V8&Gti 18.8-07

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 12.8.2007.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mikä ruotsin malli? Siellähän on järjestäjiä ja sääntöjä enemmän kun täällä autoja yhteensä. se katkuulttuurin voimissaan olo johtuu jostain ihan muusta,, ei täälläkäään vaikkapa tuolla V8-GTI påivillä nyt ihan vähän tota kalustoa ollut. Ruotsalaiset säännöt on sillisalaattia. Ei täälläkään periaatteessa kukaan kiellä tekemästä vaikkapa omaa mallia, mutta jos nyt ei kuitenkaan. Mun mielestä tää tän hetkinen tilanne on sinänsä hyvä, että kaikki ajaa periaatteessa samojen sääntöjen alla ja touhu pelaa jollain lailla koordinoidusti. Tollasiin puutteisiin, ettei nelivetoja sallita, tai jos jotain muuta sääntömuutosta haluaa, kannattaa ajaa järjestön sisältäpäin. Lobbaa johtokuntaa lakkaamatta sähköpostein, puhelinsoitoin, osallistuu kokouksiin ja vaikuttaa; aika nopeesti varmaan saa ainakin selkeet puutteet korjattua jos vain yrittää.
     
  2. turbo

    turbo 3rd gear

    Kauan kauan sitten

    Kauan kauan sitten jossain fyyran kokouksessa keskusteltiin katuautoluokista ja nelivetojen kieltämisestä (=ei haluttu muuttaa sääntöjä siten, että nelivedot sallittaisiin). Sääntökohdan tarpeellisuutta perusteltiin suunnilleen näin: "Tietenkin joku tulee sitten Blazerilla radalle ja vetää kierrokset tappin ja runttaa D:n päälle. Sitten niitä mehuja saa siivota koko päivän...". Yritimme sanoa, että voihan tuon saman tempun tehdä takavetoisellakin, mutta sääntömuutosta ei saatu aikaiseksi.

    Tuo oli siis sitä aikakautta, kun "Pommi Tommi" suoritti lähes joka kisassa lähtöalueen rasvauksen.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No, toi ei varmaan enää päde. Nykyään kun saa kaupasta jo korkeempikierroksisia turbiinejakin. :rotfl: Oi niitä aikoja :rotfl: :rotfl:
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead


    Fiat 600 turbo 14.383!!!!! :eek:

    Tuolta sais turpaan kadulla kunnolla :poff:
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

  6. 1968mika

    1968mika 3rd gear

    Oli kyllä hieno kokemus käydä rykäsemässä Valiant Signetillä varttimaili vaikka aika olikin aivan häntäpäähän sijoittuva, mutta tästä ei voi muuta, kun parantaa.
    Heti oli pakko laitaa uutta osaa tilaukseen, jotta saadaan aika paraneen!
     
  7. Saku

    Saku 3rd gear

    Olikohan ko. tapahtumassa rataa prepattu mitenkään, lähtöalue liimattu tms? Oma kapistus kulki 5 lähtöä tasaisesti 0.06s sisään 60ft.

    Viikkoa myöhemmin samalla radalla hakemassa toiveikkaana uusia sekuntilukuja kun jäi pientä vaille. X-Treme tapahtuma ja ymmärtääkseni radalle ei oltu tehty mitään parantavia tai huonontavia seikkoa ja auto kulki jälleen 60ft 0.06s sisään, mutta 60ft ajat 0.20s huonompia. Autossa ainut ero se että tehoa oli nostettu n. 20%. Lähdössä kyllä kokeiltiin samaa, vähempitehoista, setuppia kuin aikaisemminkin, eikä sekään auttanut. Loppuja löytyi n. 20km/h enemmän, paras aika jäi huonommaksi kuin ennen. Päivä oli kylmempi ja kummassakaan tapahtumassa renkaita ei lämmitetty kuin pienellä sutaisulla, renkaina katuslicksit. Tuntuisi että radassa on oltava eroa?
     
  8. luppes

    luppes 1st gear

    Mites ajanotto ? , niissäkin voi olla eroja. en tiedä kenen laitteilla aikoja X.tream tapahtumassa otettiin. aikoihin voi vaikuttaa kennojen korkeus, ja loppunopeuteen mittaustapa.
    V8 & Gti päivillä radalle ei oltu tehty mitään preppauksia tai liimaamisia.

    - Luppe -
     
  9. Toni L

    Toni L 1st gear

    Mulla oli sama juttu että 60ft ajat jonkin verran parempia kuin ennen.
    Aikaisempi pohja X-tremessä samalla radalla 1.710s ja nyt mentiin kahdella vedolla 1.622s ja 1.663s. Toisaalta ihan hyvin se kyllä viivalta nyt irtoskin.. pitoa riitti.
     
  10. kh72

    kh72 1st gear

    eikö keneltäkään löydy lisää videopätkää tapahtumasta
     

Kerro tästä muillekin!