettu virittää sitten viiskytluvun Nascar-kisojen.
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jep jep.. Juuri talvella vaihdoin nuo yläkelkkojen kierre puslat, viddu mikä urakka.. Tein ensin pallonivelkine popsauttajan, sitten sellaisen tuki työkalun.... Toinen uusi akseli puslineen oli kiero !
    Jenkat meni toisesta kelkasta.. Noh hyvällä tuurillä löyty ebystä ruosteettomat kelkat (olivat tosiaan) , ja paikallaan oli vielä tiukan oloinen akseli. Toinen on nyt sitten uusi, toinen ties kuinka vanha..
    Kyllä kait rack & pinion sentään poistaa tuon traktorin geometrian sentään.
    Suolainen on vaan setin hinta 1500 USD. pelkkä räkkihän maksaa alle 200 USD .. muut osat max 300 usd, 1000 usd menee r & d kuluihin..
     
  6. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mulla on yksi ylätukivarren tangonpäähän täytehitsattu ja jengattu kierteet uusiksi.
    hommaa vaikeutti se, että tappi oli pintakarkaistu ja kierteet piti tehdä sorvissa, kun tuollaista väärällä nousulla olevaa pakkaa ei ole varmaan olemassakaan.

    Tuossa on yksi hyvä syy, miksi pitää päästä eroon moisista vehkeistä.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    kuten sanottu, jos jostain kehität sen ca 1500 USD, koko Rack& Pinion setti
    wurth-it:ltä .. Eipä tarvitse sitten enää ihmetellä--
     
  8. Mil

    Mil Gearhead

  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    totta, rickkiä haukutaan ja kehutaan, huu nous miten menee..
    Sitt on olemassa myös Andre "Loliner" Carey,
    hän tekee myös ainakin 60-64 galaxiehin :

    Kuvia lolinerista, siis 1960 ford starliner, 32valve 4.6 "Hemi" moottorilla.
    http://www.fordmuscle.com/pictures/Loliner/

    yhteystíedot:
    Andre' Carey
    ACARinc.
    4751 West End Road
    Arcata, Ca. 95521
    707.822.7900 shop
    707.499.6887 cell
    andrescustom@sbcglobal.net
    CHOP, DROP, and ROLL tm
     
  10. palotila

    palotila Gearhead

    Asiaa sivuten, onko tullut katsastuksessa ongelmia kun on ollut uutuuttaan kiiltävät raidetankosysteemit asennuttuna. Diplomi-selityksiä?
     
  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Muutoskatsastuksella selviää. Helpointa, jos valmis muutossarja on tarkoitettu kyseiseen autoon. Muuten voi joutua selittämään enemmän ainevahvuuksista, ohjausgeometriasta ym.
     
  12. Mosse

    Mosse Gearhead

    TCP:n osista on riittänyt asennus ohjeet, joissa mainitaan osan sopian kyseiseen autoon.
     
  13. frozen

    frozen Gearhead

    Tuolla 57 fords international sivuston foorumilla juttua Saginaw tyyppisestä
    simpukasta 567,jota kehutaan paremmaksi kuin saginaw 605 joka
    on modattu classic chevyihin sopivaksi.Jotkut sitä laittaneet 57 fordeihin ja hyväksi kehuvat,3 1/2 kierrosta laidasta laitaan.Tätä tehostettua simpukkaa myy ABS power brake.inc.Pitäisi passaaman myös 59 Fordiin,samanlainen etupää kuin 57:ssa.
     
  14. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Niinhän se taitaa olla samanlainen, mutta ilmeisesti pykälän leveämpi, mutta tässä tapauksessa se ei haittaa.
    Varsin harkinnan arvoinen paketti vaikka yli kuudensadan taalan hinta vähän hirvittääkin.
    Tuohon vielä jenkki-Granaatin levyt ja uudet puslat niin eiköhän se sitten.
     

Kerro tästä muillekin!