V8&GTI ALASTARO 31.5.2014 jokamiehen kiihdytyspäivä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja kotu, 30.5.2014.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    LS1 ei ole oikein hyvin porattavissa
    Se kuluu 350 kokoon
     
  2. 2dht

    2dht 3rd gear

    Milloinkohan Alastarolla on seuraavan kerran mahis päästä ajamaan varttia? Ja mites tarkkoja noilla kerhojen ratapäivillä ollaan auton merkin suhteen? Eli onko moparilla mahdollista päästä esim. ford-kerhon ratapäivillä kokeilemaan?
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ford kapinoihin et pääse jollet rekisteröi autoos vaikka Ford Fiastaks.
    Mutta Raumalla ja Kiikalassa on ainakin tänä kesänä viellä säpinää.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää keissi on close, ongelmia ei ton osalta ole eikä tule.
     
  5. 2dht

    2dht 3rd gear

    Jeps, kiitos, nää oli kyllä jo tiedossa. Ja toi Ford-kerho nyt oli vaan esimerkki. Onhan tuolla paljon muidenkin kerhojen päiviä.

    Milloinkohan joku rupee järkkäämään mopuristeille ratapäivää Alastarolle.... :odroll:
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    taitaa toi foortti tapahtuma olla ihan sen takia suljettu ettei se paisuis turhan suureks.
    Kiikalan volkkari sähinät oli kaikille merkeille. Mahtaakohan vette porukka järjästää avoimen tapahtuman....
     
  7. 2dht

    2dht 3rd gear

    No onhan se ihan ymmärrettävää että jos omasta porukasta riittää tulijoita niin ei "ulkopuolisia" haluta/kannata ottaa mukaan.
     
  8. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ohjeena on ollut että usa ford pitäis olla, poikkeuksia on tehty jos on ollut jotain erikoisempaa tulossa mukaan.

    [​IMG]
     
  9. Extreme-Erno

    Extreme-Erno 3rd gear


    Itse ilmoitin kyllä vetten myllyn ilmoittautumislomakkeessa 5,7L. Joku noheva kaveri on kuitenkin muuttanut sen 350cid.ksi. Sama pätee varmaan muidenkin kohdalla. 8)
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Niinhän se on, kun kerta on oikaistu jo ennen ekaa kumitusta.
     
  11. ata

    ata Gearhead

    Tämä selittääkin tuon asian... se joku on kuvitellut olevansa fiksumpi kuin onkaan... :) GM:hän ei ole noita koneita koskaan edes markkinoinut kuin litrakokoisina, sitä tuumakokoa ei ole juuri käytetty missään materiaaleissa, vaikka löytyyhän sekin teknisistä tiedoista toki.

    Mutta sama homma kuin ei kaikki 7.0-litraiset koneet ole 427-kuutiotuumaisia. Tai kaikki 5.0-litraiset koneet 305:sia... niin myöskään kaikki 5.7-litraiset koneet ei ole 350:sia. Riippuu auton ja koneen merkistä ja iästä ja tyypistä.

    Vissiin siellä on ollut ideana että kaikkien euro- ja japsikoneiden koot litroina ja jenkkikoneiden koot kuutiotuumina, mutta se ei ole vain mahdollista noin suoraan konvertoida niitä litroja kuutiotuumiksi, kun litrojen kanssa käytetään vain kahta merkitsevää numeroa ja kuutiotuumien kanssa kolmea. Kuutiotuumista litroihin päin konvertointi kyllä onnistuu aina, koska merkitsevien numeroiden määrä laskee.

    Itsekin lomakkeeseen varmaan olisin kirjoittanut 5.7 enkä 346 cid jos tuolla olisin ollut, niin lukee auton perässä ja kyljissäkin tehtaan alkuperäisissä merkeissä litroina.

    Sinänsä vain jos nuo olisi oikein, niin olisi mielenkiintoista vain ollut nähdä millaisia aikoja on LS1-koneilla ajettu, (nythän tietysti ne automallit tunnistaa joissa sellainen on ollut tehtaalta, mutta eihän nekään välttämättä ole "numbers matching" enää), mutta sitten kun on paljon näitä retrofit-LS1-asennuksia monissa autoissa nykyään. Nyt ei 346 cid-koostakaan tunnista tuota konetta siis kun ne on joku pyöristänyt itse kaikki 350:ksi. Eihän sitä 5.7:stakaan tietenkään erota onko genI tai genII SBC 350 vai genIII SBC 346.

    Sori edelleen offtopic. Mutta selitys siis löytyi tuohon asiaan jota ihmettelin.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuskin kukaan on pyöristänyt 346:sta 350:een, vaan "pyöristys" on tapahtunut 5.7:sta 350:een.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on hyvä että sulla on tietoa, edes jälkeenpäin.
    Mutta mikäs kone yhdessä bimmerwagenissa oli kun tulosluettelossa on 329cid?

    p.s. tais noi LS koneiset vettet olla niistä hitaimmat :poff: .
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jälkeenpäin?


    Näyttäis se Bemari olleen 329 malliltaan, jos se on väärään kohtaan kirjoitettu, niin saattaa tulla tuloksiinkin moinen.
    Mutta ilmeisesti 2.9 litrainen.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oliko kuitenkaan :odroll: .
     
  16. Keme

    Keme Gearhead

  17. luppes

    luppes 1st gear

    FHRA Kiihdytyspäivä pidetään 30.5.2015 Alastaron moottorirata
     
  18. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mites olikos tämä nyt kuitenkin jossain muualla?
     
  19. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Huhun mukaan Vesivehmaan lentokentällä 6.6.
     
  20. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Näytyäs olevan fhra:n sivulla maininta 5-7.6 mutta ei paikasta puhetta.
     

Kerro tästä muillekin!