V10 8,3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jirka, 20.2.2003.

  1. jirka

    jirka 1st gear

    Jossain lehdessä näin kuvan challengerista
    (vai oliko chargeri)jossa oli "viperin" veekymppi. Nyt kun "Poikkeuslupa voidaan jatkossa myöntää myös alkuperäistä yli 20 prosenttia tehokkaammalle moottorille, jos alustarakenteita, jarruja ja iskunvaimennusta on tehostettu. Mites toi paino? meinaako se jotain? Ja onko sitä pienempänä kun toi 8,3litr.? Ja mihis mopariin sitä kannattas alkaa tunkee, eli missäs olis lähtökohdat parhaimmillaan tollaseen projektiin vai onko mahdollista toteuttaa ollenkaan?



    nimimerkki: tilasinko veekympin turhaan???
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eikös samaa konetta ole dodgen pickupeissa laiskempana (=pienempänä?) versiona. Taisi vaan olla niin että viperissa on alulohko ja tavra-autoissa rautaa eli painoa on melkoisesti?
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Taitaa toi vanhemman viperin pannu olla 8.0 litranen, eli 488 kuutiotuumaa. Sen pitäis sopiman sellaseen prosenttisääntöjen perusteella joissa alunperin on ollut 440 ja hemi koneita saatavilla. Motti onj niitä kevyempi koska on alumiinia, pick upin vastaavan kokoinen kone on valurautaa, sillä ja Viperin motilla ei ihan huikeesti ole yhteistä. Kooltaan V10 on aika paljon kasia pidempi, ja se tuottanee ongelmia. Viperin motteja voi ostaa jokaiselta chrysler piirimyyjältä tai vaikkapa US-Partsista, hintaa täydelliselle koneelle tullee reilu parikymmentätuhatta euroa ja osanumero on P5007084. Siitä luonnollisesti puuttuu voimansiirto sekä elektroniikkasydeemit jotka keventävät lompuukia vielä hieman. Sen sijaan mm. ilmatoinnin kompura tulee mukana!
     
  4. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Joo, taisi Popular Hotrodding lehdessä olla juttu Cudasta (AAR) johon oli pamautettu Viperin tekniikka, kutiteltuna.. Ihan rälee peli.

    Sitä vois sanoa rakennetuksi vähän tohon JariV:n linjaan.. Vrt. '36 jossa AAR Cudan tekniikka ja AAR Cuda jossa Viperin tekniikka. :wink:

    Eli taas suomalainen harrastaja pisti tyylillä paremmaksi... Kyllä se Jarin rodi paremmalta näyttää kuin Cuda johon on vaan lisätty v10 tarrat.. :wink: :lol:
     
  5. Jas

    Jas Gearhead

    No perskules..!
    Just mietin että joskohan laakeroisi ja rengastaisi vanhan 318:n tai sitten ostaisi viperin mosan tilalle -tuo kompura kyllä käänsi vaa`an V10:n puolelle.. :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jas 2003-02-20 11:40 ]</font>
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Se taitaa kulkea kolmekutosena lopun ikäänsä kun kerran niin oli yhteen julkaisuun präntätty. :smile:
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Just samasta syystä mä jätin sen ostamatta, kun ei oo ilmastointia. Muutenhan noita ostelis vaikka joka päivä, taitaa vaan olla niin kysyttyjä, että liekö riittää kaikille halukkaille?
     
  8. Duster

    Duster 1st gear

    Mikä on JariV:n kotisivu niin vois käydä mulkaseen.
     
  9. Riku123

    Riku123 1st gear

  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin jenkeissä on kaikki toisin :grin:
    nehän tekee diiseleistä bensa koneita niin !
    lamborginillä muokaa noi diiselit
    ja vähän virtävät kuulema + muuta kivaa

    niin ja luvin joskun jonkin aritkelin tuosta kyyn "viper" motista ja tuo olis jossain dogen kevyessä kuorma-autossa mene ja tiedä
    mutta... DIISELINÄ nyhh...

    kun meillä besakoneista diiseleita :???:
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    JariV, mikä toi sifterin "pistol grip" kahva on, itetehty vai joku valmis kapula? Pitäis löytää hurstin muovipallon tilalle jotain siistimpää, eikä oo vielä meinannu löytyä oikein mitään.
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei mikään helppo homma!
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No ei niin, siks pitiki kysyä! Taidampa tehdä itte siihen jonku niin hienon ettei ennen oo nähty.. Jonku punaisen moran laitan siihen kahvaks!
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ok, pitää viel kattoo jos löytys joku vähempi työläs vaihtoehto. Mut se promaticin varsi on silleen älyttömän takakeno, et siihen on vaikee mitenkään fiksun näköisesti liittää pistol grippiä, joten ehkä pitäis tehä siihen uusi varsi kokonaan. Tai sit pitäis älytä olla tekemättä sille yhtään mitään.. :smile: Oikeestaan se haljennu muovipallo onkin ihan hyvä.
     
  15. jirka

    jirka 1st gear

    Eli siis tää rojekti ois mahdollinen.
    Mut missäs mallissa olis sitä tilaa kymmenelle mukille parhaiten?
     
  16. Kimmo

    Kimmo Gearhead

  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    70-72 monte carlo, menee vaikka v-12
     
  18. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  19. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Muskeleistahan se loistava olisi Challenger/Cuda. :wink: En tiedä mahtumisesta, mutta sellainen (-sia) on väsätty.

    Tilan puolesta voisi olla joku fullsize 70-lukulainen? :lol:
     
  20. S.A

    S.A 1st gear

    Joo, siitä 68 Chargerista oli juttua jossain Hot Rod lehdessä.
    Siihen oli tosiaan ängetty toi edellisen sukupolven Viperin V10, ja alusta+jarrut parannettu. Renkaina oli alukiekot Pro Touring tyylillä, vai mikä tyyli se nyt on nykyään jenkkilässä menossa.

    Mutta hemmetin makee laite, ihan orkkiksen näkönen ulkoa, mutta pellin alla V10...:smile:
     

Kerro tästä muillekin!